stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 361927
  • 14 اردیبهشت 1400 - 17:19
0
در نشست مشترک دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه 5 کشور در بندرعباس صورت گرفت؛

بررسی اپیدمیولوژی بیماری کرونا در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان

بررسی اپیدمیولوژی بیماری کرونا در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان
هرمزگان-با حضور دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، دکتر مطلق مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا وزارت بهداشت، روسای دانشگاههای علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فارس و مدیران و کارشناسان حوزه بهداشت دانشگاههای کلان منطقه 5 کشور آخرین وضعیت اپیدمیولوژی کرونا در فارس، بوشهر و هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.
قلم | qalamna.ir :

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت بر تشدید نظام مراقبت در مبادی دریایی، هوایی و زمینی در استانهای هرمزگان و بوشهر تاکید کرد و گفت: تشدید نظام مراقبت در ۴ بخش نظام مراقبت سرپایی، نظام مراقبت بستری، مراقبت آی.سی.یو و مراقبت مرگ خلاصه می شود.

دکتر محمد مهدی گویا افزود: در نظام مراقبت حتما باید از هر کسی که به ما مراجعه کرد تست گرفته شود؛ با توجه به مشاهده گونه جدید ویروس جهش یافته آفریقایی در منطقه جنوب و در همجواری سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان نیازمند یک نظام مراقبت فعال و اکتیو هستیم.

وی عنوان کرد: باید هر کسی که از خارج وارد کشور می شود چه به صورت قانونی و یا غیر قانونی و چه مستقیم و یا غیر مستقیم مورد بررسی قرار گیرد و لازم است با حساسیت خاص به این موضوع نگاه کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر هر کدام باید یک نظام مراقبت جداگانه برای خود تعریف کنند؛ حتما قرنطینه ها را تقویت کنید قرنطینه بعنوان پشتوانه و ستون فقرات اقدامات کنترلی و پیشگیرانه شما خواهد بود.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا وزارت بهداشت  نیز در این نشست بر تقویت آزمایشگاه مرجع هرمزگان و فارس تاکید کرد و گفت: با توجه به مشاهده سوش های جدید ویروس کرونا شناسایی سریع گونه های ویروس جهش یافته از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر محمد اسماعیل مطلق افزود: ما از آزمایشگاههای فعال استانهای هرمزگان و فارس حمایت می کنیم؛ هر گونه امکانات و تجهیزاتی که نیاز است بر اساس نیاز سنجی آزمایشگاههای این استانها از طریق وزارت بهداشت تامین و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت جغرافیای بیماری و موقعیت استانهای بوشهر و هرمزگان لازم است چارت بیماریها در این دو استان تقویت شود و برای بوشهر و هرمزگان ساختارها همانند تیپ یک دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  نیزگفت: برای کنترل و مهار بیماری کرونا در شرایط کنونی باید همکاری بین دانشگاههای کلان منطقه ۵ به ویژه استانهای فارس، بوشهر و هرمزگان را فارغ از موقعیت جغرافیایی دید و با مشارکت و همدلی تجربه ها را به اشتراک گذاشت.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به تهیه نقشه راه برای کنترل و مهار ویروس کرونا توسط دانشگاهها افزود: غرب هرمزگان که بعنوان محل تلاقی ۳ استان فارس، هرمزگان و بوشهر به شمار می رود و تردد بسیار زیادی در این منطقه صورت می گیرد از لحاظ بیماریابی به موقع و تقویت نظام مراقبت باید تقویت شود.

در ادامه نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، معاونین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فارس و هرمزگان هر کدام گزارشی از وضعیت بیماری کووید ۱۹ ارائه کردند؛ مسئول فنی آزمایشگاه مولکولی مرجع معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز آخرین وضعیت نمونه گیری و اقدامات تشخیصی ویروس کرونا در استان را تشریح کرد.

بازدید از سایت کارآزمایی واکسن پاستور از دیگر برنامه های پایان این نشست بود که با حضور اعضای جلسه صورت گرفت.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.