stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 362384
  • 16 اردیبهشت 1400 - 12:48
0

قهر مردم با صندوق رأی همچنان ادامه دارد

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک نماینده مجلس دهم، در رابطه با عدم وجود شور انتخاباتی در جامعه با توجه به زمان اندک باقی مانده تا انتخابات تصریح کرد: واقعیت این است که هیچ دوره‌ای، مثل این دوره نبوده که در اواسط اردیبهشت ماهی که در اواخر خردادش انتخابات برگزار می‌شود هنوز نامزدهای انتخابات مشخص نباشند و هنوز کاندیدا نهایی هیچ یک از جناح‌ها مشخص نباشد.
  احمد مازنی افزود: معمولا در دوره‌های قبل در اسفندماه نفرات مشخص می‌شدند اما اینبار مساله مشخص نیست. ما انتخابات مجلس یازدهم را پشت سر گذاشتیم که در اسفند ماه سال ۹۸ برگزار شد و از نظر میزان کاهش مشارکت رکوردی در ۴ دهه بعد از انقلاب و یازده دوره مجلس بود. به نظر من قهر مردم با صندوق رای همچنان ادامه دارد. در تهران اقلیتی بیست درصدی شرکت کردند و در کشور حدود چهل درصد رای دادند این وضعیت به هر دلیلی بود آن دلایل همچنان ادامه دارد.
مازنی تاکید کرد: من تاکنون ندیده‌ام که تحقیقی علمی در خصوص علل و عوامل کاهش مشارکت در سال ۹۸ انجام گرفته باشد تا آن را به این انتخابات تعمیم بدهیم. یکی از دلایل کسانی که اعلام می‌کنند ما هرگز در انتخابات شرکت نمی‌کنیم عدم تاثیر انتخابات در زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها است. یعنی این تصور جا افتاده است که انتخابات نقش تعیین کننده‌ای در زندگی آنها ندارد و اینکه چه فردی از چه جناحی رئیس جمهور شود در زندگی آنها تاثیر چندانی ندارد.
او ادامه داد: در چند سال اخیر مشکلاتی برای مردم بوجود آمده است که به نوعی در رفتار سیاسی مردم تاثیر گذاشته است. یک مورد خروج ترامپ از برجام و برگشت تحریم‌ها و شدیدتر شدن تحریم‌ها بود هم زمان در داخل کشور نیز انسجام و وحدت و صدای واحدی برای مقابله با تحریم و رفتار ظالمانه ترامپ و آمریکایی‌ها وجود ندارد و به نوعی فرافکنی در مسئولان سیاسی داخل کشور وجود دارد. یک جریان مسئولان وزارت خارجه را مقصر می‌دانند و جریان دیگر بخش‌های دیگر نظام را که چندان با سیاست خارجی هماهنگ نبودند مقصر می‌دانند.
این نماینده  مجلس دهم خاطرنشان کرد:  سخنرانی مقام معظم رهبری به نوعی فصل الختام تلقی می‌شود یعنی نظام در سیاستگذاری‌ها متمرکز عمل می‌کند و در تقسیم کار هر کسی وظیفه خود را انجام می‌دهد از جمله وزارت خارجه که کارهای مربوط به روابط بین الملل را بر عهده دارد. اما این وضعیت برای مردم مبهم است و این فرافکنی که کسی در قبال اتفاقات و تحریم مسئولیت نمی‌پذیرد، موجب دلسردی مردم شده است. اتفاقات دیگری طی سالهای ۹۶ تا ۹۸ رخ داد از جمله افزایش قیمت بنزین که بدون هماهنگی و بدون اطلاع رخ داد و هیچ اهمیتی به نقش مجلس داده نشد و رییس جمهور گفت من هم جمعه مطلع شدم و همین موارد باعث شده مردم حس کنند شرکت یا عدم شرکت آنها در انتخابات فرقی ندارد و مسیرها و اهداف در کشور تعیین شده است.مازنی با تاکید براینکه نهاد اجماع ساز نقطه قوت جریان اصلاحات است، ادامه داد: جریان اصلاحات در نهاد اجماع ساز متمرکز شده و این نقطه قوت است. دعوت از سید حسن خمینی کنشی انتخاباتی برای ارتقای سطح مشارکت مردم بود که ایشان حضور پیدا کردند حال اینکه کاندیدا نمی‌شوند به این معنی نیست که در انتخابات تاثیرگذاری نداشته باشند ایشان حتما با جریان‌های سیاسی بخصوص تحول خواهان و اصلاح طلبان همکاری خواهند داشت. بحث آقای ظریف هم به عنوان نیروی معتدل در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مطرح است ایشان همچنان مساله برجام را انجام می‌دهند.
او در پایان گفت: جبهه اصلاحات ایران باید بر اساس معدل جریان اصلاحات عمل کند در گذشته می‌گفتند این جریان بین العباسین است از عباس دوز دوزانی تا عباس عبدی ولی امروز بین المصطفین است از مصطفی تاج زاده تا مصطفی کواکبیان و به نظر من معدل اینها، کسانی چون عارف و جهانگیری هستند. اسم کسانی چون دکتر رهایی و مهرعلیزاده در لیست نیامده است آنها هم نیروهای توانمندی هستند و سبقه اصلاح طلبی

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.