stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 362470
  • 16 اردیبهشت 1400 - 17:19
0

توصیه‌هایی برای شناخت بهتر و بیشتر مردان

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: تفاوت‌های بسیاری میان مردان و زنان وجود دارد. در این بین شناخت مردان کمک می‌کند تا علت‌ بسیاری از رفتارهای آنان را کشف نمایید. بین زنان و مردان تفاوتهای بسیاری وجود دارد. برای مثال بسیاری از خانم‌ها از بی‌توجهی و سرد بودن همسر خود شکایت می‌کنند، در صورتی که بی‌توجهی آن‌ها می‌تواند ناشی از تفاوت‌های فیزیولوژیکی و تربیتی آن‌ها با شما باشد. آگاهی از رفتارها و خصوصیات مردان کار سختی نیست و به شما کمک می‌کند تا روابط خود را بهبود ببخشید.
روانشناسی مردان
مردها چند خصوصیت متفاوت از زنان دارند. آن‌ها به خاطر ساختار مغزی‌شان نمی توانند مثل زن‌ها همزمان روی چند موضوع تمرکز کنند. بنابراین در زمانی که دوست دارید بهترین جواب را بگیرید، تمرکزشان را به هم نزنید. اگر مشغول تماشای تلویزیون هستند، از آن‌ها نخواهید که به حرف شما گوش کنند و نظر بدهند چون این کار برایشان سخت و تقریبا غیر ممکن است. 
تفاوت‌های مردان
مردان و زنان در چند مورد اساسی با هم تفاوت دارند. شناخت این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا مردان را بهتر بشناسید. در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را شرح داده‌ایم.
۱. فیزیولوژیک
قسمت نیمکره راست مغز مردها مخصوص اعمالی مثل کسب مهارت‌های فیزیک، تطابق چشمی و ماهیچه ای است و از نیم کره چپ شان بزرگ تر است. اما نیمکره راست در زن ها از نیمکره چپشان کوچک تر است و وظایفی مثل مهارت های گفتاری و بیان احساسات، به عده نیم کره چپ آنهاست.
به همین دلیل مردان از لحاظ احساسی و بیان عواطف، عملکرد پایین تری نسبت به زنان دارند. مردان اگر سخنورانی ماهر باشند و در رشته های فلسفه هم مهارت داشته باشند، در بیان احساسات خود خیلی ضعیف تر از زنان هستند. 
۲. وظایف
مردان از قدیم خودشان را با کار و مسئولیت‌هایشان شناخته‌اند. آن‌ها تمام توانمندی خودشان را صرف حمایت مالی و اقتصادی از خانواده می‌کنند و بیشتر روی مسائل خارج از خانه متمرکز هستند. وظایف مربوط به خانه بیشتر بر عهده زنان است و نقش مردان در این بخش کمرنگ‌تر است. به همین دلیل آن‌ها کسب و کار را بخشی از هویت خود می‌دانند.
۳. تربیت
از نظر تربیتی، مردان از از ابتدا تربیت متفاوت‌تری داشته‌اند. همیشه به آن‌ها یاد داده‌اند که نسبت به جنس زن برتری دارند و نباید مانند آن‌ها احساساتشان را بروز دهند، گریه کنند و مشکلاتشان را با کسی در میان بگذارند. تمام این عوامل باعث می‌شوند مردان توانایی ابراز محبت نداشته باشند. گاهی زنان در عشق مردان نسبت به خود دچار تردید می‌شوند. 
شناخت مردان از طریق زبان بدن آن‌ها
زبان بدن یکی از راه‌های ارتباط غیر کلامی است. شناخت مردان کار چندان سختی هم نیست و با دقت کردن به زبان بدنشان، می‌توان آن‌ها را به راحتی شناخت و به افکار و احساساتشان پی برد. در ادامه به بررسی زبان بدن در مردان پرداخته‌ایم تا به واسطه آن در شناخت آن‌ها بهترعمل کنید.
۱. گذاشتن دست در جیب
اگر مرد مقابل شما دست به جیب است، احتمالا اطلاعات با ارزشی را از شما پنهان می‌‌کند و قصد ندارد بخشی از زندگی‌اش را برای شما فاش کند.
۲. پنهان کردن دست چپ
اگر دست چپش را از شما پنهان می‌کند، ممکن است مسائل شخصی‌اش را از شما پنهان کند و تمایلی ندارد که شما از زندگی شخصی‌اش سر در بیاورید. 
۳. پنهان کردن دست راست
اگر متوجه شدید که دست راست را از شما پنهان می‌کند، بدانید مسائلی که مربوط به خودش نیست و بیشتر در ارتباط با اطرافیانش است را از شما مخفی می‌کند و نمی‌خواهد شما چیزی از آن‌ها بدانید.
۴. پوشاندن دهان
این حرکت در مردها به این معنی است که از بیان کردن چیزی می‌ترسد، پنهان کاری می‌کند و البته کمی خجالتی است. 
۵. تکان دادن پا
این که مدام پایش را تکان می‌دهد به این معنی است که احتمالا از شما خوشش نیامده و قصد ادامه گفتگو را ندارد. بعد از اینکه صحبتتان تمام شود می‌رود و هرگز تمایلی به رابطه دوباره ندارد.
۶. گذاشتن هر دو پا روی زمین
اگر مردی هر دو پایش را محکم مقابلش گذاشته و کنار هم قرار داده، می‌توانید روی صداقت و راست گویی‌اش حساب کنید. چون این افراد معمولا صادق و متعادل هستند. اما اگر پایش را روی پنجه یا پاشنه تکیه داده است احتمالا همه حقیقت را نمی‌گوید و فرد صادقی نیست.
۷. جفت کردن پا
اگر در حالت ایستاده پاهایش کنار هم است، احتمالا حالت دفاعی به خودش گرفته و احساس خوبی ندارد. البته ممکن است با نظرات شما چندان موافق نباشد.
ویژگی های عمومی مردان
مردها دوست دارند یک راست سر اصل مطلب بروند و بی مقدمه صحبشان را شروع کنند. برخلاف زنان که دوست دارند به جزئیات بپردازند، مردان هیچ علاقه‌ای به این کار ندارند و مطالب را رک و بدون اتلاف وقت بیان می‌کنند. مردان در سکوت عشق می‌ورزند و برخلاف زن‌ها که احساسشان را فریاد می‌زنند و مدام به زبان می‌آورند، با انجام دادن کارهایی سعی می‌کنند احساساتشان را بروز دهند و از سر و صدا در این موارد خوششان نمی‌آید.
مهم‌ترین اصل در مورد شناخت مردان این است که آن‌ها کمتر از زنان به مسائل عشقی و روابط عاطفی اهمیت می‌دهند. زیرا از ابتدا کار، موقعیت شغلی و اجتماعی برایشان پر رنگ شده و بخش بزرگی از هویتشان را تشکیل داده است. این مسئله تا حدودی به بحث ساختار مغزی و نوع تربیت بر می‌گردد که بالاتر توضیح داده شد. 
چند توصیه برای شناخت بهتر مردان
_به مردان قدرت بدهید تا صمیمیت‌شان بروز کند.
_مردها را حلال مشکلات بدانید و از آن‌ها تعریف و تمجید کنید.
_مرد را تایید کنید و بگویید که به او اطمینان دارید.
_مردها عاشق تشویق‌اند. پش فراموش نکنید که در هر مرحله از زندگی آن‌ها را تشویق کنید.
_مردها دوست دارند که از آن‌ها قدردانی و تشکر شود.
_به مردان سرکوفت نزنید و نصیحت کردن را به کل فراموش کنید.
_با آن‌ها خیلی صحبت نکنید. اگر ساکت است یعنی این که نیاز به سکوت دارد.
 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.