stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 364096
  • 22 اردیبهشت 1400 - 10:48
1

تعداد رد صلاحیت‌های شورای شهرهای قزوین به ۷۳ نفر کاهش یافت

تعداد رد صلاحیت‌های شورای شهرهای قزوین به ۷۳ نفر کاهش یافت
قزوین –قلم - دبیر هیات نظارت شوراهای استان قزوین گفت: ۲۰۳ نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها احراز صلاحیت نشده بودند که در نهایت با اعتراض صورت گرفته و بررسی هیات نظارت استان تعداد آنها به ۷۳ نفر کاهش یافت.
قلم | qalamna.ir :

جواد قدوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار قلم افزود: در بررسی صلاحیت داوطلبان از مراجع چهارگانه استعلام و به تبع آنها در مورد افراد تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: در بررسی صلاحیت شوراها به واسطه انتخاب هیات های اجرایی مسوولیت پذیر و معتمد دقت زیادی انجام شد و در نهایت ۱۳۱ نفر در هیات های اجرایی ۲۸ شهر استان و ۷۴ نفر در هیات های نظارت شهرستان ها احراز صلاحیت نشدند.

این مسوول اضافه کرد: مرجع هیات نظارت بر انتخابات استان برای بررسی صلاحیت ها مراجع چهارگانه در هیات های اجرایی بوده است و با اضافه شدن مرجع پنجم،لیست داوطلبان به این مرجع داده شد و آنها بعد از بررسی صورت گرفته، نتایج را به صورت متمرکز به هیات عالی نظارت استان اعلام کردند.

وی افزود: در مجموع ۲۰۳ نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان عدم احراز یا رد صلاحیت شدند که پرونده های آنها بعد از اعتراض صورت گرفته در هیات عالی نظارت بر انتخابات استان مجددا به صورت شکلی و ماهیتی مورد بررسی قرار گرفت.

قدوسی با اشاره به انصراف حدود ۲۰ نفر، گفت: در نهایت تعداد افرادی که در هیات نظارت استان با عدم احراز صلاحیت مواجه شدند ۷۳ نفر هستند که با توجه به پایان مهلت بررسی صلاحیت ها، امروز نتیجه را به ستاد انتخابات استان اعلام می کنیم و آنها نیز نتایج را به فرمانداری ها اعلام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مسموم و غیرقابل کنترل است و هرکسی هرچه می خواهد در آن مطرح می کند، افزود: حقیقتا در بررسی صلاحیت ها هیچ فردی با نگاه سیاسی رد یا تایید نشده و نگاه سیاسی افراد به بررسی پرونده آنها ارتباطی نداشته است.

این مسوول با اشاره به شوراهای اسلامی روستاهای استان قزوین، اضافه کرد: چهار هزار و ۶۳۳ داوطلب در روستاهای استان ثبت نام کرده اند که کار بررسی پرونده ها در مرحله هیات اجرایی به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله رسیدگی هیات نظارت بخش ها قرار دارد و بعد از اعلام نتیجه، معترضان می توانند به هیات شهرستان مراجعه کنند.

وی گفت: معترضان به نتیجه بررسی صلاحیت ها در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر حق اعتراض به هیات مرکزی را در تهران دارند و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر در هیات عالی استان تصمیم گیری می شود.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان قزوین ۹۵۲ داوطلب در سطح ۲۸ شهر استان به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب ثبت نام کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.