stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 360915
  • 11 اردیبهشت 1400 - 12:35
1

حضور در شب های قدر مستحب، ولی مراعات دستورالعمل ها واجب است

حضور در شب های قدر مستحب، ولی مراعات دستورالعمل ها واجب است

رییس جمهور گفت: حضور در شب های قدر مستحب، ولی مراعات دستورالعمل های بهداشتی واجب است.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه براساس آمارهای امروز، مراعات مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی ۶۱ درصد است، اظهار کرد: این بسیار خطرناک است. این یعنی می‌خواهیم زمان بیشتری در موج چهارم بمانیم و دیرتر خارج شویم.

وی افزود: ما باید با تشدید نظارت‌ها شاهد نارنجی شدن مناطق قرمز تا پایان هفته باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به در پیش رو بودن شب‌های قدر، یادآور شد: این شب‌ها گرانقدر است اما باید حتما پروتکل‌های بهداشتی را با حداکثر رعایت انجام دهند. حضور در یک جلسه مستحب است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی واجب است و همه باید آنها را رعایت کنند.

روحانی گفت: امکانات دیجیتالی کشور باید این مراسم را به سمع و نظر مردم برساند. صداوسیما باید کاری کند که این مجالس را به خانه مردم بکشاند و مردم از این شب پرفیض استفاده کنند و مناجات برای آنها فراهم شود.

وی با اعلام اینکه امکان برگزاری  مراسم شب‌های قدر برای مناطق زرد و نارنجی و صرفا در اماکن باز فراهم است، تاکید کرد: مردم در موقع خروج و ورود باید رعایت کنند. یکی از نگرانی‌های ستاد ملی مقابله با کرونا جهش‌های ویروس کرونا است و این ویروس به صورت ثابت باقی نمی‌ماند و به مبارزه خودش برای زنده ماندن و آزار دادنش ادامه می‌دهد. وقتی داروی جدیدی داده می‌شود، جهش می‌یابد. وقتی در شرایطی است که ایمنی بدن بیمار نسبت به آن عکس‌العمل می‌دهد، خود را تجهیز می‌کند تا مقاومت کنند. ویروس شکل جدیدی به خود می‌گیرد و هر روز به شکل و یک قیافه و ویژگی‌های وارد عمل می‌شود.

رییس جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واکسیناسیون اولویت‌های سوم و چهارم، اظهار کرد: برای گروه‌های بعدی در سند ملی واکسیناسیون کرونا فکری نشده است اما می‌توان درباره آنها هم فکر کرد. گروه‌هایی که با مردم زیاد سروکار دارند، برخی از دوستان می‌گویند که آنان در زدن واکسن باید تقدم داشته باشند.

وی افزود: یک گروه، رانندگان تاکسی و اتوبوس هستند که ترددهای زیادی دارند. گروه‌هایی هم هستند که مرتبا با مردم در ارتباط هستند مانند نیروهای مرزبانی و پلیس، می‌شود این گروه‌ها را تقدم داد.

روحانی با اشاره به تلاش دولت برای واردات واکسن و نیز ساختن آن در کشور، اظهار کرد: نسبت به واردات واکسن خارجی و حمایت از واکسن داخلی، با قدرت تلاش خود را ادامه خواهیم داد تا مردم از واکسن بهره‌مند شوند و جان‌شان حفاظت شود و شرایط برای کسب‌وکار مردم و تحصیل فرزندان فراهم شود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در صورت ادامه روند واردات واکسن ممکن است شرایطی به سمتی رود که در نیمه دوم سال وضعیت بهتری داشته باشیم، یادآور شد: اما حداقل تا پایان امسال باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. یعنی اگر کسی واکسن زد، معنای آن مصون شدن نیست. این نوبت اول است و باید واکسن دوم هم زده شود. زدن دز دوم هم معنایش این نیست که فرد کاملا مصون شده چراکه باید واکنش بدن افراد به واکسن دید.

وی با تاکید بر اینکه واکسن زدن به معنای مصون شدن افراد نیست، ادامه داد: اولا زمان می‌برد تا با بدن فرد با واکسن سازگار شود و در ثانی، این واکسن ممکن است فرد را از یک نوع ویروس حفاظت کند اما این احتمال وجود دارد که ویروس جهش‌یافته دیگری وارد شود،  پس همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.