stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 362387
  • 16 اردیبهشت 1400 - 12:53
1

درآمد فایزر از ساخت واکسن کرونا

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شرکت داروسازی فایزر که واکسن تولیدی آن موفقیتی چشمگیر در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ کسب کرده است، درآمد مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد.
بنابر این آمار، شرکت فایزر در این مدت ۳.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. واکسن ضد بیماری کووید-۱۹ تولیدی فایزر با فاصله منبع اصلی درآمد این شرکت بوده است.فایزر میزان سود خالص خود را نگفته است و تنها پیش‌بینی سابق خود مبنی بر اینکه تولید واکسن «حاشیه سودی ۲۰ درصدی» را در بردارد تکرار کرده است. اگر این برآورد درست باشد، واکسن‌ها سودی ۹۰۰ میلیون دلاری را (قبل از کسر مالیات) برای فایزر به همراه داشته‌اند.این شرکت دارویی با سرمایه‌گذاری گسترده بر یک فناوری نوین پزشکی، که به نام mRNA شناخته می‌شود، توانست واکسنی بسازد که گمان می‌رود توانسته باشد جان میلیون‌ها تن را نجات دهد.با این حال منتقدان می‌گویند واکسن فایزر به گونه‌ای نامتناسب بین کشورهای جهان توزیع شده است و کشورهای ضعیف سهم کمتری از آن برده‌اند. امری که در تضاد با اظهارات مدیر اجرایی این شرکت قرار دارد که گفته بود بر دسترسی یکسان در نقاط مختلف جهان متعهد است.
شارون کاستیلو، سخنگوی فایزر، اعلام کرد که تا کنون ۴۳۰ میلیون دوز به ۹۱ کشور جهان ارسال کرده است. این شرکت قرار است در سال جاری ۲.۵ میلیارد دوز واکسن تولید کند.
فایزر قیمت هر دوز واکسن فایزر در کشورهای مختلف را متفاوت نگه داشته است. در حالی که دولت ایالات متحده برای هر دوز واکسن ۱۹ دلار و پنجاه سنت می‌پردازد، دولت اسرائیل رقمی نزدیک به ۳۰ دلار برای هر دوز پرداخت می‌کند.درآمد ۳.۵ میلیارد دلاری فایزر در سه‌ماهه اول سال جاری در حالی است که این شرکت قبل از آغاز همه‌گیری کرونا درآمد سالانه‌ای معادل ۹.۶ میلیارد کسب کرده بود.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.