stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 362395
  • 16 اردیبهشت 1400 - 13:21
0

رونمایی از چهار کتاب ۲ پژوهشگر شیرازی

رونمایی از چهار کتاب ۲ پژوهشگر شیرازی
فارس- به مناسبت روز شیراز،در مراسمی از چهار کتاب تالیف شده توسط ۲ پژوهشگر و نویسنده شیرازی، در خانه تاریخی فرصت الدوله رونمایی شد.
قلم | qalamna.ir :

همزمان با ۱۵ اردیبهشت و در بزرگداشت روز شیراز، از کتاب‌های پرنده و دیوار و اکبر دایی محمد (داش آکل) اثر دکتر مصطفی ندیم و کتاب‌های گذرگاه تنگ تنهایی و مستوران قباب غیرت اثر دکتر محمدرضا خالصی، رونمایی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این برنامه با گرامیداشت روز شیراز، گفت: سال ۹۹ به همت اهالی فرهنگ و هنر، شیراز پایتخت کتاب ایران شد، اما با شیوع کرونا، تمام برنامه‌ها تحت‌تأثیر این بیماری قرار گرفت؛ ازجمله بزرگترین رویداد یعنی نمایشگاه کتاب فارس برگزار نشد و قطعا برنامه‌هایی که برای این منظور تدوین شده هم تحت‌الشعاع قرار گرفت.
صابر سهرابی افزود: امروز شاهد رونمایی آثار نوشتاری ۲ استاد ادبیات شهر شیراز هستیم. این عزیزان در راستای فرهنگ شیراز و فارس، زحمات بسیاری کشیده‌اند.

مهدی امیدبخش؛ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز گفت: درصدد هستیم که دومین دوره جایزه کتاب سال فارس به دبیری علمی محمدرضا خالصی، برگزار شود؛ بنابراین به‌زودی فراخوان این رویداد که سال گذشته با فراز و فرود‌هایی همراه بود، ضمن برطرف کردن کاستی‌های دوره نخست، منتشر خواهد شد.
خانه سنتی «ایران مهر» با بافت قدیمی و موزه مانند خود، یکی از بنا‌های تاریخی به‌جا مانده از سلسله قاجار است که حدود ۱۳۳ سال (۱۳۰۴-۱۱۷۴) بر ایران حاکم است. قدمت این بنا به اواسط این دوره یعنی حدود ۲۲۵ سال قبل باز می‌گردد. ساکنان این بنا از نوادگان فرصت الدوله شیرازی بودند که شاعر، حکیم و ادیب برجسته ایرانی بوده است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه آن قرارگیری در قلب منطقه تاریخی شیراز و در نزدیکی مرکز شهر، مجموعه زندیه، مجموعه مشیر، ارگ کریم‌خان و دیگر مکان‌های جذاب تاریخی شیراز است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.