stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 368313
  • 05 خرداد 1400 - 14:05
1

تصمیم عجیب شهرداری آبیک برای تبدیل کتابخانه‌ به فضای سبز

تصمیم عجیب شهرداری آبیک برای تبدیل کتابخانه‌ به فضای سبز
قزوین- قلم- شهردار آبیک طی یک نامه رسمی خواستار تحویل کتابخانه عمومی امام باقر (ع) آبیک با بیش از 44 سال قدمت به شهرداری برای گسترش فضای سبز شد.
قلم | qalamna.ir :

مرتضی کشاورز کلهر شهردار آبیک طی یک نامه رسمی به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خواستار تحویل کتابخانه عمومی امام باقر (ع) آبیک به این شهرداری برای گسترش فضای سبز شد.

در این نامه آمده است که با توجه به تصمیم این شهرداری برای گسترش فضای سبز پارک، مقتضی است دربازه زمانی مشخص نسبت به تخلیه ساختمان کتابخانه و تحویل زمین و کلیه مستحدثات آن به این شهرداری اقدام لازم معمول فرمایید.

شهردار آبیک در ادامه نامه آورده است؛ هزینه احداث ساختمان و تاسیسات به عنوان اجاره بهای زمین محسوب خواهد شد.

تصمیم عجیب شهرداری آبیک درتبدیل کتابخانه‌ای با ۴۴ سال قدمت به فضای سبز

به گفته مسوولان، مهم‌ترین نهادی که در هر کشور موظف است به نیازهای فرهنگی و اطلاعاتی همه اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن سن، جنس، مذهب، شغل، میزان تحصیلات، و دیگر خصوصیات و توانایی‌های فردی پاسخ دهد، کتابخانه عمومی است.

نقش کتابخانه‌های عمومی را به عنوان یک نهاد فرهنگی در توسعه این بخش نمی‌توان نادیده گرفت؛ بیانیه یونسکو درباره کتابخانه‌های عمومی بیان می‌کند که کتابخانه عمومی دروازه‌ای به سوی دانش که شرایط اساسی را برای یادگیری مداوم، تصمیم گیری مستقل، و توسعه  فرهنگی افراد و گروه‌های اجتماعی فراهم می‌آورد.

کتابخانه عمومی امام باقر (ع) آبیک به عنوان تنها کتابخانه مجهز این شهر به شهروندان ارائه خدمت می‌کند.

 کتابخانه عمومی شهر آبیک به نام “کتابخانه عمومی آبیک ” در سال ۱۳۵۶ خورشیدی در ساختمان اجاره‌ای در یک پاساژ، آغاز به کارکرد و ساختمان اختصاصی کتابخانه در سال ۶۲ با مساحتی نزدیک به ۲۰۰ متر مربع بنا در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع در بوستان شهید رجایی که در آن زمان زمین خالی بود راه‌اندازی شد.

 این کتابخانه از سال ۶۲ تا سال ۷۰ فقط با یک کتابدار به صورت تک شیفت اداره می‌شد و در سال ۸۵ با تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک طی سال‌های ۸۵ تا ۸۷ ساختمان کتابخانه با تلاش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و کمک‌های فرمانداری و شهرداری آبیک دستخوش تغییرات زیادی شد که می‌توان به افزایش بنای کتابخانه به ۴۵۰ متر مربع و تجهیز و نوسازی کلیه تجهیزات کتابخانه، راه اندازی خدمات اینترنتی برای مراجعان، افزایش منابع، و مکانیزه شدن امور کتابخانه اشاره کرد.

بخش  کودک کتابخانه نیز در سال ۹۰ راه‌اندازی شد و در سال ۹۱ بر اساس یکی از مصوبات شانزدهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان  نام “کتابخانه عمومی آبیک” به “کتابخانه عمومی امام محمدباقر (ع)” تغییر یافت.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.