stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 374760
  • 29 خرداد 1400 - 11:19
2

کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: افزایش سرعت وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر در استان تهران و برقراری هوای قابل قبول در پایتخت طی امروز (۲۹ خردادماه) پیش‌بینی می‌شود.  بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان افزایش موقت ابر و در مناطق جنوبی گاهی افزایش سرعت وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود. 
 

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۹ خرداد ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن»  غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش ‌پیدا خواهد کرد و می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات بعدازظهر شود. با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می‌رود که در بیشتر مناطق پرتردد از غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کاسته شود و کیفیت هوا در محدوده‌ قابل‌ قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۳۰ خرداد ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت قابل‌ قبول باقی می‌ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۳۰ خرداد ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته  «ازن» با میانگین ۷۹ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.