stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 373937
  • 25 خرداد 1400 - 15:12
0
حسین محبی زاده کارشناس مسائل شهری؛

مدیریت شهری نزدیک ترین حوزه به زندگی خانواده ها است

مدیریت شهری نزدیک ترین حوزه به زندگی خانواده ها است
مرکزی_ مدیریت شهری امروزه نزدیک ترین و حساس ترین حوزه به زندگی شخصی خانواده ها است؛ چرا که از پروژه های عمرانی و شهری، ترافیک، حمل و نقل شهری، فضای سبز و محل بازی و شادی کودکانمان تا جمع آوری پسماند و بازیافت آن و دهه ها خدمت دیگر را شامل می شود.
قلم | qalamna.ir :

مدیریت شهری در واقع تدوین برنامه، ارایه راهکار و پیش بینی اداره و ساخت شهری در خور شهروندان آن است که می توان به طور واضح مدیریت شهری را ویترینی از کارنامه مدیران شهری دانست.

در تمام دنیا مدیران شهری را از عنوان نخبگان و متخصصان امور شهری انتخاب می کنند تا با به چالش کشیدن کمبودهای شهر و شناسایی نقاط ضعف و تبدیل تهدیدها به فرصت، شهری زیبا، شاداب و دارای رفاه شهری و فرهنگی برای ساکنان آن ایجاد کنند؛ چرا که اعتقاد بر این است شهر شاد، شهروندان بانشاط دارد که می توانند سلسله مراتب توسعه شهر و در نتیجه پیشرفت جامعه را رقم بزنند که آن شهر خواه ناخواه با شهروندان مستعد و مدیران شهری خلاق به دنبال ایجاد فضای سبز، گسترش فرهنگ شهری و به دنبال افزایش خدمات ورزشی و شهری، همچنین ایجاد کسب درآمد بیشتر برای شهرداری است.

در واقع شهری موفق تر است که برای تمام این موارد برنامه عملیاتی داشته باشد و با استفاده از همفکری خواص و متفکران هر حوزه بیشترین بهره را برده باشد.
در واقع شهرها به جای این که مکان‌هایی بی‌ثمر برای سرمایه‌گذاری اقتصادی یا تراکم کارگران بیکار با انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی باشند؛ باید که به مراکز رشد و پویایی اقتصادی و اجتماعی، در چارچوب ملی، بدل شوند. این مراکز، باید که آفرینشگر فرصتهایی ارزنده برای رفاه و توسعه نه تنها جمعیت ساکن در آن، بلکه جمعیت تمامی کشور باشد.

شهر مهاجران، شهر سبز نیازمند پویایی و جهش برای بهتر شدن است و ایجاد طرح های گردشگری و بوم گردی، حمایت از کسب و کارهای محلی، افزایش نشاط اجتماعی، ایجاد فضای مناسب سرمایه گذاری از اهداف و برنامه های ما است تا شهر ایده آل خود را بسازیم.

در این راستا رای تک تک شما عزیزان و دلسوزان شهر مهاجران می تواند به طور حتم باعث تقویت مدیریت شهری و عزم بهتر مدیران شهری در راستای ارایه خدمات بهینه به شهر و شهروندان باشد.

سید حسین محبی زاده کارشناس گردشگری و سرمایه گذاری

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.