stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 361833
  • 14 اردیبهشت 1400 - 15:27
1

سیل در خراسان جنوبی خسارات مالی برجا گذاشت

سیل در خراسان جنوبی خسارات مالی برجا گذاشت

بیرجند – – مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با وجود بارندگی‌های قابل توجه در روزهای اخیر هیچ گونه خسارت جانی ناشی از سیل در استان گزارش نشده و خسارت‌ها مالی بوده است.

قلم | qalamna.ir :

سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بیشترین خسارات مربوط به بخش کشاورزی و دامداری استان بوده اما با توجه به اقدامات پیشگیرانه نسبت به مدت مشابه کاهش چشمگیر داشته است.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی سامانه بارشی که اکنون فعال است از کل بارش‌ها در ۹ ماه گذشته بیشتر بوده اما با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و رعایت همه‌جانبه مردم از کاهش چشمگیر خسارات برخوردار بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۳ اکیپ در حال ارزیابی و جمع‌بندی خسارات در سطح استان هستند اما بارندگی‌ها تا فردا ادامه خواهد داشت و با جاری شدن روان‌آب و سیلاب همراه خواهد بود.

وی افزود: عموم مردم بخصوص کشاورزان و دامداران نسبت به اقدامات پیشگیرانه توجه داشته باشند تا خسارت قابل توجهی در مدت باقیمانده از فعالیت این سامانه بارشی نداشته باشیم.

میرجلیلی به آماده‌باش ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی از جمعه گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون به ۱۶۷ فرد گرفتار در سیلاب امدادرسانی شده و هشت خودرو گرفتار در سیلاب رهاسازی شده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۲۸ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که در کمترین زمان ممکن به مالکان امدادرسانی شده است.

وی افزود: ۱۶ رشته قنات هم بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت دیدند و ۲ محور مواصلاتی در شهرستان طبس بر اثر طغیان رودخانه مسدود شد که با تلاش راهداران بازگشایی شده و در حال حاضر راه بسته در استان خراسان جنوبی نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: همچنین قطعی برق در شهرستان‌های نهبندان و طبس و آبشستگی راه‌های روستایی و عشایری گزارش شد که بازسازی راه‌ها توسط راهداران و با کمک عشایر آغاز شده است.

وی ادامه داد: برخی از سدهای استان در حال آبگیری است که آمار دقیق آن تا ۲ روز آینده پس از آبگیری کامل اعلام خواهد شد.

میرجلیلی با تاکید بر اینکه مردم تا عصر فردا (چهارشنبه) از سفرهای غیرضروری خودداری کنند گفت: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها به هیچ عنوان مردم در مسیر رودخانه‌ها قرار نگیرند و دامداران هم از چرای دام در مراتع خودداری کنند.

سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته در خراسان جنوبی فعال شد، از ۲ روز قبل شدت گرفت و بارش رگباری باران در برخی مناطق شهری و روستایی استان علاوه بر خوشحالی مردم، باعث جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درباره استقرار و تشدید فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از صبح امروز تا عصر فردا – چهارشنبه – هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد و ۱۳۲ تیم امدادی و عملیاتی از روز جمعه گذشته تا فردا در سراسر استان آماده‌باش هستند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بیشترین بارندگی شبانه‌روز گذشته در شهرستان‌های طبس و درمیان با ۳۵ میلیمتر ثبت شد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.