stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 373292
  • 23 خرداد 1400 - 16:00
2
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد:

احتمال اعمال مجدد خاموشی ها در همدان

احتمال اعمال مجدد خاموشی ها در همدان
همدان- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تصریح بر اینکه اگر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق توسط مشترکین صورت نگیرد، احتمال خاموشی در استان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما احتمال اعمال خاموشی در استان وجود دارد بنابراین نیازمند مدیریت مصرف از سوی مشترکین هستیم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، شیرزاد جمشیدی امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه میزان بارندگی در سال جاری کاهش ۳۱ درصدی نسبت به بلندمدت داشته است، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی یعنی اول مهرماه سال ۱۳۹۹ تاکنون حدود ۴۴ درصد میزان بارندگی کاهش داشته است و شاهد افزایش دما هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مصرف برق در دو ماهه امسال ۳۴.۱ درصد در همه تعرفه‌ها افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: با این روند، افزایش ۵ درجه ای دما را پیش بینی می کنیم که در امتداد آن افزایش مصرف برق نیز رخ خواهد داد بدین سان با توجه به افزایش ۵ درجه‌ای دما در هفته آینده از مشترکین استان می خواهیم مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تصریح بر اینکه اگر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق توسط مشترکین صورت نگیرد، احتمال خاموشی در استان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما احتمال اعمال خاموشی در استان وجود دارد بنابراین نیازمند مدیریت مصرف از سوی مشترکین هستیم.

جمشیدی با تاکید بر این موضوع به راه های کاهش مصرف برق و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد و افزود: کاهش بارندگی ها موجب شده تا در سال جاری شاهد این باشیم که چاه‌های کشاورزی زودتر وارد مدار شده اند، بدین ترتیب برق مصرفی در بخش کشاورزی در دو ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲۰۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تولید برق‌آبی کشور ۴۰ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا در ساعات اوج مصر یعنی از ساعت ۱۲ تا ۶ غروب و از ساعت ۸ تا ۱۲ شب الگوی مصرف برق از سوی مردم رعایت شود، وسایل پرمصرف برقی در این ساعات کمتر مورد استفاده قرار گیرند و تا جای ممکن از سرد کردن بیش از حد محل سکونت خود خودداری و از نورهای طبیعی برای روشنایی محل کار و منزل خود استفاده نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در ادامه صحبت های خود، با اشاره به انعقاد بیش از ۱۰ هزار تفاهم نامه با مشترکین برق استان، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۹ تفاهم نامه با مشترکین کشاورزی، صنعتی، اداری و مشترکین دارای مولد منعقد شده تا ۲۲۰ مگاوات در ساعات مورد نیاز وارد شبکه توزیع شود.

وی از شناسایی ۹۱ مزرعه استخراج ارز دیجیتال با ۱۸۶۱ دستگاه ماینر در استان همدان خبر داد و گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه نیز در استان همدان ۲۵ مزرعه با ۲۵۱ دستگاه ماینر کشف شده که ۵۱۲ کیلووات مصرف برق این مزارع بوده است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه پیک روز استان در اردیبهشت ماه ۸ درصد و پیک شب ۶ درصد بوده که در خردادماه به علت مدیریت مصرف به ۱.۳ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: امید است تا با مدیریت مصرف مشترکین بتوانیم تابستان را به خوبی عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان به دیگر اقدامات جهت اطلاع رسانی به شهروندان، مشترکین صنعتی و تجاری در این راستا اشاره کرد و گفت: در این راستا برای مشترکین پرمصرف برق استان نیز بالغ بر ۳۶ هزار و ۴۲۵ پیامک ارسال شده است.

وی از بازرسی حدود ۸۱۷ اداره در سطح استان همدان با همکاری بسیج و حراست به منظور رعایت الگوی مصرف برق نیز سخن گفت و افزود: گزارش های هفتگی پایش ادارات در سطح استان همدان به معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان ارسال و موقعیت ادارات مشخص می شود و در صورت نیاز، برخوردهای لازم از سوی استانداری انجام می پذیرد.

جمشیدی با بیان اینکه برق ۹ مشترک پرمصرف در استان همدان نیز در حوزه تجاری قطع شده است، به دیگر اقدامات جهت رعایت الگوی مصرف برق در استان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه با سه صنعت بالای سه مگاواتی استان همدان نیز هماهنگی ها صورت گرفته است تا شاهد کاهش ۶۰ درصدی دیلمان مصرف آن ها باشیم، خاطرنشان کرد: بر آنیم تا میزان تلفات و هدررفت برق در استان را کاهش داده و به ۹.۵ در سال جاری برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در ادامه صحبت های خود از شهروندان همدانی خواست تا در صورت مشاهده وجود و فعالیت ماینرهای غیرمجاز آن را از طریق سامانه ۱۲۱ اطلاع دهند، گفت: با این ماینرها برخورد خواهد شد.

وی در این راستا با تصریح بر اینکه هم اکنون شهرستان فامنین در زمینه استفاده از پنل های خورشیدی در استان همدان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در هر جای استان همدان که سرمایه گذاری مایل به استفاده از انرژی خورشیدی باشد، ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم اما این روند بایستی با ضوابط قانونی پیش رود و امکان اتصال به شبکه نیز وجود داشته باشد، که در این صورت با قرارداد تضمین بیست ساله این روند پیش خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بخش پایانی این نشست، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در سطح استان به پیک بار استان و کشور کمک می‌کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.