stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 374673
  • 28 خرداد 1400 - 18:07
3

نایب‌ قهرمانی تکواندوی بانوان ایران در آسیا

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: تیم ملی تکواندو زنان ایران با کسب ۶ مدال برای نخستین بار به روی سکو رفت و موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا شد. تیم ملی تکواندو مردان نیز عنوان سومی این دوره از رقابت‌ها را به‌دست آورد.  بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ – لبنان با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور از روز چهارشنبه – ۲۶خردادماه در سالن “نوهاد نوفال” بیروت آغاز و امروز (جمعه) به پایان رسید.در پایان این دوره رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو بانوان ایران که تاکنون موفق به کسب سکو در این رقابت‌ها نشده بود، در این دوره تاریخ‌سازی کرد و با یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۶۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.
 

هوگوپوشان کره جنوبی با ۳ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۵۰۲ امتیاز قهرمان شدند؛ ویتنام با یک طلا، یک نقره، و ۱۷۸ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد و اردن با یک طلا و ۱۲۸ امتیاز در رده چهارمی قرار گرفت.مهرو کمرانی نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد.نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل در ترکیب تیم بانوان قرار داشتند که اسماعیلی قهرمان شد، میرحسینی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و سلطانی، کیانی، جوادی و پوراسماعیل به مدال برنز رسید.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی بانوان است و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.تیم ملی تکواندو مردان کشورمان نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز بر سکوی سومی آسیا ایستاد.در بخش مردان کره‌جنوبی با ۲ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۳۸۱ امتیاز قهرمان شد؛ ازبکستان با یک طلا، ۴ برنز و ۲۳۹ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به‌دست آورد و اردن با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

تیم ملی مردان با ترکیب آرمین هادی‌پور، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی در این رویداد حضور پیدا کرد که موفق به کسب یک مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب توسط مردانی، بخشی و هادی‌پور شد.هدایت این نفرات برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.