stat counter
  • امروز : چهارشنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۰
  • برابر با : Tuesday - 22 June - 2021

تیتر خبرها

عربستان: قضاوت ما درباره رئیسی عملکرد اوست نتایج انتخابات شورای شهر اهواز مشخص نیست! جزئیات اعتراضات یاسوج بخاطر نتایج انتخابات دستگیری راننده‌ای که زوج جوان کرمانشاهی را زیر گرفت جزئیات اعتراضات یاسوج بخاطر نتایج انتخابات شورا درخواست برای بازگشت شهرام شب‌پره به ایران سعید حجاریان: اصلاحات صندوق‌محور مُرد! اجساد ۳۰ قربانی آتش‌سوزی مفقود شد تشخیص زمین‌لرزه از هوا با بالون‌های ناسا تداوم شکست‌های تیم ملی والیبال ایران در ایتالیا دوترته: یا واکسن کرونا یا زندان! درگیری فیزیکی ۲ نماینده در پارلمان کویت تداوم دمای بالاتر از ۴۹ درجه در خوزستان چرا دچار خشکی دهان می‌شویم؟ استان بوشهر با کمبود ۱۰۰محیط‌ بان مواجه است مشکلاتی که قرار نیست هیچ گاه پایان یابد بلایی که کرونا بر سر میراث جهانی آورد دو بازیگر به جرم سرقت دستگیر شدند سم زدایی روده بزرگ با راهکارهای خانگی مسؤولان اجرایی برای احداث باغ ویلا درصد می‌گیرند راهکارهایی برای جلوگیری از منفی‌بافی داوطلبان کنکورسراسری‌خواستار‌تعویق آزمون هستند اینترنت ماهواره‌ای احتمالا تا ۳ماه دیگر شرایط‌عجیب حراج‌الماس‌صدقیراتی‌گلابی شکل تهیه اطلس سرقت الزامی است سرقت از منازل پایتخت توسط مادر و پسر ایران از لحاظ مصرف آب در دنیا رتبه اول را دارد کرونا در ایران از ۱خرداد تا ۱تیر/اینفوگرافیک رکورد ۲۶ ساله نرخ تورم شکسته شد “بایونتک” حالا به واکسن سرطان بازمی‌گردد فروش فیلم خورشید از یک میلیارد تومان گذشت چت متنی به کلاب هاوس اضافه می‌شود اپل تولید گوشی آیفون ۱۲مینی را متوقف کرد نخل طلای «کن» به مارکو بلوچیو اهدا می‌شود به جز ۳شهر،بقیه شهرهای تهران نارنجی هستند بسیاری‌ازمراکز‌واکسیناسیون تعطیل شدند نوشاد عالمیان از انتخابی تیم ملی اخراج شد وام های کلان بانکی کجا رفت؟ احمدی‌نژاد: دولت روحانی مردم را نادیده گرفت اگرزیاد بستنی بخوریم دربدن چه اتفاقی می‌افتد بازار داغ مسکن در جهان کرونازده واقعیت آرای باطله در انتخابات شورا‌ها رییس جمهوری منتخب وارد مشهد شد تمدید مهلت ثبت‌نام در دوره بین‌المللی تربیت مشاوران مدیریت توصیه‌های طب ایرانی برای روز‌های کرونایی فوت‌روزانه ۷ تا ۱۰نفر بر اثر نرسیدن‌عضو پیوندی هوش مصنوعی به کمک تفکیک زباله‌ها می‌آید انتخابات تمام شد و پیامدهای آن شروع! مسئولان مردم را در نظر نمی‌گیرند حواشی انتخابات ۱۴۰۰ همچنان ادامه‌دارد

  • کد خبر : 362193
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
0

چند نکته کلیدی برای سلامتی بدن در فصل بهار

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: بهار، زمانی مناسب است تا در خصوص رژیم غذایی خود، فعالیت‌های بدنی، خواب معمول و بسیار دیگر از موارد زندگی دوباره فکر کنیم.با دمایی ملایم‌تر و حضور بیشتر آفتاب و گیاهانی که در هرجا جوانه می‌زنند، رسیدن بهار می‌تواند به خودی خود نشانه هشیاردهنده به ما باشد. شاید اکنون زمانی است تا عادت‌هایی را مورد سنجش دوباره قرار دهید که مانع شدند به آروزی دلخواهتان برسید.در صورتی که به دنبال سلامتی خود در فصل بهار هستید؛ اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ۹ نکته را برای شما می‌آوریم که به این مسئله کمک می‌کند:

۱- بشقاب خود را با سبزیجات و میوه‌های فصلی و تازه پر کنید
بهار و تابستان زمان مناسبی است تا محصولات تازه، میوه‌ها و سبزیجات فصلی را در رژیم غذایی خود جا دهید. از بازار‌های محلی و بازار کشاورزان دیدن کرده و محصولات اُرگانیک را تا جای ممکن خریداری کنید. بجای روغن‌های تصفیه شده و غذا‌های سرخ شده، از روغن‌های سالم از محصولاتی مانند آووکادو، آجیل و بذر‌ها استفاده کنید.

۲- مراقب زیاده روی باشید
آب و هوای گرمتر اغلب سبب می‌شود تا تجمعات بیرون از خانه مانند پیک نیک و برپا کردن باربیکیو برای پخت و پز شکل بگیرد و همین مسئله می‌تواند به خوردن غذا‌های ناسالم مانند گوشت‌های فرآوری شده و یا تنقلات منجر شود. به گفته پزشکان بسیاری از غذا‌هایی را که ما کبابی می‌کنیم، بسیار چرب هستند. بهتر است بجای آن، به دنبال گوشت و مرغ‌های کم چرب‌ رفته و از تنقلات سرخ شده خودداری کنید.

۳- به بدن خود آب برسانید
زمانی که بیرون گرم است، بدن شما رطوبت بیشتری را از طریق تعرق دست می‌دهد؛ حتی در صورتی که خودتان احساس نمی‌کنید، در حال تعرق هستید. از دست رفتن آب بدن می‌تواند مشکلات جدی را برای بدن به بار بیاورد. حتی اگر این آب زدایی بدن تا حدودی صورت گرفته باشد، می‌تواند سبب کوفتگی بدن، انرژی پایین و سردرد شود.
یکی دیگر از مزایای احتمالی نوشیدن آب کافی این است که ممکن است به شما در ممانعت از پرخوری کمک کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا خوردن، گاهی به رفع برخی از علائم گرسنگی کمک می‌کند.

۴- بیرون بروید و حرکت کنید
داشتن فعالیت‌های بدنی کافی، امری بسیار مهم است. این کار می‌تواند به سادگی قدم زدن و یا گذراندن وقت برای باغبانی باشد. همچنین هر فعالیتی که سبب تحریک استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما شود، مؤثر خواهد بود. رفتن به بیرون همچنین به لطف آفتاب، می‌تواند سطح ویتامین D بدن شما را تقویت کند.

۵- آفتاب بگیرید
استفاده از نور خورشید فواید فراوانی دارد؛ البته به شرطی که برای مراقبت از پوست خود در استفاده از ضد آفتاب کوشا باشید. قرار گرفتن در معرضن نور آفتاب به آزاد شدن سروتونین در بدن کمک کرده و می‌تواند روحیه شما را تقویت کند.قرار گرفتن در معرض آفتاب همچنین می‌تواند به پوست در تولید ویتامین «دی» کمک کند؛ ویتامینی که برای سلامت استخوان‌ها و دیگر عملکرد‌های بدن مفید است.

۶- چشمان و پوست خود را در برابر اشعه‌های فرابنفش حفظ کنید
اگرچه دریافت مقدار مشخصی نور خورشید مفید است؛ اما قرار گرفتن زیاد در معرض خورشید می‌تواند به چشمان و پوست شما آسیب برساند. به همین خاطر، مهم است از محافظ‌های مناسب، شامل زدن عینک آفتابی، لباس‌های محافظ و ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب باید هر چند ساعت یکبار تجدید شود؛ خصوصا اگر تعریق کرده و یا شنا رفته اید.

۷- برنامه خواب خود را دوباره تنظیم کنید
اگر تاریکی و سرمای زمستان برنامه خواب شما را از مسیر خود خارج کرده است؛ بهار را به عنوان زمانی برای تنظیم مجدد آن استفاده کنید.یکی از عادات بد که باید ترک شود، صرف کردن زمان زیاد در جلوی کامپیوتر، تلفن همراه و یا لپ تاپ پیش از خواب است. این دستگاه‌ها ذهن شما را فعال کرده و باعث می‌شوند، ذهن شما فکر کند زمان بیداری است.از دیگر راه‌های بهبود عادات قبل خواب باید به ورزش نکردن و یا نخوردن وعده غذایی سنگین دو ساعت قبل خواب اشاره کرد؛ همچنین از مصرف کافئین در بعد از ظهر اجتناب کنید.یکی دیگر از مسائل در ارتباط با تنظیم برنامه خواب، بلند شدن هر روز در زمانی مشخص است که می‌تواند با در معرض قرار گرفتن نور خورشید صورت پذیرد. اگر شما با خوابیدن مشکل داشته و یا در طول خواب برای ادامه آن مشکل دارید، جایی را که می‌خوابید، خنک و تاریک نگه دارید؛ این می‌تواند اقدام مفیدی باشد.

۸- مراقب آلرژن‌ها باشید
فصل بهار باعث افزایش حساسیت‌های آلرژی زا مانند گرده گُل می‌شود. اما در عین حال احتمال این می‌رود که در برابر آلرژن‌های داخلی قرار بگیرید. توصیه می‌شود تا همیشه خانه را غبار روبی کنید، فرش‌ها را جاروبرقی کشیده و گرد و غبار‌ها را حسابی تمیز کنید. اگر شما در فضای بیرونی آلرژی دارید، ایده مناسبی است که از محلول نمکی بینی پس از صرف زمان در بیرون خانه استفاده کنید.

۹- با پزشک خود مشورت کنید
مهم است که چکاپ سالانه داشته باشید؛ نه تنها در صورتی که شما وضعیت پزشکی مزمن دارید؛ بلکه در زمانی نیز که سالم هستید به منظور آنکه سالم بمانید این کار را انجام دهید. این چکاب می‌تواند غربالگری برای انواع مختلف سرطان و بیماری‌های قلبی باشد. فهرست داروهایتان را با پزشکتان چک کنید تا از ادامه مفید بودن آن‌ها برای خودتان اطمینان حاصل کنید.

هشتگ: , , , , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved