stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 373958
  • 25 خرداد 1400 - 13:00
1
مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رتبه نخست تزریق واکسن کرونا را دارد

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رتبه نخست تزریق واکسن کرونا را دارد
اصفهان_ مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برخی از استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی واکسن بیشتری نسبت به اصفهان دریافت کردند اما تعداد واکسن تزریق شده در اصفهان بیشتر از آنهاست.
قلم | qalamna.ir :

رضا فدایی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مدیریت بیماری کرونا در استانداری اصفهان افزود: برخی از استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی  واکسن بیشتری نسبت به اصفهان دریافت کردند اما تعداد واکسن تزریق شده در اصفهان بیشتر از آنهاست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۶۶ هزار دوز نوبت اول و ۸۱ هزار دوز نوبت دوم واکسن کرونا در استان اصفهان تزریق شده است، اظهار داشت: از این تعداد حدود ۱۷۵ هزار دوز واکسن به سالمندان، ۵۴ هزار دوز به کادر بهداشت و درمان، ۲۰ هزار دوز به بیماران زمینه ای و خاص و هشت هزار دوز به مشاغل خاص تزریق شده است.

فدایی میزان پوشش دوز نخست واکسن کرونا را معادل ۶ درصد جمعیت استان و دوز دوم واکسیناسیون را ۲ درصد اعلام و اضافه کرد: میزان پوشش واکسیناسیون کرونا برای جمعیت بالای ۸۰ سال ۶۵ درصد، بین ۷۵ تا ۸۰ سال ۶۷ درصد، بین ۷۰ تا ۷۴ سال ۶۱ درصد و بین ۶۵ تا ۶۹ سال ۱۰ درصد است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا در میان سالمندان یکهزار برابر سایر افراد است، تاکید کرد: اگر غالب جمعیت سالمندان واکسیناسیون شوند به کاهش آمار فوتی‌ها و خالی ماندن نیمی از تخت های بیمارستانی منجر می‌شود به همین دلیل نیاز است که تزریق دوز دوم واکسن به آنها سریعتر انجام شود.

وی با اشاره به محدودیت تعداد واکسن‌های موجود، گفت: میزان واکسیناسیون در این هفته کاهش یافته اما امید است با تحویل واکسن‌های جدید از هفته آینده این کار با سرعت بیشتر در استان انجام شود.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بسیاری از کشورهای دیگر همگام با واکسیناسیون کرونا برای مردم، محدودیت‌ها را به مرور کم کردند بنابراین ما نیز باید مراقبت لازم را داشته باشیم تا با توجه به شیوع ویروس‌های جهش یافته کرونا در برخی استان های جنوبی کشور، گرفتار موج‌های بعدی کرونا نشویم.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر گونه جهش یافته ویروس هندی در جنوب کشور شیوع یافته است، ادامه داد: نگران این هستیم که مانند دفعه قبل این موج به سایر استان‌ها از جمله اصفهان تسری یابد.

فدایی با اشاره به اینکه تعداد بیماران سرپایی کرونا در اصفهان در اردیبهشت امسال به اوج خود در موج چهارم رسید، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تعداد این بیماران سیر نزولی دارد اما همچنان تعداد آن بالا و معادل ۲ هزار نفر در هفته است.

وی با بیان اینکه میزان نمونه‌های مثبت تست کرونا در ۲ ماه نخست سال جاری به بیش از ۴۰ درصد هم رسید، افزود: این شاخص در زمان حاضر کاهش یافته و به حدود ۳۰ درصد رسیده اما همچنان رقم قابل توجهی است.

فدایی با اشاره به بستری بودن حدود ۸۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان، تصریح کرد: این رقم در مقایسه با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر که در ۲ ماه نخست امسال داشتیم بسیار کمتر شده اما باید دقت کنیم که اِشغال بودن ۸۰۰ تخت برای بیماری ویروسی، هنوز زیاد است.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میزان مرگ و میر در بین بیماران بستری کرونایی کاهش یافته است، اظهار داشت: در زمستان پارسال حدود ۲۴ درصد از بیماران مثبت کرونایی بستری فوت می‌کردند اما در ۲ ماه اخیر این شاخص بین هفت تا ۱۵ درصد بود.

فدایی بیان کرد: ویروس کرونا هنوز ضعیف نشده و وضعیت استان اصفهان شکننده است بنابراین بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید می‌شود.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.