stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 362246
  • 15 اردیبهشت 1400 - 18:09
0

درگذشت یک هنرمند قدیمی بر اثر کرونا

قلم | qalamna.ir :
گروه فرهنگی: مصطفی حضرتی عکاس و فیلمبردار قدیمی سینما و تلویزیون  براثر ابتلا به کرونا درگذشت.پدرام اکبری – مستندساز – با اعلام این خبر گفت: مصطفی حضرتی صبح امروز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه براثر کرونا در بیمارستان از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری او نیز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.

به گفته وی، حضرتی متولد سال ۱۳۲۶ در شهر بم و دانش آموخته‌ مدرسه عالی تلویزیون و سینما بوده که سال‌ها به عنوان فیلمبردار و عکاس در تلویزیون و سینما فعالیت داشته است.

او پس از دوره دانشکده به عنوان دستیار فیلمبردار و بعد فیلمبردار در واحد فیلمبرداران تولید شبکه اول سیما مشغول به کار شد و در مستند بلندی که از اردوگاه آوارگان جنگ تحمیلی در بروجرد (به تهیه‌کنندگی پدرام اکبری) ساخته شد نیز عکاس و دستیار فیلمبردار بود. از دیگر کارهای سینمایی حضرتی به مستند بلند «باغ سنگی» ستخته پرویز کیمیاوی، «زنده باد» ساخته خسرو سینایی و «هیروگلیف» که سال ۱۳۵۹ ساخته شد می‌توان اشاره کرد.

اکبری یاداور می‌شود که حضرتی در زلزله سال ۱۳۸۲ بم، نزدیک به ۹۰ درصد بستگان سببی و نسبی خود را از دست داده بود و بعد از آن دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را که سرپرستی نداشتند، تا پایان تحصیلات مورد حمایت خود قرار داد.این هنرمند آرشیو عکس غنی از ارگ بم قبل و پس از زلزله و نیز پس از مرمت داشت که می‌خواست آن را به یونسکو بدهد ولی شرایط فراهم نشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.