stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 374772
  • 29 خرداد 1400 - 11:53
0

میزان مشارکت مردم خراسان رضوی؛ مشارکت بیش از ۷۸ درصد مردم خواف در انتخابات

میزان مشارکت مردم خراسان رضوی؛ مشارکت بیش از ۷۸ درصد مردم خواف در انتخابات
خراسان رضوی- اگر چه میانگین مشارکت افراد واجد شرایط در حماسه انتخاباتی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در خطه خراسان رضوی ۵۴/۵۹ درصد عنوان شده اما این مشارکت در شهرستان‌های مختلف استان متفاوت بوده و از مشارکت ۴۵/۲ درصدی مشهدی‌ها تا بیش از ۷۸ درصدی مردم در تغییر است.
قلم | qalamna.ir :

اگر چه میانگین مشارکت افراد واجد شرایط در حماسه انتخاباتی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در خطه خراسان رضوی ۵۴/۵۹ درصد عنوان شده اما این مشارکت در شهرستان‌های مختلف استان متفاوت بوده به طوری که در مشهد این میزان معادل ۴۵/۲ درصد واجدان شرایط و در برخی شهرستان‌ها نیز بالای ۷۰ درصد بوده است.

مشارکت بیش از  ۷۸ درصدی مردم خواف در انتخابات 

فرماندار خواف با بیان اینکه  این شهرستان بیش از ۸۵ هزار نفر واجد شرایط رای داشت که ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر آنان در انتخابات شرکت کردند، این میزان مشارکت مردم را بیش از ۷۸ درصد عنوان کرد.

حسین سنجرانی ادامه داد: با اتمام مهلت زمان رای گیری در ساعت ۲۴، شمارش آرا در ۲۱۶ شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و ۱۲۷ شعبه اخذ رای شوراهای اسلامی شهری و روستایی خواف آغاز شد.

۶۹ درصد مردم گناباد در انتخابات شرکت کردند

فرماندار گناباد اظهار کرد: ۶۹ درصد از افراد واجد شرایط رای در این شهرستان در انتخابات شرکت کرده و به نامزدهای دلخواه خود برای ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا ومجلس خبرگان رهبری رای دادند.

حامد قربانی افزود: از مجموع حدود ۶۶ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای در شهرستان گناباد، ۴۵ هزار و ۱۴۲ نفر با حضور در شعب رای گیری، رای خود را به صندوق انداختند که این ارقام بیانگر مشارکت ۶۹ درصدی آنان در این انتخابات است.

مشارکت حدود ۶۵ درصدی مردم سرخس در انتخابات

فرماندار سرخس درباره مشارکت شهروندان در انتخابات ۲۸ خردادماه گفت: طبق برآوردها و میزان آرای ماخوذه مشارکت مردم شهرستان سرخس در این انتخابات حدود ۶۵ درصد بوده است.

محمدرضا رجبی‌مقدم درباره آرای اولیه انتخابات گفت: شمارش آرای نامزدهای ریاست جمهوری در حال انجام است و تاکنون از ۹۵ شعبه اخذ رای فقط صندوق‌های ۳ شعبه وارد فرمانداری شده است و آمار نیاز به تجمیع دارد.

مشارکت ۵۵ درصدی مردم نیشابور در انتخابات ۱۴۰۰

فرماندار نیشابور نیز با بیان اینکه طبق آخرین آمار ۵۵ درصد واجدین شرایط نیشابور در انتخابات شرکت کردند، گفت: از نظر میزان مشارکت‌کنندگان در گروه سنی ۱۸ سال تا ۳۵ سال ۱۳ درصد، ۲۵ تا ۳۵ سال ۲۳ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۵ درصد، ۴۵ تا ۵۵ سال ۱۷ درصد، ۵۵ تا ۶۵ سال ۱۳ درصد، ۶۵ تا ۷۵ سال ۷ درصد و ۷۵ تا ۸۵ درصد ۳ درصد مشارکت داشتند.

علیرضا قامتی بیان کرد: از نظر جنسیت ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد در این دوره از انتخابات شرکت داشتند.

مشارکت  ۶۴ درصدی مردم تربت حیدریه در انتخابات

فرماندار تربت حیدریه گفت: از مجموع ۲۲۰ هزار نفر جمعیت تربت حیدریه ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که حدود ۹۷ هزار نفر معادل ۶۴ درصد از مردم شهرستان تربت حیدریه در انتخابات شرکت کردند.

سیدعلی موسوی اظهار کرد: فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و ششمین دوره شورای شهر و روستا از صبح روز جمعه همزمان با سراسر کشور در ۲۰۵ شعبه اخذ رای در تربت حیدریه آغاز شد و مردم این خطه از دیار خراسان با حضور ۶۴ درصدی تا ساعات پایانی، برگ زرین دیگری را رقم زدند و پاسخ دندان‌شکنی به گزافه‌گویی رسانه‌های معاند دادند.

مشارکت ۵۷ درصدی مردم کاشمر در انتخابات ۱۴۰۰

فرماندار کاشمر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار سامانه جامع انتخابات ۵۷درصد واجدین شرایط رای دادن در کاشمر در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شرکت کردند.

مسلم ساقی با اشاره به اینکه گروه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال بیشترین میزان مشارکت در این دوره از انتخابات را داشتند، بیان کرد: مشارکت زنان در این دوره از انتخابات ۵۲ درصد و آقایان ۴۸ درصد بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.