stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 362202
  • 15 اردیبهشت 1400 - 15:05
1

چین بزرگترین بازار سیگار برگ کوبایی شد

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: چین سال گذشته با کنار زدن اسپانیا، بزرگترین بازار سیگار برگ کوبایی شد اما رشد تقاضا در این غول آسیایی نتوانست افت فروش در نقاط دیگر را جبران کند. شرکت سیگار دولتی هابانوس کوبا اعلام کرد محدودیتهای سفر مرتبط با پاندمی کووید ۱۹ در سال گذشته به تقاضای کشورهایی که به گردشگری و فروش بدون تعرفه متکی هستند، به شدت ضربه زد.سیگارهای دست پیچ کوبا که شامل برندهایی نظیر کوهیبا، مونته کریستو و پارتاگاس هستند، از سوی بسیاری به عنوان بهترین سیگارها در جهان شناخته می شوند.
 

شرکت هابانوس معمولا اوایل هر سال جشنواره ای برای پولدارهای علاقمند به دخانیات و فروشندگان برگزار می کند و آنها را به بازدید از مزارع و کارخانه های می برد و به برگزاری جشنهایی میپردازد که در آن سیگارهای برگ کوبایی دود می شود. اما کوبا امسال با بدترین شیوع کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می کند و سایر کشورها هم در تلاش برای مهار بیماری هستند در نتیجه هابانوس سه روز رویداد مجازی برگزار می کند که از روز سه شنبه آغاز شد.
این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد سال ۲۰۲۰ نه تنها سال چالش برانگیزی برای کسب و کار ما بلکه برای کل بشریت بود.

سیگار برگ یکی از بزرگترین صادرات برای اقتصاد کوباست که سال گذشته تحت تاثیر پاندمی و تشدید تحریمهای آمریکا ۱۱ درصد کوچک شد. کوبا به دلیل تحریمهای تجاری چندین دهه ای واشنگتن، نمی تواند سیگار برگ به آمریکا صادر کند که بزرگترین بازار جهان برای سیگار است.اروپا بازار منطقه ای بزرگی برای هابانوس مانده و ۵۰ درصد از فروش این شرکت به اروپا و پس از آن به آسیا اقیانوسیه با سهم ۱۶.۲ درصد است.بر اساس گزارش رویترز، مقامات هابانوس اظهار کردند فروش در اروپا دو درصد و در آسیا اقیانوسیه ۱۰ درصد رشد کرده است. اما درآمد این شرکت در آفریقا و خاورمیانه ۳۱ درصد و در قاره امریکا ۲۱ درصد کاهش داشته است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.