stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 362293
  • 15 اردیبهشت 1400 - 19:34
1

کدام چهره‌های شاخص نمی‌توانند کاندیدا شوند؟

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: با قانونگذاری! انتخاباتی شورای نگهبان، افرادی چون مصطفی تاجزاده،‌ محمد صدر، محسن هاشمی، جواد جهرمی، محمود صادقی، صادق خرازی و مصطفی کواکبیان، محمد غرضی، سعید محمد و … همه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، معاونان وزرا و … از کاندیداتوری محروم شده‌اند!

پس از کش و قوس فراوان بر سر اصلاح قانون انتخابات، بالاخره هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان با اتشار پستی در اینستاگرام خود از ابلاغ اصلاحیه اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور خبر داد. اصولگرایان مجلس یازدهم که به دنبال تعیین محدودیت سنی برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بودند؛ حداقل سن داوطلبان انتخابات را ۴۰ سال و حداکثر سن ۷۵ سال در هنگام ثبت نام تعیین کردند که با چراغ سبز شورای نگهبان مواجه شد.
به این ترتیب  داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از این پس باید در بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال قرار داشته باشند، «سیدمحمد غرضی» (متولد بهمن ۱۳۲۰) و محمدجواد آذری جهرمی (متولد شهریور ۱۳۶۰) به دلیل عدم احراز شرایط سنی مندرج در مصوبه شورای نگهبان امکان ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو را ندارند.
افراد دارای سابقه قطعی محکومیت قضایی امکان ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری را ندارند، احتمالا «مصطفی تاجزاده» به موجب محکومیت امنیتی مرتبط با حوادث سال ۸۸، مشمول این بند از مصوبه شورای نگهبان شود.از سوی دیگر برخی چهره‌های سیاسی که تاکنون کاندیداتوری خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری را اعلام کرده‌اند، فاقد حداقل سابقه مدیریتی مندرج در مصوبه شورای نگهبان هستند و از این منظر حائز شرایط ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری نخواهند بود که از جمله این چهره‌ها احتمالا می‌توان به «سعید محمد» فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا اشاره کرد. البته این برداشتی است که می‌توان از شرایط اعلام شده داشت و در این زمینه باید منتظر تصمیم نهایی شورای نگهبان بود.

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.