stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 374205
  • 26 خرداد 1400 - 15:50
3

بروکراسی اداری شهرداری اهواز فسادزا و مانع جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است

بروکراسی اداری شهرداری اهواز فسادزا و مانع جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است
خوزستان - یک کارشناس ارشد مدیریت برنامه ریزی شهری گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل نارضایتی‌ زیاد مردم از شهرداری‌ها ناشی از وجود قوانین کهنه یا خلاء قانون است. لذا برای کاهش بروکراسی اداری، تسهیل امور مردم و رفع فسادهای مدیریت شهری، اصلاح قانون شهرداری‌ها ضروری است.
قلم | qalamna.ir :

علی اکبر جمالپور کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ﺑﻮروﮐﺮاﺳﯽ به‌ منزله‌ی ﯾﮏ ﺑﯿﻤﺎری ادراک می‌شود ﮐﻪ سازمان‌های ﺑﺰرگ ﺑﺪان ﻣﺒﺘﻼ ﻫﺴﺘﻨﺪ و کاغذبازی‌های بی‌ حد و حصر را شامل می‌شود. در این سیستم، کارمندان با موظف‌دانستن خود نسبت به رعایت همه‌ی مقررات و قوانین، زمان انجام کار ارباب‌رجوع را طولانی می‌کنند؛ گرچه می‌دانند لزومی ندارد بسیاری از این قوانین در روند فعالیت‌ها اجرا شود.

وی افزود: همه‌ی فعالیت‌های سازمان‌های رسمی به‌ صورت کتبی انجام می‌شود. این عمل علاوه‌ بر اتلاف وقت و ضایع‌ شدن نیروی انسانی، باعث کندی پیشرفت کار و مشکلات بعدی می‌شود. این تشریفات زاید و پیچیده را کاغذبازی می‌گویند. همچنین با افزایش تماس میان ارائه‌دهندگان خدمت و دریافت‌کنندگان آن، امکان بروز رشوه‌خواری در سازمان افزایش می‌یابد.

این کارشناس ارشد مدیریت برنامه ریزی شهری گفت: امروزه بسیاری از سازمان‌های بزرگ به‌ ویژه شهرداری‌ها، با این قبیل مشکلات روبه‌رو هستند. اصولا در دنیای امروزی و مراودات تجاری زمان عامل مهم و تعیین کننده ایست، باتوجه به بروکراسی اداری در شهرداریها که بسیار زمانبر و غیر شفاف است بسیاری سرمایه داران بخش خصوصی تمایل به همکاری با شهرداری ندارند.

جمالپور در ادامه عنوان کرد: شهرداری کلانشهر اهواز باید به سمت پایدار شدن حرکت کند و برای این مهم بایدبا افزایش زیر ساختها و استفاده از ظرفیت و پتانسیل تمام افراد و نهادها و افزایش درآمد زایی و هوشمند سازی شهر علاوه بر اینکه از کمترین زمان بیشترین بهره را نصیب خود کند زمینه های بروز فساد را کمتر و میزان مشارکت بخش خصوصی و نهایتا درآمد پایدار را بالا خواهد برد.

وی افزود: بدون شک قانون شهرداری‌ها برای امروز جمهوری اسلامی نیست و بخش‌هایی از آن باید اصلاح شود تا قانون جامع‌تر و کارآمدتری جایگزین شود. یکی از مهم‌ترین دلایل نارضایتی‌ زیاد مردم از شهرداری‌ها ناشی از وجود قوانین کهنه یا خلاء قانون است. لذا برای کاهش بروکراسی اداری، تسهیل امور مردم و رفع فسادهای مدیریت شهری، اصلاح قانون شهرداری‌ها ضروری است.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در همین خصوص به کرات مشاهده شده تعدادی از پیمانکاران نورچشمی به محض تحویل صورت وضعیت مطالباتشان را وصول مینمایند اما بسیاری از شرکتهای دیگر ماه ها باید برای گرفتن مطالباتشان تلاش نمایند!

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.