stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 362373
  • 16 اردیبهشت 1400 - 12:05
2

جدیدترین اخبار دنیای گیم از نگاه رسانه های ایرانی

قلم | qalamna.ir :
امروزه گردش مالی صنعت گیم بیشتر از صنایع مطرحی همچون سینما و موسیقی است و تقریبا تمام کشورهای پیشرفته ورودی جدی به این حوزه داشته اند و هزاران شرکت و استودیوی بازی سازی سالانه محصولات مختلفی روانه بازار می کنند. محبوبیت، پتانسیل، جذابیت و گردش مالی بالای دنیای گیم باعث شده است که علاوه بر شرکت های بازی سازی، شرکت های تولید کننده لوازم الکترونیکی مانند کامپیوتر، گوشی هوشمند، کنسول های بازی، رسانه ها، خبرگزاری ها، سایت های فروشگاهی و… توجه ویژه ای به این عرصه داشته باشند و همواره جدیدترین حواشی و اخبار دنیای گیم را رصد کنند.
دنیای گیم در میان گیمرهای ایرانی همانند سایر نقاط جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است و این باعث شده است که رسانه ها و سایت های مختلفی در داخل کشور حول این حوزه فعالیت داشته باشند. پوشش اخبار، دانلود بازی اندروید، نقد و بررسی بازی، فروش جم بازی ها، آموزش بازی ها، رفع مشکلات و ارورهای بازی، فروش پلتفرم بازی ها و … از جمله مهم ترین کارهایی هستند که سایت های مختلف به گیمرهای ایرانی ارائه می کنند. محبوبیت بالای دنیای گیم باعث شده است که بسیاری از گیمرها و افراد اخبار و حواشی را نیز دنبال کنند. در ادامه ایموجو به مطلب بررسی جدیدترین اخبار دنیای گیم از نگاه رسانه های ایرانی پرداخته خواهد شد.

اخبار دنیای گیم
آخرین و جدیدترین اخبار و شایعات دنیای گیم
همانطور که گفته شد شرکت ها و استودیوهای بازی سازی متعددی در سراسر جهان در صنعت گیم فعالیت دارند و این گستردگی صنعت گیم باعث شده است که هر روز خبرها و شایعات مختلف و متعددی پیرامون بازی های ویدیویی و موبایلی منتشر شود. اگرچه پوشش اخبار و شایعات تمامی بازی ها و شرکت های مختلف نمی تواند به هیچ عنوان کار ساده ای باشد اما رسانه های مختلف ایرانی تلاش کرده اند که بخش از مهم ترین اخبار و حواشی دنیای گیم را پوشش بدهند و در اختیار بازیکنان و کاربران قرار دهند.
در سایت شفاف مقاله ای با نام نگاهی شفاف به پردانلودترین بازی های موبایلی سال ۱۴۰۰ منتشر شده است که می تواند اطلاعات کامل و جامعی در اختیار بازیکنان قرار بدهد. از جمله مهم ترین اخبار و حواشی دنیای گیم که توسط سایت ها و رسانه های ایرانی پوشش داده شده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محبوب ترین بازی های دو ماه گذشته
در دو ماه گذشته تعدادی از بازی های موبایلی توانسته اند توجه گیمرهای سراسر جهان را به خود جلب کنند به گونه ای که روزانه چندین هزار بار دانلود و نصب شده اند. از جمله محبوب ترین بازی های دنیای گیم می توان به بازی Jast Chating، بازی پابجی موبایل، بازی کالاف دیوتی، بازی کلش آف کلنز، بازی امانگ اس، بازی Grand Theft Auto V، League of Legends، Call of Duty: Warzone، Fortnite، VALORANT، Minecraft، Counter-Strike: Global Offensive، Dota 2، Apex Legends، Hustle Kings، Hustle Kings، World of Warcraft، Rocket League، Hearthstone و … اشاره کرده که هر کدام از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی برخوردار هستند.
تمامی استودیوهای اکتیویژن بر روی فرنچایز Call of Duty کار می ‌کنند.

بر اساس آخرین اخبار مشخص شده است که شرکت Toys for Bob در توسعه بازی Call Of Duty Warzone به عنوان تیم پشتیبان فعالیت خواهد کرد. بر اساس شایعات به نظر می رسد که کمپانی اکتیویژن از تمامی منابع خود برای ساخت بازی شوتر اول شخص خود اختصاص داده است. تقریبا تمام استودیوهای کمپانی اکتیویژن بر روی پروژه کالاف دیوتی کار می کنند. استودیوهای Sledgehammer Games،Infinity Ward،Treyarch و Raven Software مدت زمان زیادی است که بر روی عناوین خودشان از فرنچایز COD کار می کنند.
کمپانی High Moon Studios بر روی COD Modern Warfare و Black Ops Cold War با سازنده های بازی همکاری داشته است و استودیو Vicarious Visions نیز که به تازگی با شرکت Blizzard Entertainment ادغام شده است بر روی بازی Diablo 2 Resurrected کار می کند.

تاریخ برگزاری دومین جشنواره ویگما مشخص شد
اولین جشنواره منتقدان بازی های ویدیویی و دنیای گیم که با نام اختصاری ویگما شناخته می شود در سال ۲۰۲۰ برگزار شد. این جشنواره توسط منتقدان و خبرنگاران حوزه بازی های ویدیویی راه اندازی شد تا صنعت گیم نیز مانند سایر صنایع شاهد رویدادهای اثرگذار باشد. اولین جشنواره با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و همین باعث شده است که امسال نیز این جشنواره برگزار شود. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده این جشنواره از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می شود و استودیوهای بازی سازی می توانند آثار خودشان را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند. در این جشنواره کارگاه ها و کنفرانس های مختلفی برگزار می شود و قطعا در مقایسه با سال اول تغییرات مختلفی خواهد داشت.

اخبار گیم
حضور سوپر استارها و افراد سرشناس در بازی موبایلی
در سال های اخیر شرکت های بازی سازی تلاش کرده اند که برای جذب گیمرهای بیشتر از راهکارهای مختلفی استفاده کنند و استفاده از افراد سرشناس و معروف یکی از این راهکارها می باشد. افراد مشهوری مانند بازیکنان فوتبال، ستاره های سینما، خواننده ها، موسیقی دانان و … در سال های اخیر وارد بازی های مختلف شده اند. یکی از بازی های معروف و شناخته شده ای که در سال های اخیر تلاش کرده است از افراد سرشناس استفاده کند بازی فورتنایت است. این بازی در سال گذشته از کریستیانو رونالدو در یکی از نسخه های خود استفاده کرد که توانست با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شود.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از شرکت معروف و مشهور اپیک گیمز (Epic Games) در تازه ترین نسخه از بازی محبوب و جذاب Fortnite بازیکن از نیمار بازیکن تیم ملی برزیل و باشگاه پارسن ژرمن استفاده خواهد شد. طبق شنیده ها این بازیکن در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با ۲۷ آپریل به بازی محبوب فورتنایت اضافه خواهد شد. این کار می تواند عاشقان فوتبال و بازی های ویدیویی را شگفت زده کند. حضور بازیکنی مانند نیمار علاوه بر جذب گیمرهای بیشتر می تواند باعث درآمدزایی چند برابری شرکت تنسنت گیمز نیز شود.

اضافه شدن بیش از ۱۰۰ بازی به سرویس استادیا
یکی از جدیدترین خبرهایی که در دنیای گیم منتشر شده است و توجه و تمرکز گیمرها و منتقدان را معطوف خود کرده است اضافه شدن بازی های متعدد به سرویس بازی ابری استادیا می باشد. بر اساس اخبار کمپانی گوگل در سال ۲۰۲۱ قصد دارد که بیش از ۱۰۰ بازی موبایلی مختلف را از طریق سرویس استادیا در اختیار بازیکنان قرار دهد. از جمله معروف ترین و محبوب ترین بازی هایی که قرار است از طریق استادیا در اختیار بازیکنان قرار بگیرد می توان به بازی های Fifa 21، Judgment، Street Power Football، Hellpoin، Killer Queen Black و … اشاره کرد. هر کدام از این بازی ها ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی دارند و می توانند برای بازیکن هایی با سلایق مختل جذاب و هیجان انگیز باشند

اخبار بازی
شکسته شدن رکورد نصب بازی ها در ایران
یکی دیگر از خبرهایی که در چند مدت اخیر بیشتر بولد و منتشر شده است مربوط به رکوردهای جدید دانلود و نصب بازی های موبایل در میان گیمرهای ایرانی است. بر اساس آخرین و جدیدترین آمار منتشر شده در ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون رکورد دانلود و نصب بازی های موبایل بیش از ۷۰ درصد در مقایسه با سال ۹۸ رشد داشته است و گیمرهای ایرانی میلیون ها بار بازی های موبایلی را دانلود کرده اند. بازی هایی که در این مدت توسط بازیکنان ایرانی دانلود و نصب شده است بیشتر در سبک بازی های استراتژی، خانوادگی و ماجراجویی بوده است. اگرچه رایگان بودن بسیاری از بازی ها می تواند دلیل خوبی برای دانلودهای مستمر باشد اما می توان گفت دلیل اصلی این استقبال شیوع بیماری کرونا بوده است.

رونمایی از شخصیت های منفی Resident Evil Village
یکی از جدیدترین خبرهای دنیای گیم مربوط به بازی محبوب و جذاب Resident Evil Village می باشد. بر اساس این خبر جدیدترین نسخه این بازی در حالی منتشر شده است که سازندگان آن خبر از رونمایی شخصیت های منفی بازی را منتشر کرده اند. چهار شخصیت اصلی منفی داستان شامل لیدی دیمیترسکوی غول‌پیکر، Donna Beneviento، Karl Heisenberg و Salvatore Moreau هستند که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارند و منطقه ای مخصوص به خود را در روستا اداره می کنند و جذابیت بازی را دوچندان می کنند. بر اساس اخبار منتشر شده این بازی در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برای پلتفرم های مختلفی همچون پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

ساخته شدن ریمیکس بازی GTA: San Andreas توسط یک طرفدار
یکی دیگر از خبرهای جذاب و پربازدیدی که در روزهای اخیر منتشر شده است مربوط به بازی محبوب GTA است. بر اساس این خبر یک طرفدار خوش ذوق و حرفه ای بازی GTA: San Andreas را بازسازی کرده است و این باعث شده است که گیمرها و کاربران به شدت هیجان زده شوند. مجموعه بازی GTA همواره در بین بهترین بازی های تاریخ صنعت گیم قرار داشته است و هرگونه خبر منتشر شده در مورد آن می تواند بازخوردهای مختلفی داشته باشد.

رسانه بازی ایموجو
یکی از معتبرترین و پربازدیدترین سایت های فروشگاهی فعال در حوزه بازی ها سایت ایموجو است که خدمات متنوع و گسترده ای به گیمرها و کاربران ارائه می کند. از جمله مهم ترین خدمات سایت ایموجو می توان به پوشش اخبار بازی ها، نقد و بررسی بازی، دانلود بازی های موبایلی، آموزش بازی ها، برطرف کردن مشکلات و ارورها و … اشاره کرد. بازیکنان می توانند در این سایت به جدیدترین اخبار و رویدادهای صنعت گیم آشنا شوند و مشکلات خودشان در کمترین زمان ممکن برطرف کنند. در سایت پارسی نیوز مقاله ای تحت عنوان جدیدترین ترفندهای بازی کالاف دیوتی و فری فایر در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است که می تواند اطلاعات دقیق، جامع و کاملی در مورد بازی های موبایلی و ترفندهای آن به گیمرها ارائه می کند.

سخن پایانی
دنیای گیم در سال های اخیر به شدت توسعه پیدا کرده است و افراد، ارگان ها، سایت ها، رسانه ها و شرکت های مختلفی به این حوزه ورود کرده اند و خدمات مختلفی را به گیمرها و کاربران ارائه می کنند. محبوبیت و جذابیت صنعت گیم به گونه ای است که حتی اخبار و حواشی این حوزه جذابیت های بسیار زیادی برای گیمرها دارد. رسانه ها، سایت ها و خبرگزاری های متعددی در سراسر جهان و ایران به پوشش اخبار و حواشی بازی های ویدیویی، موبایلی و صنعت گیم می پردازند.
یکی از معتبرترین و پربازدیدترین سایت های فعال در حوزه بازی در داخل کشور سایت فروشگاهی ایموجو است که خدمات مختلفی از جمله دانلود بازی، آموزش بازی، نقد و بررسی بازی، ترفند بازی جدید، رفع مشکلات و ارورها، تبلیغات و … به گیمرها ارائه می کند. بازیکنان می توانند با مراجعه به این سایت و بخش اخبار بازی از جدیدترین و آخرین اخبار و حواشی بازی های موبایلی و صنعت گیم باخبر شوند.
 
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.