stat counter
  • امروز : شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۰
  • برابر با : Saturday - 31 July - 2021

تیتر خبرها

حسینی برای ذوب آهن معجزه نکرد ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در بویین میاندشت احداث می‌شود مسئولان متخلف در خوزستان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند کشف ۵۸ میلیاردی ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه مشهد نجیمی:۸۶۶بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شدند/فوت۲۷ نفر ۹ پرواز تهران در فرودگاه اصفهان به دلیل شرایط نامساعد جوی فرود آمد کرونا بار دیگر فرهنگسراهای مشهد را تعطیل کرد ۸۱۴واحد مسکن محرومان در استان به بهره برداری رسید/اعطای ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان عدم ارائه خدمات جابجایی به مسافرین جزایر قشم و هرمز در بندر شهید حقانی مدیران نباید تصور کنند انتقاد از آنان دشمنی است ، باید این رویه اصلاح شود جان باختن ۱۶بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان سفر ممنوع/ مردم از ارتباط با کسانی که هنوز در شرایط قبل از کرونا سیر می کنند خودداری کنند نگذارید هرمزگان به آی سی یو برود /برخورد قانونی با مسببین و تسریع در واکسیناسیون عمومی ضروری است هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بازگشایی بخشی از آزاد راه بندرعباس -بندرلنگه با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعمیرات موفقیت آمیز دوره ای شناور آرک۳ برای دومین بار در ایزوایکو بیش از ۱۱ هزار تن کاهش تولید در آبزی‌پروری خوزستان ریشه کم‌آبی خوزستان از نگاه «گاردین» پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه در حال پیگیری است روزی یکساعت آب برای شهرک طالقانی ماهشهر، نزدیک صنایع پتروشیمی خوزستان! شرجی و رطوبت پیش روی خوزستانی‌ها تهیه و توزیع ۲ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر خم ۱۷ شهرستان خراسان رضوی در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی رأی هیات ۵ نفره درباره حقابه اَنهار یازده‌گانه خوانسار صادر شد ۹ شهر خوزستان مجددا قرمز شدند نجیمی: ۱۷۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شدند/فوت ۱۳ نفر گران شدن قیمت عوامل و مواد اولیه نان/ افزایش ۲۰ تا ۲۸ درصدی قیمت نان در اصفهان توزیع گوشت قرمز بین نیازمندان بختگان صعود به بام گلستان با دوچرخه شیراز میزبان کنفرانس سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز طبخ و توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم در فاریاب توزیع ۳۰ پرس غذای گرم / دیدار با خانواده سادات در شول ربیعی: با تمام جدیت و توان خود در بازی با ذوب‌آهن حاضر می‌شویم پخت ۶۱۰ پُرس غذای گرم در شهرستان مُهر و توزیع بین نیازمندان بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان به طول ۸ کیلومتر در آینده ای نزدیک کاهش ۲ درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در شهرستان همدان توزیع سیار ۵۸ میلیون لیتر آب در استان اصفهان/ اتکا به یک سامانه آبرسانی برای تامین شرب اصفهان خطرناک است شناسایی ۳۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه آغازبرداشت بذر پیاز از سطح ۴ هکتار بیضا همدلی مومنانه با تقدیم شادی عید غدیر به خانواده های نیازمند شهرستان مُهر بهره برداری از کلینیک تخصصی امام جعفر صادق در اقلید جشن بزرگ عید غدیر در شول برگزار شد مشترکین خانگی در اهواز بدون قطع برق همدلی و همراهی با محرومین در شب عید غدیر راننده سرویس دانشگاه علوم پزشکی به قتل رسید/ شناسایی و دستگیری قاتل در دستور ویژه و فوری پلیس غدیرخم عید احیای امامت و نقشه راه مسلمانان نماز جمعه ،کانون وحدت امت اسلامی شرایط کرونا در مشهد نگران کننده شد ویژه برنامه‌های جشن عید غدیر در حرم مطهر رضوی اعلام شد

  • کد خبر : 360661
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
1

۷ نکته برای خوردن سحری سالم و با کیفیت

۷ نکته برای خوردن سحری سالم و با کیفیت

ایرنا زندگی- با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان توصیه‌های بهداشتی برای شیوه مصرف آب و غذا بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

نحوه غلط مصرف آب و غذا می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود در حالی که شیوۀ درست آن بدن را سالم و سلامت نگه می‌دارد. به همین دلیل خوردن یک وعده سحری سالم و مناسب در کیفیت روزی که در پیش رو دارید تأثیرگذار است. خوردن غذای مناسب در سحر می‌تواند کیفیت روزه‌داری شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. در ادامه توصیه‌هایی غذایی برای خوردن یک وعده خوب برای سحر را می‌خوانید.
۱- آب کافی بنوشید
یک راه ساده و مهم برای تأمین آب بدن نوشیدن آب کافی در هنگام سحر است. برای اینکه در طول یک روز روزه‌داری بدن با کمبود آب مواجه نشود تقریباً دو لیتر آب لازم است. سعی کنید این مقدار آب را جرعه جرعه و در یک زمان نیم ساعته بنوشید و یکباره ننوشید.  
۲- غذای سالم و سبک بخورید
وعده غذایی سحری باید سبک و سالم باشد. اصلاً تصور نکنید که زیاد خوردن مفید است بیش از حجم غذا کیفیت آن مهم است. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر باعث می‌شود که در طول روز انرژی داشته باشید. خوردن خرما را فراموش نکنید زیرا سرشار از مس، سلنیوم و منیزیم است. همچنین حاوی ویتامین کا است که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و به سلول‌های بدن کمک می‌کند که مایعات را ذخیره کنند زیرا منبع طبیعی گلوکز است. بنابراین، می‌تواند باعث افزایش جذب سدیم و آب در روده شود.

در این زمنیه بخوانید:
چگونه از گرسنگی زیاد در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟
برنامه غذایی ایده‌آل در ماه رمضان؛ چند برنامه راحت و کاربردی

۳- خوابتان را تنظیم کنید
به طور کلی سلامتی بدن بر پایه خواب کافی ساخته شده است و صبح زود بیدار شدن فواید زیادی دارد. از این رو، یکی از عوامل کلیدی در در هنگام روزه‌داری، خواب مناسب است. به خصوص برای خوردن سحری بسیار مهم است که به موقع بیدار شویم. از این رو، مهم است که حداقل ۴۰-۵۰ دقیقه قبل از نماز صبح زنگ ساعت خود را تنظیم کنید تا به موقع بیدار شوید و غذا را آماده کنید. نگذارید که به ساعات پایانی سحر برسید تا مجبور شوید با عجله غذا بخورید.
۴- ماست را فراموش نکنید
حتی یک قاشق ماست می تواند معجزه کند! خوردن ماست در پایان وعده غذایی سحری از نظر علمی درست و مفید است زیرا به آرامش معده شما کمک می‌کند و از اسیدی شدن معده و البته کمبود آب بدن جلوگیری می‌کند.  
۵- سیب و موز را فراموش نکنید
خوردن موز و سیب از این جهت مهم است که میوه‌ها هم کالری کمی دارند و هم به اندازه کافی مغذی هستند. فیبر، ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌های مختلفی  در این میوه‌ها هست که به شما کمک می‌کنند احساس خستگی نکنید.
۶- غذای شور، ادویه‌دار و شیرین ممنوع!
کم نگه داشتن ادویه، نمک و شکر در وعده غذایی می‌تواند به شما در کاش احساس تشنگی کمک کند. سدیم موجود در این نوع غذاها به تعادل مایعات درون بدن کمک می‌کند. وقتی غذاهای پر نمک مصرف می‌کنید، آب از سلول های شما خارج می شود که بعداً تشنگی را تحریک می کند.
۷- میوه‌های آبدار را فراموش نکنید
افزودن سبزی‌های غنی از آب مانند خیار، گوجه فرنگی و میوه‌های آبدار مانند هندوانه، پرتقال، کیوی و … به وعده غذایی سحری می‌تواند بدن شما را در طول روز سرپا نگه دارد.
وعده افطار خود را نیز بررسی کنید زیرا جایگزینی مایعات از دست رفته در طول روز  در هنگام افطار بسیار مهم است. تأمین آب از دست رفته با میوه‌ها، سبزیجات و نوشیدن آب کافی ضرورت دارد. توجه کنید که تنظیم میزان آب مصرفی در وعده‌های افطار و سحر را جدی بگیرید و به شکلی برنامه‌ریزی شده در هنگام این دو وعدۀ غذایی آب، میوه و سبزیجات آبدار را در کنار غذای خود داشته باشید. با توجه به این نکات نگرانی بابت از دست دادن آب بدن و خستگی در طول روز نخواهید داشت.
منبع: Hindustan Times

هشتگ: , , ,

دیدگاه کاربران

دیدگاهها بسته است.

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved