stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 373702
  • 24 خرداد 1400 - 11:45
0
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

کاهش ابتلای کادر درمان اصفهان به کرونا

کاهش ابتلای کادر درمان اصفهان به کرونا
اصفهان_ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان ابتلای کادر درمان این استان به بیماری کووید ۱۹ پس از دریافت واکسن کرونا کاهش یافته است و در سال جاری، هیچ مورد شهید مدافع سلامت نداشتیم.
قلم | qalamna.ir :

آرش نجیمی افزود: کاهش شدید موارد ابتلا به کرونا در میان کادر درمان اصفهان و رسیدن میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ به صفر در میان آنها در چند ماه اخیر، پاسخ به افرادی است که اثربخشی واکسیناسیون کرونا را زیر سووال می‌برند.

وی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق کادر درمان استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند مگر افرادی که نمی‌خواستند این واکسن را تزریق کنند، اظهار داشت: گروه‌های ثانویه که در ارتباط با گروه‌های پر خطر بودند مانند مطب دارها و منشی های مطب نیز واکسن کرونا را دریافت کردند.

نجیمی این موضوع را خبر خوشحال کننده ای برای مردم و نظام سلامت اصفهان و کشور خواند و اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال استان نیز واکسن کرونا را دریافت کردند به‌طوری‌که در برخی شهرستان‌ها مانند اردستان این شاخص بالای ۸۰ درصد است.

وی تاکید کرد: هرچه میزان پوشش واکسیناسیون برای گروه‌های سنی سالمند بیشتر باشد میزان بیماران بدحال و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز کاهش می‌یابد و امیدواریم در هفته های آتی شاهد این موضوع باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۳۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه فرایند واکسیناسیون در روزهای اخیر کُند شده است، گفت: این اتفاق به ۲ دلیل افتاده که یکی محدودیت در تعداد واکسن موجود و دیگری، اشباع شدن گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال در زمینه واکسیناسیون کروناست.

نجیمی با بیان اینکه این روزها واکسیناسیون دوز دوم کرونا در اصفهان انجام می‌شود، افزود: پوشش واکسیناسیون کرونا در گروه سنی بالای ۷۰ سال به مرز ۷۰ درصد رسیده است و بسیاری از افرادی که در این گروه سنی واکسن را دریافت نکردند داوطلب نبودند و به‌دلیل نگرش‌های منفی به واکسن برای تزریق آن مراجعه نکردند.

وی با اشاره به اینکه کمبود واکسن یک مشکل سراسری است، تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که برای واکسیناسیون گروه‌های سنی جدید، مجوز اضطراری استفاده از واکسن‌های داخلی مانند پاستور و کوو برکت صادر شود.

نجیمی اضافه کرد: اگر این مجوز صادر شود برای عموم مردم به صورت اختیاری ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از نخستین شهرها برای اجرای مرحله سوم آزمایشی واکسن پاستور بود، اظهار داشت: واکسن پاستور یکی از کم عارضه‌ترین واکسن ها بود و مرحله سوم آزمایشی واکسن کوو برکت نیز در بسیاری از مناطق در حال اجراست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد که در صورت تایید این واکسن ها و تولید انبوه آن، سرعت واکسیناسیون برای سایر گروه‌های سنی در کشور اوج می‌گیرد و ناچار به افزایش تعداد مراکز تجمیعی برای واکسیناسیون گسترده مردم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در کلانشهر اصفهان و در مجموع ۱۶ مرکز در استان فعال است، افزود: در صورت صدور مجوز برای واکسن‌های داخلی و شروع واکسیناسیون گسترده، تعداد این مراکز باید ۲ برابر شود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۸۷۹ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند که ۱۹۶ نفر آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۲۸ هزار نیروی کار در بخش‌های مختلف مانند درمان، بهداشت و آموزشی دارد؛ همچنین حدود ۴۶ بیمارستان با حدود هفت هزار تخت و حدود ۵۵۰ خانه بهداشت و ۲۸۲ پایگاه بهداشتی زیر مجموعه این دانشگاه است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.