stat counter
  • امروز : شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۰
  • برابر با : Saturday - 23 October - 2021

تیتر خبرها

هواشناسی مازندران برای فعالیت‌های دریایی هشدار قرمز داد کاهش ۵.۵ درصدی ولادت و افزایش ۲۰.۲ درصدی وفات در استان همدان ۷۰ درصد خانه‌های روستایی خراسان رضوی مقاوم‌سازی نشده است تولید باید از دست دلالان خارج شود تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار در جهت رفع مشکلات روستاهای همدان اعلام برنامه‌های جشن ۱۷ ربیع در حرم شاهچراغ (ع) پرونده فساد در شرکت عمران صدرا وارد مرحله جدیدی از تحقیقات شد ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در ۲۴شهر فارس نجات جان دو مصدوم در آتش سوزی منزل مسکونی جهرم آبادان تشنه داشتن مدیران جهادی است سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس منصوب شد آمادگی بیمارستان امام اهواز برای مقابله با بحران‌ها تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء از مجرمان حرفه ای ضرب‌الاجل برای ساماندهی پارک‌های ساحلی/ زیباسازی منظر شهری در دستور کار است بهره مندی بیش از ۳۴۸هزار هرمزگانی از طرح ایران یاران جوان تقدیر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نشست هم اندیشی مدیرکل بنیاد هرمزگان با فرزندان شهدا خوزستان محتاج باران، نگران سیلاب تولید آب بسته بندی، یک دهم ظرفیت بروکراسی‌ در حوزه صادرات باید کاهش پیدا کند سرپرست ذوب‌آهن: شخصیت تیمی‌مان باعث پیروزی اول شد/ استقلال متفاوت‌تر از فصل گذشته است حسینی: آقایان سالن بوکس انقلاب را هم از دست دادند/ سنگ اندازی در مرامم نیست دختران دوومیدانی را رها نکنید/ مسابقات مهمی داریم باید با برنامه پیش برویم فرگوسن درست می‌گوید یا عزیزی‌خادم؟/ «خوبان عالم» و چند پرسش! استقلال به دنبال گرفتن حق تبلیغات محیطی از طریق وزارت ورزش بازگشایی مرز ایران و ترکمنستان و برقراری روابط تجاری ورود به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است شناسایی ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان /۲۱۳ نفر ترخیص شدند سنتکام: یک سرکرده القاعده در سوریه در حمله هوایی آمریکا کشته شد شخصیت‌هایی که بر سر پست نخست‌وزیری عراق رقابت می‌کنند اظهارات پدرسن درباره نتایج ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه مهم‌ترین رویدادهای تاریخی اول آبان افزایش ۴۴ درصدی پروازهای امسال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه عواقبی دارد؟ تمرکز زدایی از بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد قیمت ارز در صورت رفع تحریم‌ها هم کاهش نمی‌یابد سانسور سخنان یک مرجع تقلید توسط کیهان! ننگ به رسمیت شناختن طالبان را نپذیرید سهم‌خواهی از پاستور به امتیاز‌گیری از وزرا رسید حضور شهردار اهواز و اعضای شورای اسلامی شهر در میز خدمت نماز جمعه اهواز این اندیکاهای خوزستان سالها در زلزله ی بی مسئولیتی می لرزند! قرار گرفتن ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی کرونایی جذب اعتبارات جهت مرمت و بازسازی ۳۰ رشته از قنوات شهرستان همدان سه شهروند قمی در حادثه موتورسیکلت جان باختند ۱۷ کارگر کارخانه باروت سازی روسیه کشته شدند پیروزی الاهلی با درخشش نوراللهی ورزشگاه حافظیه میزبان بازی‌های فجر در لیگ برتر شد شجاع جام را از الریان گرفت پرسپولیس طلسم ۲۳ ماهه فولاد را شکست/ یک نیمه سرد، یک نیمه داغ گل‌محمدی: برد فولاد در زمین خودش کار هر تیمی نیست

  • کد خبر : 360661
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
1

۷ نکته برای خوردن سحری سالم و با کیفیت

۷ نکته برای خوردن سحری سالم و با کیفیت

زندگی- با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان توصیه‌های بهداشتی برای شیوه مصرف آب و غذا بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

نحوه غلط مصرف آب و غذا می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود در حالی که شیوۀ درست آن بدن را سالم و سلامت نگه می‌دارد. به همین دلیل خوردن یک وعده سحری سالم و مناسب در کیفیت روزی که در پیش رو دارید تأثیرگذار است. خوردن غذای مناسب در سحر می‌تواند کیفیت روزه‌داری شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. در ادامه توصیه‌هایی غذایی برای خوردن یک وعده خوب برای سحر را می‌خوانید.
۱- آب کافی بنوشید
یک راه ساده و مهم برای تأمین آب بدن نوشیدن آب کافی در هنگام سحر است. برای اینکه در طول یک روز روزه‌داری بدن با کمبود آب مواجه نشود تقریباً دو لیتر آب لازم است. سعی کنید این مقدار آب را جرعه جرعه و در یک زمان نیم ساعته بنوشید و یکباره ننوشید.  
۲- غذای سالم و سبک بخورید
وعده غذایی سحری باید سبک و سالم باشد. اصلاً تصور نکنید که زیاد خوردن مفید است بیش از حجم غذا کیفیت آن مهم است. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر باعث می‌شود که در طول روز انرژی داشته باشید. خوردن خرما را فراموش نکنید زیرا سرشار از مس، سلنیوم و منیزیم است. همچنین حاوی ویتامین کا است که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و به سلول‌های بدن کمک می‌کند که مایعات را ذخیره کنند زیرا منبع طبیعی گلوکز است. بنابراین، می‌تواند باعث افزایش جذب سدیم و آب در روده شود.

در این زمنیه بخوانید:
چگونه از گرسنگی زیاد در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟
برنامه غذایی ایده‌آل در ماه رمضان؛ چند برنامه راحت و کاربردی

۳- خوابتان را تنظیم کنید
به طور کلی سلامتی بدن بر پایه خواب کافی ساخته شده است و صبح زود بیدار شدن فواید زیادی دارد. از این رو، یکی از عوامل کلیدی در در هنگام روزه‌داری، خواب مناسب است. به خصوص برای خوردن سحری بسیار مهم است که به موقع بیدار شویم. از این رو، مهم است که حداقل ۴۰-۵۰ دقیقه قبل از نماز صبح زنگ ساعت خود را تنظیم کنید تا به موقع بیدار شوید و غذا را آماده کنید. نگذارید که به ساعات پایانی سحر برسید تا مجبور شوید با عجله غذا بخورید.
۴- ماست را فراموش نکنید
حتی یک قاشق ماست می تواند معجزه کند! خوردن ماست در پایان وعده غذایی سحری از نظر علمی درست و مفید است زیرا به آرامش معده شما کمک می‌کند و از اسیدی شدن معده و البته کمبود آب بدن جلوگیری می‌کند.  
۵- سیب و موز را فراموش نکنید
خوردن موز و سیب از این جهت مهم است که میوه‌ها هم کالری کمی دارند و هم به اندازه کافی مغذی هستند. فیبر، ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌های مختلفی  در این میوه‌ها هست که به شما کمک می‌کنند احساس خستگی نکنید.
۶- غذای شور، ادویه‌دار و شیرین ممنوع!
کم نگه داشتن ادویه، نمک و شکر در وعده غذایی می‌تواند به شما در کاش احساس تشنگی کمک کند. سدیم موجود در این نوع غذاها به تعادل مایعات درون بدن کمک می‌کند. وقتی غذاهای پر نمک مصرف می‌کنید، آب از سلول های شما خارج می شود که بعداً تشنگی را تحریک می کند.
۷- میوه‌های آبدار را فراموش نکنید
افزودن سبزی‌های غنی از آب مانند خیار، گوجه فرنگی و میوه‌های آبدار مانند هندوانه، پرتقال، کیوی و … به وعده غذایی سحری می‌تواند بدن شما را در طول روز سرپا نگه دارد.
وعده افطار خود را نیز بررسی کنید زیرا جایگزینی مایعات از دست رفته در طول روز  در هنگام افطار بسیار مهم است. تأمین آب از دست رفته با میوه‌ها، سبزیجات و نوشیدن آب کافی ضرورت دارد. توجه کنید که تنظیم میزان آب مصرفی در وعده‌های افطار و سحر را جدی بگیرید و به شکلی برنامه‌ریزی شده در هنگام این دو وعدۀ غذایی آب، میوه و سبزیجات آبدار را در کنار غذای خود داشته باشید. با توجه به این نکات نگرانی بابت از دست دادن آب بدن و خستگی در طول روز نخواهید داشت.
منبع: Hindustan Times

هشتگ: , , ,

دیدگاه کاربران

دیدگاهها بسته است.

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved