stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 365870
  • 05 خرداد 1400 - 2:10
2

کرونا در لرستان رو به نزول؛ ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند

کرونا در لرستان رو به نزول؛ ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند
لرستان - کرونا در استان لرستان همچنان رو به نزول است اما تسریع این روند کاهشی، رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم را می‌طلبد.
قلم | qalamna.ir :

روزهای پایانی سال ۹۹ شرایط دست به دست هم داد تا موج چهارم کرونا در کشور و به تبع آن استان لرستان به دلیل سهل‌انگاری مردم، حضور در مراسم عروسی و عزا، دورهمی‌های ایام عید، خریدهای قبل از ایام نوروز و آزاد بودن مسافرت‌ها شکل بگیرد.

یکی از مهمترین عوامل انتقال بیماری کرونا حضور در مراکز پرتردد بدون استفاده از وسایل حفاظتی اولیه همچون ماسک است اما احساس خستگی مردم از شرایط موجود با سهل انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارها، برپایی مراسمات عزا و عروسی و همچنین حضور در مکانهای شلوغ تفریحی سبب شیوع موج چهارم کرونا شد که قطعا هزینه‌های سنگینی را به همراه داشت.

و بسیار خطرناکتر از موج‌های قبلی در ابتلا و درگیری افراد با بیماری زمینه‌‌ای و سالمندان بود به طوری که در اکثر شهرهای استان سیر صعودی کرونا و بعضا کمبود تخت‌های بیمارستانی شرایط برای ورود به وضعیت قرمز فراهم شد اما اکنون پس از گذشته هفته‌ها اوضاع مقداری بهتر شده و روند نزولی ابتلا، بستری و مرگ و میر این امید را می‌دهد که اگر مردم همکاری بیشتری داشته باشند امیدواریم بتوانیم در کنار انجام واکسیناسیون از شر این ویروس مهلک رهایی یابیم.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان طی شبانه روز گذشته ۳ بیمار کووید ۱۹ در استان جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و با این احتساب مجموع جانباختگان از هزار نفر فراتر رفت.

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی و مجموع بیماران کووید ۱۹ در استان به ۱۱۳ هزار و ۲۷۵ نفر رسیده است.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هزار و ۸۰۶ نفر رسیده است.

بستری ۶۷۷ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد تا کنون ۳۵۰ هزار و ۳۹۰ نمونه تست کرونا به آزمایشگاه‌های استان ارسال،۳۴۶ هزار و ۶۵۲ نمونه تست جواب داده شده که از این تعداد ۱۱۳ هزار و۲۷۵ مورد مثبت و ۲۳۳ هزار و ۳۷۵ مورد منفی بوده است. هم اکنون نیز۶۷۷ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا دربیمارستان‌های استان بستری هستند.

بر اساس این گزارش هم اکنون کلیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند ولی به هر حال این روزها علی‌رغم کاهش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان باید توجه کنیم خطر بیماری کرونا از استان زدوده نشده و براساس اعلام وزارت بهداشت لرستان جزء استان‌های با بیشترین آمار ابتلا به کروناست، این گزارش‌ها نشان می‌دهد هنوز در استان بحث کرونا باید جدی گرفته شود.

امیدواریم مردم به دور از شرایط خسته‌ کننده و سهل‌انگاری و عادی‌انگاری خطرناک، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و همچنان از دورهمی‌ها و تجمعات پرهیز کنند.

  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.