stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 374317
  • 27 خرداد 1400 - 11:25
1

نزاع بین ۲ رفیق مشهدی منجر به قتل هولناک شد

نزاع بین ۲ رفیق مشهدی منجر به قتل هولناک شد
خراسان رضوی- جوانی که پس از مصرف مشروبات الکلی جوان دیگری را به خاطر کینه و اختلافات قبلی به قتل رسانده بود، لب به اعتراف گشود و پرده از این ماجرای وحشتناک برداشت.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ جواد شفیع زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این حادثه تاسف بار بیان داشت: حدود ساعت یک بامداد بیست و هشتم اردیبهشت گذشته بود که خبر نزاعی خونین توسط چند جوان در بی‌سیم های پلیس پیچید تا این که دقایقی بعد گزارش مرگ یکی از مجروحان حادثه نزاع در مرکز درمانی، کارآگاهان اداره جنایی را وارد ماجرا کرد.

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: بلافاصله گروه تخصصی از کارآگاهان در کنار قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، عازم بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد شدند وتحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی های مقدماتی نشان داد که جوان ۲۸ ساله به دنبال وقوع نزاعی در یک زمین بزرگ محصور در خیابان حر ۷۶ با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

وی گفت: ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که جوان ۲۸ ساله نعمت زمانی نام داشت و یکی از ضربه های چاقو به ناحیه گردن و دیگری به پشت آرنج وی اصابت کرده بود.

سرهنگ شفیع زاده با بیان این که گروه تخصصی کارآگاهان پس از جمع آوری اطلاعات میدانی، دامنه تحقیقات خود را به محل وقوع نزاع در بولوار حر مشهد کشاندند، خاطرنشان کرد: بررسی ها تا سپیده دم با حضور قاضی دکتر حسن زرقانی ادامه یافت و مشخص شد که چند جوان نیمه شب در دو گروه دوستانه وارد زمین چهار دیواری محصور شده و در حالی بساط مصرف مشروبات الکلی را پهن کرده‌اند که جوان ۲۸ ساله از نوشیدن الکل خودداری کرده بود.

رئیس پلیس باتجربه آگاهی خراسان رضوی افزود: تحقیقات غیرمحسوس و رصدهای اطلاعاتی نشان داد، دو گروه مذکور که سابقه چاقوکشی و درگیری های خونین را به دلیل اختلافات و کینه قبلی داشتند پس از خروج از چهار دیواری دوباره چشم در چشم شدند و به خاطر هیچ و پوچ باز هم به کل‌کل پرداختند و غرور جوانی را به رخ یکدیگر کشیدند.
در این میان ناگهان تیغه های وحشتناک چاقو در تاریکی شب درخشید و باز هم نزاعی خونین بین آن ها رخ داد. طولی نکشید که ضربه ای بر ناحیه گردن جوان ۲۸ ساله ای به نام نعمت فرود آمد و پشت آرنجش نیز هدف ضربه ای دیگر قرار گرفت و نقش بر زمین شد.

وی تاکید کرد: در حالی که خون زیادی بر کف خیابان می ریخت، دو تن از دوستان نعمت، او را بر ترک موتورسیکلت نشاندند و به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال دادند.

سرهنگ جواد شفیع زاده با تشریح این اطلاعات که تا صبح روز بعد از حادثه به دست آمده بود، ادامه داد: با شناسایی هویت دو تن از عاملان این نزاع مرگبار که کریم و حامد نام دارند، بررسی ها برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری آنان وارد مرحله جدیدی شد چرا که تحقیقات غیرمحسوس نشان می داد: کریم(متهم اصلی) جا و مکان مشخصی ندارد و با زباله گردی و جمع آوری ضایعات قابل فروش از میان زباله ها، روزگار می گذراند و به مواد مخدر صنعتی هم اعتیاد دارد به همین دلیل دامنه تحقیقات به پاتوق های معتادان و خلافکاران کشید ولی متهم فراری هر بار به پاتوقی در نقطه دیگر می‌رفت تا این که بالاخره دامنه محاصره تنگ تر شد و در حالی که متهم به قتل فراری با عذاب وجدان شدیدی دست و پنجه نرم می کرد به دام کارآگاهان اداره جنایی آگاهی افتاد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی درباره اعترافات متهم به قتل نیز افزود: این متهم ۲۲ ساله که از اتباع یکی از کشورهای همسایه است، در بازجویی ها به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت و گفت: بارها با نعمت درگیر شده بودم و از یکدیگر کینه داشتیم.

این درگیری ها به چاقوکشی نیز انجامید اما هر بار فقط زخمی می شدیم تا این که شب حادثه وقتی بعد از مشروب خوری از چهار دیواری محصور بیرون آمدیم دوباره کینه های قدیمی سر باز کرد و با هم رودررو شدیم.

در این هنگام من و یکی از دوستانم به نام حامد چاقو کشیدیم و وارد نزاع شدیم که ناگهان در تاریکی شب چاقویی به اطراف گردن او زدم و پا به فرار گذاشتیم این در حالی بود که حامد هم از پشت سر بازوی او را با ضربه چاقو هدف گرفته بود.

بعد از فرار چون جا و مکانی نداشتم به پاتوق های استعمال مواد مخدر می رفتم و از ترس دستگیری هر شب محل پاتوقم را تغییر می دادم.

وی با اشاره به اعترافات متهم به قتل اضافه کرد: متهم مذکور که سابقه سرقت نیز دارد اکنون مدعی است که در شب وقوع حادثه حالت عادی نداشته و تنها به خاطر یک کل کل و غرور جوانی دست به این جنایت هولناک زده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با قدردانی از راهنمایی ها و دستورات ویژه قاضی زرقانی برای دستگیری متهم فراری تصریح کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف زوایای پنهان این جنایت همچنان ادامه دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.