stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 362296
  • 15 اردیبهشت 1400 - 19:36
0

آلمان یک گروه اسلامی را غیرقانونی اعلام کرد

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: دولت آلمان فعالیت یک سازمان مردم‌نهاد اسلامی به نام «انصار» در این کشور را که متهم به حمایت مالی از تروریسم بین‌الملل زیر پوشش خیریه است، ممنوع کرد.
سخنگوی وزارت کشور آلمان با انتشار توییتی نوشت که هورست زیهوفر، وزیر کشور فعالیت «انجمن‌ غیر انتفاعی انصار اینترنشنال» و شاخه‌های آن را ممنوع اعلام کرده و گفته است که این شبکه «به گروه‌های تروریستی در تمام دنیا پول می‌دهد».زیهوفر گفته است: «اگر می‌خواهید با تروریسم مبارزه کنید، باید ریشه منابع پولی آن را بخشکانید.»
 عملیات تفحص و توقیف در منازل و پارکینگ‌های متعلق به این شبکه در ده ایالت کشور آغاز شده است.مقامات آلمان کار انجمن انصار را که در سال ۲۰۱۲ در دوسلدورف واقع در غرب آلمان تأسیس شد، از چند سال پیش تاکنون رصد کرده و می‌دانستند که این گروه پول‌هایی را به نام تأمین فعالیت‌های خیریه در مناطق جنگزده مانند سوریه، یمن و نوار غزه جمع‌آوری می‌کنند.
اما بر پایه سندی از وزارت کشور آلمان، انجمن انصار که به گروه‌های سلفی نزدیک است، به کودکان در محل دفاتر خود در آلمان تعلیمات دینی می‌داده و سلفی‌گری افراطی را تبلیغ می‌کرده است.
همین سند می‌گوید که کمک‌های جمع‌آوری شده به دست این گروه برای تأمین مالی تروریسم و پشتیبانی پولی از گروه‌های شبه نظامی مانند «جبهه نصرت» سوریه که به «هیئت تحریر شام» تغییر نام داده، جنبش فلسطینی حماس در نواز غزه و نیز گروه شورشی شباب در سومالی استفاده شده است.
به گفته وزارت کشور آلمان، گروه انصار اینترنشنال در این کشور در مجموع ۹ زیرمجموعه یا تشکیلات وابسته دارد که از جمله آنها «کمیته اطلاعات و مشاوره سومالی» در دارمشتات، بنیاد انیس بن حتیره، فوتبالیست تونسی‌تبار در برلین و نیز «انجمن امداد دبلیو.دبلیو.آر» است.

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.