stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 373943
  • 25 خرداد 1400 - 13:07
0

توضیحات آبفا درباره تغییر مزه آب اصفهان

اصفهان_ مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز این شرکت است، گفت: تمام چاه هایی که وارد مدار آبرسانی شده اند، مجهز به سامانه های گندزدایی هستند و بعد از کلرزنی، وارد مدار می شوند.
قلم | qalamna.ir :

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز این شرکت است، گفت: تمام چاه هایی که وارد مدار آبرسانی شده اند، مجهز به سامانه های گندزدایی هستند و بعد از کلرزنی، وارد مدار می شوند.

فهیمه امیری در گفت‌‎وگو با ایسنا درباره گلایه برخی شهروندان از تغییر مزه آب با توجه به وارد مدار شدن چاه ها و نگرانی بابت آلودگی آب، اظهار کرد: همواره چاه ها پیش از اینکه وارد مدار بهره برداری قرار گیرند، توسط آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مورد پایش قرار گرفته و بر روی آنها آزمون های میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت آبفا اصلا نمی تواند هیچ چاهی را بدون اطلاع مرکز بهداشت استان وارد مدار کند، توضیح داد: ابتدا باید به مرکز بهداشت استان نامه نگاری کنیم که بعد از نمونه برداری و در صورت تاییدیه بهداشت چاه به آبفا، آن چاه وارد مدار می شود.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان درباره نگرانی برخی اصفهانی ها بابت هر گونه بیماری از آب چاه ها، اظهار کرد: تمام چاه هایی که وارد مدار آبرسانی شده اند، مجهز به سامانه های گندزدایی هستند که بعد از کلرزنی، وارد مدار می شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر روز کلر این چاه ها اندازه گیری می شود، گفت: اگر چاهی کلر نداشته باشد، خاموش و در مدار قرار نمی گیرد، بنابراین از نظر پارامترهای میکروبی و ضدعفونی چاه هایی که وارد مدار آبرسانی می شوند که ایمن هستند.

امیری، درباره آبرسانی سیار در اصفهان و سلامت این آب، گفت: آبرسانی سیار از آب تصفیه شده است که ضدعفونی و گندزدایی می شود.

وی افزود: تانکرهای سیار شرکت آبفا هر روز با کلر، شستشو و ضدعفونی و سپس بارگیری می شود، همچنین با حضور از محل هایی که آبرسانی انجام می شود، نمونه گیری شده و نمونه ها به آزمایشگاه منتقل می شوند و تمام پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبی انجام می شود و سلامت آنها تایید می شود.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان در مورد تغییر ذائقه مردم مربوط نسبت آب، توضیح داد: دلیل این تغییر ذائقه مربوط به وارد مدار شدن چاه ها است، چراکه پیش از این آب شرب مردم به طور خالص از تصفیه خانه باباشیخعلی تامین می شد، اما زمانیکه آب های زیرزمینی وارد مدار بهره برداری قرار می گیرد با توجه به املاح بیشتر این آب، مردم متوجه تغییر مزه آب می شوند و در این شرایط تصور می کنند که کیفیت آب کاهش یافته، در حالیکه این گونه نیست.

وی گفت: کیفیت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان است و اگر حتی هدایت الکتریکی آب چاهی بالا و یا کیفیت آب نامطلوب باشد، آن چاه وارد مدار نمی شود.

امیری درباره بازار دستگاه های تصفیه آب و تبلیغاتی که فروشندگان آن بابت کیفیت پایین آب می کنند، گفت: با این تبلیغات افراد دستگاه های تصفیه آب را خریداری می کنند، اما متوجه می شوند که هیچ املاحی وجود ندارد و ورودی و خروجی دستگاه همانند یکدیگر است، از سوی دیگر برخی از این دستگاه ها آب را در حد آب مقطر تصفیه می کند و با توجه به اینکه املاح بعد از مدتی به بدن افراد نمی رسد، آنها درگیر برخی مشکلات قبلی و عروقی می شوند.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.