stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 373939
  • 25 خرداد 1400 - 11:30
0

” ترک تحصیل پنهان ” اتفاق جدید در دوره شیوع کروناست

” ترک تحصیل پنهان ” اتفاق جدید در دوره شیوع کروناست
اصفهان_ معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: اتفاق جدید در دوره شیوع کرونا، " ترک تحصیل پنهان" به‌ویژه بین دانش‌آموزان پایه‌های ابتدایی است.
قلم | qalamna.ir :

لیلاسادات ابطحی روز سه‌شنبه افزود: ترک تحصیل پنهان به آن معناست که تعدادی از دانش‌آموزان ثبت‌نام کردند ولی وارد آموزش نشدند و این معضل علاوه بر پایه اول ابتدایی در دیگر پایه‌های این دوره نیز در استان اصفهان دیده شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین دانش آموزانی  که وارد آموزش نشدند، پایه اولی‌ها و خانواده‌هایی بودند که بیشتر نگران وضعیت سلامت فرزندانشان هستند و آنها را  یا ضعیف می‌پنداشتند یا فکر می‌کردند ممکن است رشد نکنند و خوب یاد نگیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: اکنون در استان ۷۹۹ نفر در دوره ابتدایی، ترک تحصیل پنهان کردند که با وجود ثبت‌نام در کلاس‌ها حضور نیافتند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۴۴۱ نفر پسر و ۳۵۸ نفر دختر هستند و بیشتر در شهرستان‌های پیربکران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، زرین‌شهر ،فولادشهر، برخوار، مبارکه، ناحیه ۶، سمیرم، دهاقان، مهردشت ، نطنز، اردستان، نایین، جلگه و امامزاده شناسایی شدند.

وی از جمله دلایل حضور نیافتن این دانش‌آموزان را به مشکلات خانوادگی از جمله جدایی پدر و مادر، اعتیاد، بدسرپرستی، دسترسی نداشتن به گوشی تلفن همراه، تبلت، فقر مالی خانواده، ترس خانواده‌ها نسبت به بروز و شیوع بیماری در فرزندانشان، وجود اختلالات و مشکلات یادگیری دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه، تمایل نداشتن والدین نسبت به آموزش‌های مجازی، مهاجرت فصلی دانش‌آموزان به دیگر مناطق (عشایر) و دسترسی نداشتن به اینترنت اشاره کرد.

ابطحی همچنین با اشاره به بازماندگی آموزش علاوه بر مقوله ترک تحصیل پنهان به ” تارکان تحصیل”  اشاره کرد و گفت: تارکان تحصیل در شرایط کرونا افزایش یافتند و این روند نیازمند توجه است.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۷، ۹۸ آمار بازماندگان از تحصیل که به استان اصفهان ارسال شده بود چهار هزار و ۸۴ نفر بود که سه هزار و ۱۰۱ نفر شناسایی شدند و هزار و ۷۰۳ نفر به دلایل مختلفی قابل رصد نبودند و در آن زمان کودکان بازمانده از آموزش کلاس اول که شناسایی و تحت تعلیم قرار گرفتند، یکهزار و ۲۱۹ نفر بودند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در سال تحصیلی ۹۸، ۹۹، پنج هزار و ۱۸ نفر آمار اسمی بود که سه هزار و ۳۹۰ نفر شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۲۱۰ نفر پایه اول بودند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز که ۶ هزار و ۷۹۰ نفر اسامی بازماندگان از تحصیل به استان داده شد،جهش در شناسایی اتفاق افتاد و چهار هزار و ۵۸۸ نفر شناسایی شدند که ۲ هزار و ۶۷۷ نفر آنها پایه اولی بودند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد : ایجاد سامانه جامع آماری برای ردیابی کودکان نیازمند تعلیم، آموزش خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی و صدور دستور همکاری مستمر و مجدانه دستگاه‌های دارای مسوولیت در این بخش برای جلوگیری از بازماندگی آموزشی، راهکارها و انتظارات برای مقابله به این مشکل است.

 بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان  مشغول به تحصیل هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.