stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 374813
  • 29 خرداد 1400 - 13:03
0

کرونا ومشکلات آموزش عملی رزیدنت‌های جراحی

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: بررسی‌های یک مطالعه در کشور نشان می‌دهد که همه‌گیری کرونا آموزش عملی رزیدنت‌های جراحی را با مشکل مواجه کرده است.دکتر امیررضا عابدی  با اشاره به پژوهشی که اخیراً در خصوص تاثیر پاندمی کرونا بر آموزش‌های عملی رزیدنت‌های جراحی انجام شده است، گفت: در این پژوهش تاثیر پاندمی کرونا در آموزش رشته‌های جراحی ارتوپدی، ارولوژی، جراحی اعصاب و زنان بررسی شد. طی این مطالعه پرسش‌نامه‌هایی به رزیدنت‌های این رشته‌ها در سراسر کشور ارسال شد و سوالاتی را در مورد میزان زمانی که آن‌ها صرف آموزش عملی، دیدن بیمار در اورژانس، مطالعات شخصی، آموزش‌های اساتید به صورت ویرچوال و آموزش‌های مجازی می‌کنند، مطرح کردیم.
 

وی خاطر نشان کرد: با بررسی پرسش‌نامه‌ها مشخص شد که در این دوره، آموزش‌های عملی رزیدنت‌ها تقربیا در تمامی رشته‌ها افت داشته است. همچنین مطالعات شخصی رزیدنت‌ها بیشتر شده بود و آموزش‌های توسط اساتید هم در بعضی رشته‌ها بیشتر شده و در بعضی رشته‌ها تغییر نکرده بود؛ ولی در مجموع آموزش‌های مجازی و ویرچوال زیاد شده بود.

استادیار بخش اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این نشان می‌دهد که باید در پاندمی کرونا و پاندمی‌هایی که ممکن است در آینده پیش بیاید، اقداماتی انجام شود که آموزش‌های رزیدنت‌ها کم‌تر با مشکل مواجه شود تا این مسائل آموزشی به وجود نیاید.عابدی تشریح کرد: آموزش‌های عملی رزیدنت‌ها در اتاق عمل انجام می‌گیرد؛ ولی در این شرایط که جراحی بیماران غیر اورژانس در بیمارستان‌ها تعلیق شده بود و یا به عقب افتاده بود آموزش عملی رزیدنت‌های جراحی تحت تاثیر قرار گرفته بود و زمانشان را بیشتر صرف مطالعه می‌کردند و یا از آموزش های مجازی سود می بردند که اکثرا به صورت تئوری بوده است .یافته‌های این مطالعه در آخرین شماره مجله «سلامت مردان» دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شده است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.