stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 362194
  • 15 اردیبهشت 1400 - 14:27
0

۲۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز کشف شد

۲۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز کشف شد

اهواز – – فرمانده انتظامی اهواز گفت: ۲۵۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز (ماینر) به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال روز چهارشنبه توسط ماموران انتظامی در شهرستان اهواز کشف و ضبط شد.

قلم | qalamna.ir :

رزو چهارشنبه  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محسن دالوند بیان کرد: ماموران کلانتری‌های ۲۰ ، ۲۱  و ۲۵ اهواز با اقدامات اطلاعاتی سه محل نگهداری دستگاه‌های دستگاه رمز ارز (ماینر) قاچاق را شناسایی و دستگیری عاملان آن‌ را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضایی از محل بازرسی و تعداد ۲۵۰ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند افزود: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (ماینر) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

تعداد ۷۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (ماینر) به تازگی توسط ماموران انتظامی با همکاری شرکت توزیع برق در بلوار ساحلی شهر اهواز کشف و ضبط شد. تاکنون حدود ۹۵۰ دستگاه رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.