stat counter
  • امروز : پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۰
  • برابر با : Thursday - 6 May - 2021

تیتر خبرها

جدیدترین اخبار دنیای گیم از نگاه رسانه‌های ایرانی بشکه ایمنی وسیله‌ای برای کانالیزه کردن مسیر و یا محوطه افتتاح طرح آب‌رسانی به ۱۳ روستای شهرستان بختگان حضور پرشور در انتخابات، مایه اقتدار ملی است موافقت با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار و فسا رونمایی از چهار کتاب ۲ پژوهشگر شیرازی تعطیلی تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری سپیدان قاتل ۲ زن جوان در مشهد دستگیر شد تغییرمناسبات عراق و آمریکا از امنیتی به اقتصادی درآمد فایزر از ساخت واکسن کرونا اعطای عنوانی جدید به رئیس جمهور چین سدی محکم در برابر کاندیداهای ریاست جمهوری قهر مردم با صندوق رأی همچنان ادامه دارد برجام همچنان در آی‌سی‌یو است قاتل جورج فلوید درخواست تجدید دادرسی کرد فشار برای ازسرگیری فعالیت در شرایط کرونایی بهترین انتخاب در زمان خرید گاوصندوق شکایت از بلاروس به اتهام شکنجه سیستماتیک مبلمان اداری مدرن و ویژگی های آن کاهش قیمت فروش نفت عربستان به آسیا مبلمان اداری کلاسیک ارزان و میز مدیریتی سلطنتی سرمایه گذاری و احداث نیروگاه گازی CHP چقدر سود و هزینه دارد؟ پیام شدید به کارشکنان در تشکیل دولت لبنان جدیدترین اخبار دنیای گیم از نگاه رسانه های ایرانی بشکه ایمنی وسیله ای برای کانالیزه کردن مسیر و یا محوطه حاشیه‌های فراوان انتخابات شوراهای شهر سبزپوشی یکدست ارزهای دیجیتالی هرمزگان مجوز واردات واکسن کرونا دریافت کرد قطعه نمونه طرح ایرانو تورانی هرمزگان مشخص شد آغاز مصاحبه تخصصی داوطلبین پذیرفته شده در دومین مرحله هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر خرید ۱۶۰۰ دستگاه مخزن زباله با اختصاص اعتبار ۵۵ میلیاردی/ مخازن زباله سرقت می‌شوند رونمایی از ۲۰ بادگیر مرمت‌شده در بندرکنگ مانور محدودیت مصرف برق دستگاههای اجرایی هرمزگان برگزار شد آموزش و پرورش در دوران همه گیری کرونا ایثارگری کرد روز قدس نماد شکوهمند آزادی خواهی و استکبارستیزی است جاساز یک تن و ۳۶۰کیلو تریاک درکامیون مقبره شاه عباس صفوی اردیبهشت و شیراز دومین مرحله نهال یارانه دار وارد شهرستان ابوموسی شد مدرسه سجادیه مشهد در فهرست آثار ملی ثبت شد اپوزیسیون میانمار علیه کودتاگران مسلح می‌شود تنها مانع رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات در جست و جوی زندگی رقابت با رییسی که ۳سال آنتن داشته برابر نیست مذاکرات وین در انتظار تصمیم پایتخت‌ها تحریف داده‌های اقتصادی ما را به کجا می‌برد؟ چه تحریم‌هایی در وین مورد مذاکره است؟ اصولگرایان همچنان معطل «رئیسی» هستند مهاجرت رمال‌ها به فضای مجازی توزیع حلیم تبلیغاتی توسط یک نامزد

  • کد خبر : 361846
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
0

۲۹ نکته اساسی برای کاهش وزن اصولی

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: مسئله کاهش وزن یکی از مباحثی است که توجه و فکر گروه بزرگی از مردم جامعه را به خود مشغول کرده است.متأسفانه بسیاری از افراد برای کاهش وزن به روش‌های غلطی روی می‌آورند که انجام آن در نهایت باعث کاهش وزن نامناسب و زیان آور برای سلامتی بدن خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود که منابع اطلاعاتی ما برای کاهش وزن همیشه معتبر و علمی باشند و تحت تاثیر افسانه‌ها و روش‌های غلط و ناسالم قرار نگیریم.در این گزارش برخی از مهمترین نکات برای کمک به شما در پذیرش عادات غذایی سالم معرفی می‌شود که می‌تواند تا حد زیادی در کاهش مناسب وزن کمک کند:
– نوشیدن آب هنگام احساس گرسنگی بین وعده‌های اصلی غذایی باعث می‌شود در خوردن غذا‌هایی که کالری غیر ضروری به بدن اضافه می‌کنند، زیاده روی نکنید.

– از صبحانه غافل نشوید؛ زیرا باعث می‌شود فرد در وعده‌های غذایی بعدی گرسنه نباشد.
– وعده‌های ناهار و شام را با خوردن سالاد سبز شروع کنید؛ زیرا معده را پر می‌کند، سیری را تسریع کرده و مقدار غذای مصرفی را کاهش می‌دهد.
– جایگزینی شیر و محصولات پرچرب با محصولات کم چربی که کالری کمتری می‌دهند.
– به محض احساس سیری از خوردن غذا دست بکشید.
– نان سفید را که به سرعت جذب می‌شود، حذف کنید و نان قهوه‌ای را که سرعت جذب کمتری دارد جایگزین آن کنید.
– عدم استفاده از مواد قندی برای شیرین سازی نوشیدنی‌ها مانند: قهوه، چای و شکلات و یا استفاده از گزینه‌های دیگر برای شیرین سازی.
– مراقب نوشیدنی‌های حاوی قند زیاد باشید؛ زیرا یک بطری آن حاوی معادل ۱۰ قاشق غذاخوری شکر است که کالری اضافی می‌دهد.
– حتی الامکان از غذا‌های کامل استفاده و از مصرف غذا‌های تصفیه شده پرهیز کنید.
– از مصرف غذا‌های سرخ شده خودداری و غذا‌های آب پز یا کبابی را جایگزین کنید.
– استفاده از ادویه‌ها برای طعم دادن به غذا به جای سس‌ها (مایونز، سس گوجه فرنگی و غیره)
– از مصرف غذا‌های کنسرو شده یا آماده دوری کنید.
– جلوی تلویزیون غذا نخورید، زیرا این رفتار اغلب منجر به پرخوری غیرارادی می‌شود.
– غذا را قبل از بلعیدن، خوب بجوید؛ خوردن و نوشیدن بی پروا منجر به پرخوری می‌شود، زیرا مرکز سیری در مغز به مدتی زمان نیاز دارد تا از پیام‌های مورد نیاز دستگاه گوارش مطلع شود.
– مراقب سوپ باشید، زیرا برخی از آن‌ها حاوی مواد چربی (کره، خامه، روغن) هستند، که به موفقیت برنامه کاهش وزن کمک نمی‌کند.
– مرغ را بدون پوست بخورید، زیرا پوست مرغ حاوی مواد چربی زیادی است.
– بیش از حد از نمک در غذا استفاده نکنید، زیرا افزایش مصرف نمک باعث احتباس مایعات در بدن و در نتیجه افزایش وزن می‌شود.
– وقتی بین وعده‌های غذایی احساس گرسنگی می‌کنید، می‌توانید کرفس را بجوید یا چای سبز بنوشید، زیرا آن‌ها به سوزاندن کالری کمک می‌کنند.
– به جای خوردن غذا‌های آماده و پر کالری، از رستوران‌ها غذای سالم سفارش دهید.
– برای جلوگیری از وسوه شدن و پرخوری، مواد غذایی زیادی به خصوص آجیل، شیرینی، بیسکویت، شکلات … در خانه نگهداری نکنید.
– انجام کار‌های خانه که صاحب آن را از فکر کردن در مورد غذا خوردن دور نگه می‌دارد و بنابراین انگیزه‌ای برای کاهش وزن دارد.
– گوشت را جایگزین ماهی کنید، زیرا کالری کمتری دارد.
– هنگام خرید در بازار بیش از اندازه مورد نیاز خرید نکنید.
– هنگام بیرون رفتن از خانه سیر باشید؛ این کار تمایل شما نسبت به  مصرف خوراکی‌های بیرون را کاهش می‌دهد.
– برای کاهش وزن عجله نکنید، زیرا این روش باعث می‌شود تا وزنی که از دست داده اید به سرعت بازگردد.
– حداقل روزی نیم ساعت پیاده روی کنید؛ زیرا به کاهش وزن کمک می‌کند و روحیه فرد را برای حفظ برنامه لاغری بالا می‌برد.
– هر زمان ممکن است، از پله‌ها به جای آسانسور استفاده کنید تا کالری بیشتری بسوزانید.
– در مسیر‌های کوتاه از ماشین استفاده نکنید.
– برای روشن کردن تلویزیون یا تغییر کانال‌های آن از کنترل استفاده نکنید و برای این کار حرکت کنید.

هشتگ: , , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved