stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 374458
  • 28 خرداد 1400 - 0:20
0
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و تمدید مهلت ثبت اطلاعات ملکی

آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و تمدید مهلت ثبت اطلاعات ملکی
اصفهان_ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه ثبت نامه وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد ماه آغاز شده، گفت: مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان نیز تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شده است.
قلم | qalamna.ir :

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه ثبت نامه وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد ماه آغاز شده، گفت: مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان نیز تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شده است.

مجتبی آراسته در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش مهلت زمانی ثبت نام از سوی وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی کرونا، برای کاهش ازدحام و مراجعه حضوری مردم پیشنهاد شده بود که تمدید آن مورد موافقت قرار گرفت.  پیش‌تر، ۱۹ خردادماه آخرین فرصت  ثبت‌نام در سامانۀ املاک و اسکان اعلام شده بود و با توجه به تمدید این تاریخ، افراد می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی‌شان، اطلاعات ملکی و سکونتی خود را تا پایان مهرماه در این سامانه درج کنند.  

وی افزود: طبق الزام قانونی در اصلاح ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹، همه سرپرستان خانوار شهری و روستایی، اعم از مالک و مستأجر باید اطلاعات محل سکونت و املاک خود را با مالکیت رسمی، وکالتی یا تعاونی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان تأکید کرد: پس از ثبت نام در سامانه، کد یکتایی و آدرس الکترونیک خانوار برای هر نفر صادر می‌شود که مبنای ارائۀ همه خدمات دولتی بر پایه این کد خواهد بود. ثبت نکردن یا ثبت مشخصات اشتباه در سامانه جامع املاک و اسکان نیز منجر به اعمال جریمه می‌شود.

آراسته یادآور شد: در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است. همچنین ثبت اطلاعات اشتباه، دو برابر این میزان مالیات را به همراه دارد.

وی خبر داد ثبت نام وام ودیعه مسکن از روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز شده و ثبت نام برای دریافت این تسهیلات از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.tem.mrud.ir  انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش مبلغ این وام گفت: سقف وام ودیعه مسکن برای مستأجران واجد شرایط در کلان‌شهر اصفهان ۴۰۰ میلیون ریال و برای سایر شهرها ۲۵۰ میلیون ریال است.

آراسته خاطر نشان کرد: مستأجران واجد شرایط تا پایان شهریورماه سال‌جاری فرصت دارند نسبت به ثبت‌ نام اقدام کنند و نظام بانکی مکلف شده تا پایان آذرماه تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کند.

وی ادامه داد: متقاضیان این وام باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کدرهگیری باشند و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی آنها نیز مربوط به نیمه نخست سال ۱۴۰۰ باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: چنانچه هر متقاضی تا حداکثر دو هفته بعد از تاریخ معرفی به شعبه بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامن اقدام نکند، نسبت به رد درخواست او اقدام می‌شود و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شرایط و مقررات مترتب بر این تسهیلات در سال ۱۳۹۹، در سال جاری نیز به قوت خود باقی است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.