stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 372327
  • 19 خرداد 1400 - 18:36
1

واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی در خراسان رضوی به‌زودی انجام می‌شود

واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی در خراسان رضوی به‌زودی انجام می‌شود
خراسان رضوی- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر فاطمه محرری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ که تحصیل در شرایط سخت کرونایی تجربه شد تست‌های سلامت از تمامی ۱۸۰۰ دانشجوی خوابگاهی گرفته شد»، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مؤثرمان حضور پزشک و روانپزشک در خوابگاه‌ها بود، حضوری که کمک بسیار بزرگی به دانشجویان کرد.

وی اضافه کرد: همچنین جلسات مشاوره‌ای روانپزشکان با دانشجویان در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برگزار کردیم که خروجی بسیارخوبی در خصوص عدم اضطراب و استرس دانشجویان و تقویت آنان در مسیر یادگیری دروس داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی همانند دانشجویان بالینی که انجام شد به‌زودی انجام می‌شود تا برای سال تحصیلی آینده دغدغه‌ای در خصوص این گروه از دانشجویان که افزایش تعداد آنان را از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۰ داریم وجود نداشته باشد.

محرری تصریح کرد: در بحث بیمه، بیمه حوادث برای کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام شد و بیمه خدمات درمانی به کلیه کسانی که در این خصوص مراجعه کردند تخصیص یافت، ضمن اینکه در یک اقدام مؤثر دیگر بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی را برای دانشجویانی که مشغول به کار و فعالیت هستند داشتیم تا سنوات خدمتی آنان حساب شود، هزینه این بیمه نیازی نیست که در دوره تحصیل پرداخت شود و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که پس از فارغ‌التحصیلی اقساط آن پرداخت شود.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای در خصوص پیگیری و رفع مشکلات دانشجویان با حضور معاونان آموزشی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و روسای دانشکده‌های این دانشگاه برگزار شد تا به مطالبات آنان تا حد امکان پاسخ داده شود، تأکید کرد: همچنین در بحث اصلاح وضعیت تغذیه راه‌اندازی نرم‌افراز تغذیه در راستای بهبود کیفیت غذای دانشجویان داشتیم، ضمن اینکه راه‌اندازی ۲ خوابگاه ویژه دانشجویان دختر و متأهل در دستور کار قرار گرفته که هم‌اکنون برنامه‌های آن در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات معیشتی دانشجویان پرداخت ۴۴۵۷ فقره وام تحصیلی، مسکن و غیره را به متقاضیان داشتیم و با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد رقم وام‌های پرداختی هم افزایش یافت و مبلغ این وام‌ها از ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان بود.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.