stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 373675
  • 24 خرداد 1400 - 19:10
1

افتتاح نخستین شعبه پارک علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور در مشهد

افتتاح نخستین شعبه پارک علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور در مشهد
خراسان رضوی- پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور روز دوشنبه طی مراسمی با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در طبقه چهارم پست مرکزی استان خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.
قلم | qalamna.ir :

اولین شعبه پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ظهر دیروز با حضور وزیر ارتباطات در مشهد افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح این پارک طی سخنانی این پروژه ملی را در راستای حمایت از جوانان فناور و توسعه اقتصاد دیجیتال بیان کرد و افزود: اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات در دنیا رو به گسترش است و در کشور نیز ظرفیت های بسیار بی نظیری برای توسعه آن وجود دارد؛ از جمله جوانانی که برای انجام دادن چنین کارهایی پر از ایده هستند.

محمد جواد آذری جهرمی نخستین لازمه توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات را وجود زیرساخت های مناسب دانست و ادامه داد: توسعه زیرساخت ها باید با مشارکت دولت و بخش خصوصی محقق شود و دولت در این همکاری وظیفه مقررات گذاری و تسهیل سرمایه گذاری را بر عهده دارد.

وی گفت: از سال ۹۲ تا امروز بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان  برای توسعه زیرساخت ها توسط دولت و بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است؛ به نوعی که امروز همه شهرهای کشور به خدمات نسل سه و چهار متصل هستند. اگر این ظرفیت وجود نداشت، امکان توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ایجاد شغل در کشور به وجود نمی آمد و اصلا بازاری برای آن وجود نداشت.

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.