stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 361865
  • 14 اردیبهشت 1400 - 16:05
1

نقش مهم «روی» در دوران همه‌گیری کرونا

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: همانطور که بحران کووید ۱۹ در جهان ادامه دارد و در ابعادی فاجعه بار در هند بروز کرده، تأکید بر مکمل‌های تقویت کننده ایمنی فقط افزایش یافته است. به غیر از ویتامین C، روی عنصر دیگری است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است.«M Wasim Ghori»، مدیر بهداشت در سازمان تجارت اقتصادی هند (IETO) و مدیر پزشکی در یک کلینیک تخصصی در بمبئی می‌گوید: روی به عنوان یک ریز مغذی ضروری برای سلامت انسان، نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن دارد و یک ریز مغذی حیاتی است.

نتیجه بررسی‌ها نشان داده، کمبود روی باعث اختلالات حسی و ناکارآمد شدن سیستم ایمنی، بروز آترواسکلروز، افزایش استرس اکسیداتیو، به تاخیر انداختن رشد جسمی و ذهنی در نوزادان و در  باعث کاهش عملکرد تولید مثل و باروری در افراد بالغ می‌شود.محقق این مطالعه می‌گوید: «روی نمی‌تواند در بدن تولید یا ذخیره شود و باید از طریق رژیم غذایی تأمین شود. مصرف روزانه حداکثر ۱۵ میلی گرم روی برای حفظ حالت ثابت مورد نیاز است زیرا سیستم خاصی برای ذخیره روی در بدن وجود ندارد؛ حتی اگر اطلاعات زیادی در مورد ارتباط مستقیم روی و کوید ۱۹ در دسترس نباشد، اثر ضد ویروسی آن در برابر سایر بیماری‌های ویروسی به ویژه ذات الریه اثبات شده است، همانطور که همه ما می‌دانیم تأثیر بر ریه‌ها یکی از کشنده ترین اثرات کوید ۱۹ است.

مصرف مکمل روی در کاهش همانند سازی ویروس آنفلوانزا، کاهش هپاتیت در بیماران آلوده به HCV ، افزایش پاسخ به درمان ضد ویروسی تأثیرگذار بوده و قابل توجه‌ترین آن کاهش قابل توجه شیوع در ذات الریه، به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.