stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 362248
  • 15 اردیبهشت 1400 - 18:10
1

برگزیدگان سه بخش «گنکور» معرفی شدند

قلم | qalamna.ir :
گروه فرهنگی: اعضای آکادمی «گنکور» برندگان نهایی این جایزه ادبی در شاخه‌های بهترین رمان اول، بهترین داستان کوتاه و بهترین زندگی‌نامه را معرفی کردند. امسال جایزه ادبی «گنکور» در بخش نخستین رمان به کتاب «شاید دجله برایت سوگواری کند» نوشته «امیلین مالفاتو» عکاس خبری رسید. این کتاب داستان زندگی یک زن جوان عراقی را روایت می‌کند که پیش از ازدواج باردار است.
 

«امیلین مالفاتو» که پیش‌تر با خبرگزاری فرانسه همکاری داشته است به خوبی با عراق آشنایی دارد. کتاب ۸۰ صفحه‌ای او در قالب یک داستان تراژیک نوشته شده است.«ابیگیل اسور» برای «ثروتمند همچون پادشاه»، «اولیویه هرسند» برای «زیتا» و «دیمیتری روشان بوری» برای «اهریمن تپه گرگ» از دیگر شانس‌های کسب جایزه گنکور در بخش نخستین رمان بودند.

در جریان ویدئو کنفرانسی که برای اعلام برندگان نهایی «گنکور» برگزار شد همچنین نام «ادموند پلین دریفوس» برای کتاب «پل موراند» به عنوان برنده بخش زندگی‌نامه معرفی شد. در این بخش «ماریان الفانت» برای «سزار و تو»، «ژوزه آلوارز» برای «هلموت و جون»، «اولیور مونی» برای «لوییز ژوه» و «توماس سرتیالنژ» برای «ادموندروستاند» به عنوان نامزد نهایی معرفی شده بودند.

«اشموئل تی میر» نیز برای کتاب «و جنگ به پایان رسیده است» به عنوان برنده بخش داستان کوتاه معرفی شد. در این بخش «سیلسون پرودام» برای «توفان‌ها»، «سیریل راجر لاکن» برای «روزهای پایانی» و «دیوید توماس» برای «تنها و در محاصره سگ‌های وحشی» با یکدیگر به رقابت پرداختند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.