stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 362243
  • 15 اردیبهشت 1400 - 18:07
0

کرونا و کسادی بازار هنرمندان گرافیست

قلم | qalamna.ir :
گروه فرهنگی: دبیر انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران یکی از مهمترین دغدغه‌های طراحان گرافیک در دوران کرونا را کم شدن سفارش‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اغلب اولین هزینه‌ای که حذف می‌شود، تبلیغات است، در نتیجه طراحان گرافیک در دوران کرونا با کاهش سفارش مواجهه شدند.
 

مهردخت دارابی، دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به مناسبت هفته گرافیک، یکی از مهمترین دغدغه‌های طراحان گرافیک در دوران کرونا را کم شدن سفارش‌ها عنوان کرد و گفت: در این مدت بسیاری کارخانه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای بزگ تولیدی به دلیل مشکلاتی که داشتند، با کاهش تولید همراه بودند و با توجه به اینکه اغلب، اولین هزینه‌ای که حذف می‌شود، تبلیغات است، در نتیجه طراحان گرافیک در این مدت با کاهش سفارش مواجهه شدند. 

او مساله بیمه و دفتر کار را از دیگر مشکلات فعالان حوزه گرافیک برشمرد و یادآور شد: همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا و تمام گرفتاری‌های مالی، خیلی از همکاران از پس هزینه اجاره دفتر، برنمی‌آیند؛ به عنوان مثال با آنلاین شدن آموزشگاه‌ها، بسیاری دیگر نمی‌توانند هزینه اجاره‌ها را پرداخت کنند. در این میان و با توجه به شرایط موجود، بار دیگر همان مساله همیشگی حوزه گرافیک یعنی اجازه کار در منزل مسکونی، مطرح شد.

دارابی همچنین خاطرنشان کرد: باید این نکته را هم در نظر داشت که آنلاین شدن فضای کار، فعالیت را برای پیشکسوتان این حوزه هم سخت‌تر کرده است. برخی از هنرمندان شرایط کار در فضای آنلاین را ندارند یا اینکه اصلا جنس کارشان از نوع دیگری‌ است و به همین دلیل هم طبیعتا این هنرمندان نیاز به حمایت بیشتری دارند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.