stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 370364
  • 12 خرداد 1400 - 16:03
0
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي عنوان كرد:

افزایش جمعیت در تعطیلات و مصرف بالای آب در باغ ویلاها، از عوامل کمبود آب در برخی از روستاها

افزایش جمعیت در تعطیلات و مصرف بالای آب در باغ ویلاها، از عوامل کمبود آب در برخی از روستاها
مرکزی_ مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت: افزايش جمعيت در تعطيلات و مصرف بالاي آب در باغ ويلاها، از عوامل كمبود آب در برخي از روستاها است.
قلم | qalamna.ir :

مهندس یوسف عرفانی نسب افزود: در کنار کاهش بارندگی ها و کاهش منابع آبی ، عواملی چون استفاده بیش از حد مشترکین از آب شرب برای باغچه کاری و فضای سبز به ویژه در باغ ویلاها و افزایش جمعیت روستاها در تعطیلات و روزهای آخر هفته ، باعث نارسایی و قطع آب مشترکین در برخی از روستاها می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی بیان داشت: طی چند سال اخیر فرهنگ ساخت باغ ویلا در روستاها رایج شده و با ساخت این واحد ها اغلب افراد به دنبال ایجاد باغچه و فضای سبز در ابعاد مختلف می باشند که گاهی مشاهده شده برای آبیاری فضای سبز ایجاد شده ، چندین برابر مشترکین عادی ،آب مصرف می نمایند.

وی با اشاره به اینکه این امر به شبکه آب شرب فشار وارد می آورد و باعث کمبود آب شرب در برخی از روستاها شده است، گفت: با توجه به اینکه تاسیسات آبرسانی روستاها متناسب با جمعیت ساکنین اصلی روستا طراحی شده است لذا افزایش مصرف آب در اثر افزایش جمعیت ، باعث ایجاد شوک به کل تاسیسات می شود و ممکن است با قطع یا کمبود فشار آب مواجه شوند که در این شرایط به ناچار باید جیره بندی و آبرسانی سیار را به صورت موقت در دستور کار قرار دهیم.

عرفانی نسب ضمن اعلام برخورد با مشترکین پر مصرف از صاحبان باغ ویلاها خواست که نسبت به ایجاد فضای سبز متعارف و همچنین نحوه و زمان آبیاری ، دقت نظر را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از جمله علل کمبود آب در برخی از روستاها را ، افزایش جمعیت در تعطیلات و روزهای پایانی هفته عنوان نمود و افزود : در تعطیلات آخر هفته خصوصاً در تابستان ها جمعیت ساکن روستاها افزایش می یابد و این افزایش در استان مرکزی حتی تا ۵ برابر هم رسیده است.

وی همچنین به مصرف بالای آب در برخی از روستاها توسط دام های مشترکین اشاره نمود و بیان داشت : نگهداری دام در روستاها امری متعارف و اجتناب ناپذیر می باشد که اگر این دامها در حد متعارف باشند ، مشکلی ایجاد نمی کند اما در برخی روستاها مشاهده شده دامداری هایی با ظرفیت های نسبتا صنعتی داخل بافت روستا از شبکه آب شرب استفاده می نمایند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی همچنین انشعابات غیرمجاز را عامل مهم دیگری در کمبود آب روستاها عنوان کرد و گفت: انشعابات غیر مجاز به علت اینکه به صورت غیر اصولی به شبکه توزیع آب وصل میشوند ممکن است چندین برابر مصرف آب یک خانوار ، باعث هدر رفتن آب از محل اتصال انشعاب غیر مجاز به شبکه توزیع و همچنین ورود آلودگی به شبکه توزیع شود.

عرفانی نسب تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب با برنامه ریزی مدون برای مقابله با تنش آبی در استان مرکزی علاوه بر انجام عملیات عمرانی طرح ریزی شده برای تامین آب مورد نیاز مردم ، با انجام مانورهای پیمایشی در روستاها ، نسبت به شناسایی و برخورد با افراد و مشترکین متخلف طبق قوانین موجود ، اقدام می نماید.

هشتگ: , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.