stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 370368
  • 12 خرداد 1400 - 16:28
0
استاندار استان مرکزی خبر داد،

نظارت فرمانداران بر تحقق صرفه‌جویی ۵۰ درصدی مصرف برق در شهرستانها

نظارت فرمانداران بر تحقق صرفه‌جویی ۵۰ درصدی مصرف برق در شهرستانها
مرکزی_ استاندار مرکزی گفت: نظارت فرمانداران بر تحقق صرفه‌جویی ۵۰ درصدی مصرف برق در شهرستانها ضروری است.
قلم | qalamna.ir :

سید علی آقا زاده در سومین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ امروز بابیان این مطلب افزود: جمع‌ آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است  که مصوبه جمع آوری رمز ارزها در شورای تامین استان اتخاذ شده است.

وی گفت: فرهنگ سازی از سوی رسانه به ویژه صداوسیما در زمینه  مصرف بهینه انرژی صورت پذیرد و در صورت اعمال خاموشی، برنامه زمان‌بندی به بخش‌های مختلف اعلام واطلاع‌رسانی شود.

استاندار مرکزی گفت: استخراج رمز ارزها ،افزایش ۲۰درصدی مصرف برق،خشکسالی و مشکلات تامین سوخت نیروگاه ها  از مهمترین دلیل کمبود برق در کشور است.

آقازاده گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی این استان از روز شنبه ۲۲ خردادماه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر تعیین شده است.

وی افزود: فرمانداران و اصناف باید  با مشترکان پرمصرف برخورد قاطع نمایند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر هم در این جلسه گفت: طی ابلاغیه هیات وزیران  مدیریت مصرف ۵۰درصدی  ادارات برق ضروری است و در صورت عدم رعایت با ادارات  پرمصرف برخورد خواهد شد .

مهندس فرهاد شبیهی خاطرنشان کرد:۲۲هزار مگاوات مصرف برق در تابستان مربوط به بار سرمایشی است که با مدیریت مصرف توسط ادارات حداقل ۱۰۰۰مگاوات می شود در مصرف برق صرفه جویی کرد.

وی گفت: صنایع و کشاورزان باید با شرکت های توزیع برق همکاری داشته باشند و در طرح های تشویق محوری کاهش پیک شرکت کنند.

شبیهی بابیان اینکه سازمان صنعت ،معدن و تجارت برهمکاری صنایع  نظارت داشته باشد ،افزود: لیستی از صنایع همکار در طرح های پیک سایی باید تهیه شود و صنایعی که تاکنون در طرح های مذکور شرکت نداشته اند در لیست قطع اضطراری بار قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: نیروگاه‌ها برای تولید برق بیش از حد از ظرفیت‌های آبی استفاده می‌کنند و اگر نیروگاهی یا خطی از نیروگاهی از مدار خارج شود، بحران جدی در کشور ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: ماینرهای غیرمجاز یکی از مسایل و مشکلات صنعت برق است که تاکنون حدود ۱۵هزار دستگاه ماینر کشف شده است.

محمد اله داد بابیان اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به آماده‌سازی سیستم‌های برق اضطراری خود اقدام کنند، افزود: تاکنون و با وجود همه مشکلات، برق هیچ بیمارستانی قطع نشده و برنامه‌ای در این خصوص نیست.

در این جلسه بر تعلیق موقت پروانه فعالیت صنایع و کشاورزانی که در حوزه ماینینگ فعالیت دارند وتعدیل روشنایی معابر شهری ، روستایی و بین جاده ای ،تاکید شد.
در این جلسه از کارت مدیر انرژی ویژه نیروهای خدماتی دستگاه های اجرایی استان مرکزی رونمایی شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.