stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 362252
  • 15 اردیبهشت 1400 - 18:12
0

انتقاد از روند کُند واکسیناسیون مراکز توانبخشی

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور آخرین وضعیت واکسیناسیون در مراکز توانبخشی و مراقبتی این سازمان را تشریح کرد. مصطفی سراج در جمع خبرنگاران به ارائه آخرین آمار و اطلاعات واکسیناسیون در مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور تا روز گذشته (چهاردهم اردیبهشت ماه) پرداخت و بیان کرد: جمع تزریق برای سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان ۱۵ هزار و ۵۱۶ نفر (یعنی حدود ۷۴ درصد)، جمع تزریق برای سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روانی و پرسنل این گونه مراکز ۴۱۱۶ نفر (حدود ۸.۲ درصد) و جمع کل واکسن تزریق شده در کلیه مراکز اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت ۱۹ هزار و ۶۳۲ نفر (یعنی ۲۷.۶ درصد کل افراد) است. 
 

وی افزود: افرادی هم که دوز مرحله دوم را دریافت کردند، ۱۱ هزار و ۱۵۸ نفر هستند. به گفته سراج، در مقایسه بین عملکرد استان‌ها، بیشترین میزان واکسیناسیون به ترتیب مربوط به استان یزد با ۴۷.۳ درصد، تهران ۴۶.۱ درصد (که البته در استان تهران سه دانشگاه این ماموریت را برعهده دارند)، استان سمنان ۳۹.۷ درصد و استان گیلان ۳۳.۱ درصد است. 

بنابر اظهارات مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، کمترین عملکرد مربوط به استان گلستان با ۳.۸ درصد، خراسان شمالی ۶.۸ درصد، چهارمحال و بختیاری ۸.۶ درصد و استان فارس حدود ۱۰ درصد است.وی گفت: همانند هفته قبل متاسفانه رشد روزانه یک درصد را شاهد هستیم و اگر با همین وضعیت برنامه واکسیناسیون ادامه پیدا کند یعنی تا ۷۰ روز آینده هم طول خواهد کشید تا این برنامه به اتمام برسد و این جای تامل دارد. 

سراج در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکر کرد و گفت: بعد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیشترین افراد تحت پوشش در مراکز توانبخشی و مراقبتی در حوزه ماموریت دانشگاه علوم پزشکی تهران است که تاکنون بیش از ۷۰ درصد افراد واکسن را دریافت کردند که سهم دانشگاه علوم پزشکی ایران ۳۳ درصد، دانشگاه شهید بهشتی ۳۵ درصد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ۲۱.۳ درصد است؛ این نشان دهنده همکاری بسیار نزدیک دانشگاه علوم پزشکی تهران است که از نماینده این دانشگاه و همچنین همکارانی که در برنامه واکسیناسیون با مراکز همکاری داشتند تشکر می‌کنم. 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.