stat counter
  • امروز : شنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۱
  • برابر با : Friday - 20 May - 2022

تیتر خبرها

خواسته‌ی مردم، حق و منطقی است سه نگرانی تولیدکنندگان پس از اصلاحات ارزی هنر دولت رئیسی؛بازتوزیع یارانه‌ها کاش‌گزارشگر سیما‌سری هم‌به میوه‌فروشی می‌زد رشد اقتصادی ۸ درصد دور از انتظار نیست شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای ۵ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده نمی‌گذاریم‌گردوغبارمحرومیت‌بر رخسارمردم بنشیند خبر جدید درباره نهضت ملی مسکن در بحث بی حجابی منتظر ورود نیروی انتظامی نمانید! کِشتند و خوردیم، کاریم و خورند تمرین ورزشی سنگین بر خلق‌وخو اثر دارد؟ پنج خوراکی معجزه‌آسا برای چربی‌سوزی سرمربی تاراز: شهداب ریکاوری خوبی داشت/ اسماعیل نژاد می‌تواند ملی‌پوش شود واکنش طلوع کیان به اختلافات شهداب: موازی‌کاری شد/ با مربی‌های دیگری صحبت کرده‌اند شه‌بخش: فقط می‌خواهم در المپیک دستم بالا برود تراس: لندن و واشنگتن به دنبال “تغییر رژیم” روسیه نیستند مدیرعامل تراکتور: پرسپولیس از ترس از دست دادن نایب قهرمانی ناجوانمردانه از زمین فرار کرد سنای آمریکا کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد الحوثی: نمی‌پذیریم واشنگتن برایمان تصمیم بگیرد/ آمریکا می‌خواهد در یمن پایگاه بسازد درویش: باشگاه تراکتور و سازمان لیگ مسوول اتفاقات تبریز هستند/ از این پرونده به راحتی نمی‌گذریم ۳۳ سارق در دزفول دستگیر شدند ۷۰ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در خوزستان کشف شد کشف ۴۸ مورد سرقت و اموال مسروقه هشدار زرد هواشناسی نسبت به وقوع گرد و غبار در خوزستان رئیس مجمع جهادگران استان خوزستان انتخاب شد مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان از افتخارهای ایران عجیب و باورنکردنی اما واقعی! تورم ایران ۱۷برابر تورم عربستان، ۷برابر تورم عراق! موج بازداشت فعالان مدنی و کارگری ادامه دارد کشف میلیاردی کالای احتکار شده در اقلید تحول در حوزه کشاورزی و دامپروری با دیپلماسی پارلمانی فارس مهد فرصت‌های بی‌نظیر برای سرمایه گذاری تقویت شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت ویژه است توسعه و پیشرفت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اقلیم کردستان عراق خریدار محصولات لبنی فارس ظرفیت نگهداری از معتادان افزایش یابد/ سهم ۹۰ درصدی ایران در کشف موادمخدر در جراحی فقط فرودستان هزینه می‌دهند صندوق توسعه ملی یا قلک دولت ها؟! حمله به مجری مشهور به خاطر خودروسازان چرا انسان‌ها شورش می‌کنند؟ بالاترین تورم ۴۰ سال اخیر در بریتانیا با ۹ درصد! رئیس اتحادیه: فروش مرغ یک سوم شد! قوامی: یکسری حقایق وجود دارد که نه ما جرات گفتنش را داریم نه شما! زن خانه‌داری که یارانه‌اش کافی بود را بشناسید! تفاوت تورم در ایران و عربستان آیا مقامات ایرانی بر اینستاگرام تسلط دارند؟ ساخت «سنگ پا» در روستای طلا اسراییلی‌ها و ساواک ماسک‌ها را برداریم اوضاع از کنترل خارج می‌شود

  • کد خبر : 360661
  • 10 اردیبهشت 1400 - 14:18
9

۷ نکته برای خوردن سحری سالم و با کیفیت

۷ نکته برای خوردن سحری سالم و با کیفیت

زندگی- با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان توصیه‌های بهداشتی برای شیوه مصرف آب و غذا بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

نحوه غلط مصرف آب و غذا می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود در حالی که شیوۀ درست آن بدن را سالم و سلامت نگه می‌دارد. به همین دلیل خوردن یک وعده سحری سالم و مناسب در کیفیت روزی که در پیش رو دارید تأثیرگذار است. خوردن غذای مناسب در سحر می‌تواند کیفیت روزه‌داری شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. در ادامه توصیه‌هایی غذایی برای خوردن یک وعده خوب برای سحر را می‌خوانید.
۱- آب کافی بنوشید
یک راه ساده و مهم برای تأمین آب بدن نوشیدن آب کافی در هنگام سحر است. برای اینکه در طول یک روز روزه‌داری بدن با کمبود آب مواجه نشود تقریباً دو لیتر آب لازم است. سعی کنید این مقدار آب را جرعه جرعه و در یک زمان نیم ساعته بنوشید و یکباره ننوشید.  
۲- غذای سالم و سبک بخورید
وعده غذایی سحری باید سبک و سالم باشد. اصلاً تصور نکنید که زیاد خوردن مفید است بیش از حجم غذا کیفیت آن مهم است. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر باعث می‌شود که در طول روز انرژی داشته باشید. خوردن خرما را فراموش نکنید زیرا سرشار از مس، سلنیوم و منیزیم است. همچنین حاوی ویتامین کا است که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و به سلول‌های بدن کمک می‌کند که مایعات را ذخیره کنند زیرا منبع طبیعی گلوکز است. بنابراین، می‌تواند باعث افزایش جذب سدیم و آب در روده شود.

در این زمنیه بخوانید:
چگونه از گرسنگی زیاد در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟
برنامه غذایی ایده‌آل در ماه رمضان؛ چند برنامه راحت و کاربردی

۳- خوابتان را تنظیم کنید
به طور کلی سلامتی بدن بر پایه خواب کافی ساخته شده است و صبح زود بیدار شدن فواید زیادی دارد. از این رو، یکی از عوامل کلیدی در در هنگام روزه‌داری، خواب مناسب است. به خصوص برای خوردن سحری بسیار مهم است که به موقع بیدار شویم. از این رو، مهم است که حداقل ۴۰-۵۰ دقیقه قبل از نماز صبح زنگ ساعت خود را تنظیم کنید تا به موقع بیدار شوید و غذا را آماده کنید. نگذارید که به ساعات پایانی سحر برسید تا مجبور شوید با عجله غذا بخورید.
۴- ماست را فراموش نکنید
حتی یک قاشق ماست می تواند معجزه کند! خوردن ماست در پایان وعده غذایی سحری از نظر علمی درست و مفید است زیرا به آرامش معده شما کمک می‌کند و از اسیدی شدن معده و البته کمبود آب بدن جلوگیری می‌کند.  
۵- سیب و موز را فراموش نکنید
خوردن موز و سیب از این جهت مهم است که میوه‌ها هم کالری کمی دارند و هم به اندازه کافی مغذی هستند. فیبر، ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌های مختلفی  در این میوه‌ها هست که به شما کمک می‌کنند احساس خستگی نکنید.
۶- غذای شور، ادویه‌دار و شیرین ممنوع!
کم نگه داشتن ادویه، نمک و شکر در وعده غذایی می‌تواند به شما در کاش احساس تشنگی کمک کند. سدیم موجود در این نوع غذاها به تعادل مایعات درون بدن کمک می‌کند. وقتی غذاهای پر نمک مصرف می‌کنید، آب از سلول های شما خارج می شود که بعداً تشنگی را تحریک می کند.
۷- میوه‌های آبدار را فراموش نکنید
افزودن سبزی‌های غنی از آب مانند خیار، گوجه فرنگی و میوه‌های آبدار مانند هندوانه، پرتقال، کیوی و … به وعده غذایی سحری می‌تواند بدن شما را در طول روز سرپا نگه دارد.
وعده افطار خود را نیز بررسی کنید زیرا جایگزینی مایعات از دست رفته در طول روز  در هنگام افطار بسیار مهم است. تأمین آب از دست رفته با میوه‌ها، سبزیجات و نوشیدن آب کافی ضرورت دارد. توجه کنید که تنظیم میزان آب مصرفی در وعده‌های افطار و سحر را جدی بگیرید و به شکلی برنامه‌ریزی شده در هنگام این دو وعدۀ غذایی آب، میوه و سبزیجات آبدار را در کنار غذای خود داشته باشید. با توجه به این نکات نگرانی بابت از دست دادن آب بدن و خستگی در طول روز نخواهید داشت.
منبع: Hindustan Times

هشتگ: , , ,

دیدگاه کاربران

دیدگاهها بسته است.

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved