stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 374264
  • 26 خرداد 1400 - 20:00
0
سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد؛

۶۶ درصد سد زاینده‌رود خالی است/احتمال جریان آب تنها برای باغات غرب اصفهان

۶۶ درصد سد زاینده‌رود خالی است/احتمال جریان آب تنها برای باغات غرب اصفهان
اصفهان_ سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به خالی بودن ۶۶ درصد مخزن سد زاینده رود، گفت: احتمال دارد بازگشایی زاینده رود در زمان بسیار محدود و تنها برای نجات باغات غرب اصفهان باشد.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به خالی بودن ۶۶ درصد مخزن سد زاینده رود، گفت: احتمال دارد بازگشایی زاینده رود در زمان بسیار محدود و تنها برای نجات باغات غرب اصفهان باشد.

محمود چیتیان در گفت‌وگو با در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ درصد سد زاینده‌رود آب دارد.

وی با بیان اینکه ذخیره آب سد زاینده‌رود امروز (چهارشنبه-۲۶ خردادماه) ۴۴۶ میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر ورودی سد زاینده‌رود ۲۴ و خروجی آن ۲۷ مترمکعب بر ثانیه است.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره وضعیت بحرانی تأمین آب شرب در اصفهان و تأکید بر اجرای هر چه سریع‌تر فاز اضطراری سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ، گفت: شرکت آب منطقه‌ای به خصوص از ابتدای امسال به شدت به دنبال اجرای هر چه سریعتر این فاز است و هم به لحاظ تامین اعتبار و هم تجهیزات موردنیاز شرایط را دنبال کرده و اکنون حدود ۹۵ درصد این فاز انجام شده است که با بهره‌برداری از آن سه مترمکعب بر ثانیه آب وارد اصفهان بزرگ می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: این فاز اضطراری درصورتی‌که مشکلی ایجاد نشود، به زودی وارد مدار خواهد شد.

چیتیان با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای اکنون حداکثر میزان آب موردنیاز را تحویل تصفیه‌خانه باباشیخعلی می‌دهد، گفت: در حال حاضر شرکت آب منطقه ای اصفهان با ظرفیت کامل آب را تحویل تصفیه خانه باباشیخعلی می دهد، اما مشکل این است که چاه‌هایی که در ساعات پیک تابستان به شبکه توزیع آب شرب کمک می‌کردند همچون چاه‌های فلمن یا چاه‌های حریمی و یا سایر چاه های سطح شهر با کاهش بسیار زیاد دبی مواجه شده اند.

وی گفت: باید توجه داشت که تصفیه‌خانه باباشیخعلی تنها بخشی از منطقه را پوشش می‌داده، اما امروز اصفهان چاه‌های فلمن و یا چاه‌های حریمی را از دست داده و یا دبی آب چاه‌ها کم شده است.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به وضعیت بحرانی آب شرب اصفهان، تأکید کرد: با توجه به اینکه خردادماه، دمای هوا یک‌مرتبه افزایش یافت، مخازن شبکه به‌یک‌باره دچار شوک عجیبی شد، اما پیش‌بینی شده هفته آینده با کاهش جزئی دمای هوا مصرف آب کمی متعادل شود.

وی گفت: با توجه به اینکه اولویت وزارت نیرو تامین آب شرب است به‌طورقطع سعی بر حفظ این رسالت دارد تا مشکلی برای تأمین آب شرب اصفهان پیش نیاید.

چیتیان در خصوص برخی صحبت‌ها در فضای مجازی مبنی بر جریان زاینده‌رود، اظهار کرد: احتمال دارد بازگشایی زاینده رود در زمان بسیار محدود و تنها برای نجات باغات غرب اصفهان باشد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.