stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 360985
  • 11 اردیبهشت 1400 - 14:06
0

رونمایی از گوشی vivo V۲۱؛ قوی‌ترین دوربین سلفی دنیا

گوشی هوشمند vivo V۲۱ بهترین دوربین سلفی را داشته باشد که در سال‌های اخیر دیده ایم.

قلم | qalamna.ir :

شرکت فناوری چند ملیتی چینی ویوو، اخیراً از گوشی جدیدی با نام vivo V۲۱ رونمایی کرده است که مجهز به یک دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی به همراه فناوری‌های لرزشگیر OIS و EIS است که می‌تواند تصاویری با وضوح ۴K را به ثبت برساند.
این بدان معناست که شاید گوشی هوشمند vivo V۲۱ بهترین دوربین سلفی را داشته باشد که در سال‌های اخیر دیده ایم. اگرچه برخی از گوشی‌های پرچمدار که قرار است به بازار عرضه شوند، ممکن است از دوربین‌های مشابهی در کنار دوربین اصلی خود استفاده کنند، اما باید توجه داشت که vivo V۲۱ یک گوشی میان رده است.
گوشی جدید ویوو قرار است در سه مدل vivo V۲۱، V۲۱، ۵G و V۲۱e عرضه شود که دو مورد اول در زمینه اتصال به شبکه، یکسان هستند، اما مدل e به یک چیپ ست اسنپدراگون مجهز شده و همچنین دارای یک سری ویژگی‌های متفاوت است.
 
مدل‌های V۲۱ و V۲۱، ۵G دارای یک دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی هستند که این سیستم دارای فناوری لرزشگیر OIS است که معمولاً برای دوربین‌های سلفی بکار گرفته نمی‌شود. همچنین این دوربین از ویژگی لرزشگیر EIS برای ارائه کیفیت بیشتر در فیلم‌های دستی برخوردار است که می‌تواند فیلم‌هایی با وضوح ۴K را ثبت کند.
 
دوربین جلو در داخل یک بریدگی قرار گرفته است که البته در اینجا هیچ مکانیسم فانتزی پاپ آپی مشاهده نمی‌شود. همچنین این دوربین با دو لامپ LED تعبیه شده در دو طرف بالای قاب، برای کمک به عکاشی و فیلمبرداری در تاریکی و به علاوه یک حالت AI Night Portrait، تقویت شده است.
 
این دوربین همچنین دارای فوکوس خودکار است، قابلیتی که البته همه پرچمداران از آن برخوردار نیستند. مدل vivo V۲۱e نیز دارای یک دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار است، اما از سیستم OIS پشتیبانی نمی‌کند و فقط از فناوری EIS برخوردار است.
 
در این مدل فلاش LED دوگانه نیز در عمل وجود ندارد، اما حالت‌های پرتره شب و Super Night Selfie همچنان باقی مانده است.
 
این سه مدل، به طور مشابه از ماژول دوربین سه گانه در پشت خود بهره‌مند هستند. این سیستم با یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی هدایت می‌شود که دارای لرزشگیر OIS است. فرارو، دوربین اصلی توسط یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک ماژول ماکرو ۲ مگاپیکسلی، حمایت می‌شود. سه مدل V۲۱ بسیار نازک هستند و یکی از آن‌ها باریک‌ترین گوشی ۵G عرضه شده تاکنون است.
 
البته باید توجه داشته باشید که بسته به رنگ‌های مختلف در پشت، این گوشی‌ها ممکن است دارای ضخامت‌های مختلف و همچنین کمی تفاوت وزن باشند. در هر صورت، شما با اندازه‌هایی در حدود ۷.۲۹ تا ۷.۳۸ میلی متر، مواجه خواهید شد هرچند که قسمت پشت با یک برآمدگی مربوط به ماژول دوربین هم برخورد خواهید کرد.در بازگشت به جلوی گوشی، یک صفحه نمایش ۶.۴۴ اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز وجود دارد. این پنل دارای رزولوشن ۱۰۸۰ +p است که با استفاده از مواد ساطع کننده E۳ سامسونگ ساخته شده است. مدل‌های V۲۱ و V۲۱، ۵G از HDR۱۰ + پشتیبانی می‌کنند، اما مدل V۲۱e با یک گام به عقب، از HDR۱۰ بهره می‌گیرد.
 

 
مدل e نیز دارای یک صفحه نمایش کم نورتر است که دارای روشنایی معمولی ۴۳۰ نیت است، در حالی که این رقم برای دو مدل دیگر ۵۰۰ نیت است. هر سه مدل همچنین دارای یک حسگر اثر انگشت، بر روی صفحه نمایش هستند.دو مدل vivo V۲۱ و V۲۱، ۵G از چیپست یکسان، Dimensity ۸۰۰U، تراشه ۷ نانومتری با دو هسته Cortex-A۷۶ و ۲.۴ گیگاهرتز، به علاوه تراشه شش هسته‌ای A۵۵ با ۲.۰ گیگاهرتز و GPU Mali-G۵۷ MC۳ بهره می‌برند.
 
در مدل ۵G، حداکثر سرعت بارگیری (نظری) تا ۲.۳ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود، اما مدل ۴G به طور طبیعی کندتر خواهد بود. مدل V۲۱e، اما به چیپست Snapdragon ۷۲۰G مجهز می‌شود؛ تراشه ۸ نانومتری با دو هسته مشتق شده Cortex-A۷۶ با ۲.۳ گیگاهرتز و تراشه شش هسته مشتق شده A۵۵ با ۱.۸ گیگاهرتز، به علاوه پردازنده گرافیکی Adreno ۶۱۸ و مودم X۱۵ LTE. در هر صورت، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی، چیزی است که از این گوشی باید انتظار داشت.
 

 
البته ویوو ادعا می‌کند که با استفاده از ویژگی Extended RAM vivo در این گوشی ها، این حس به کاربران منتقل می‌شود که این گوشی ۳ گیگابایت حافظه رم بیشتر دارد.هر سه مدل از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بهره می‌برند که با ۳۳ وات سیستم شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌شوند. vivo V۲۱ و V۲۱، ۵G در سه رنگ Sunset Dazzle، Dusk Blue و Arctic White در دسترس خواهد بود، اما vivo V۲۱e با دو رنگ Diamond Flare و Roman Black عرضه خواهد شد.
 
پیش فروش دو مدل vivo V۲۱ و V۲۱e از روز دوشنبه ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) در کشور مالزی آغاز شده است و از تاریخ ۵ ماه می‌نیز به ترتیب با قیمت‌های ۱۶۰۰ و ۱۲۰۰ رینگیت (هر یک دلار معادل ۴.۲ رینگیت) در دسترس خواهد بود. گفته می‌شود مدل ۵G این محصول، فعلاً در مالزی عرضه نخواهد شد.
 
منبع: خبرگزاری فرارو به نقل از وبسایت gsmarena
 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.