stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 35478
  • 10 دی 1398 - 22:01
3
شیما حیدری

چند کلمه با مسئولین، چند کلمه با مردم

چند کلمه با مسئولین، چند کلمه با مردم
* یادداشت
قلم | qalamna.ir :

شیما حیدری – روزنامه نگار: ویروس کرونا که چند روزی است بیشتر اخبار را به خود اختصاص داده وارد سیر تصاعدی شده و همه‌گیری تمام استان‌هاى کشور را درگیر کرده است. به نظر می‌آید ضروری است که هر استان و پیرو آن هر شهرستان خود وارد میدان شده و تا بیش از این دیر نشده کارهای اساسی را کلید بزنند.

این بحث کتمان‌کننده اقدامات صورت گرفته نیست بلکه بدان معناست که کارهای صورت گرفته با توجه به سرعت شیوع ویروس و متاسفانه بی‌خیالی تعدادی از مردم و جدی نگرفتن موضوع، کافی به نظر نمی‌رسد.

برای مسئولین امر:
ابتدایی‌ترین کار، ضرورت قضیه کنترل خروجی‌ها و ورودی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها و حتی روستاهاست که اقدامات انجام شده در این خصوص کافی نیست، البته منظور این نیست خدای ناکرده شخص یا میهمانان را از شهرها بیرون کنیم، بلکه احساس می‌شود با توجه به اینکه دمای بدن و میزان تب در برخی افراد مبتلا نامشخص است، اینکه در ورودی شهرها فقط به تب‌سنجی بسنده کنیم کافی نباشد.

موضوع بعدی برمی‌گردد به کم‌یاب و حتی در پاره‌ای از موارد نایاب بودن ژل‌های ضدعفونی دست و دستکش و به‌خصوص ماسک، که این روزها دغدغه همه مردم است. چرا که اشخاصی که ناچارند سرکار بروند، با حضور در ادارات نیازمند این اقلام بهداشتی می‌باشند که متاسفانه موجود نیست و تنها وعده‌های برخی مسئولین شنیده می‌شود که گوش فلک را کر کرده.
همچنین نظارت بر نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت، بازار، داروخانه‌ها و…. توسط مسئولین ذیربط حتی توسط مدیران ارشد استان و شهرستان وجود دارد ولی اکثریت مردم معتقدند پس از بازدید مسئولین نانوایی، جایگاه سوخت، بازار و.‌‌.. به روال قبل از بازدید برمی‌گردد و اصول بهداشتی و کنترل قیمت رعایت نمی‌شود.

حال چند کلمه با مردم عزیز:
بزرگواران دائم به مسئولین ایراد می‌گیریم دغدغه همه قابل قبول ولی دستکش، ماسک، دستمال کاغذی و…. استفاده شده که در خیابان‌ها رها می‌کنید! واقعاً با چه انگیزه‌ای می‌تواند باشد! چه کسی باید تاوان بی‌مسئولیتی برخی را بدهد؟
بارها و بارها مسئولین از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌اند در صورت نداشتن کارهای ضروری در منازل بمانید، باید بگویم ضمن احترام برای مردم سرزمینم ولی متاسفم برای افرادی که به این مسئله مهم بی‌تفاوت بوده و خیلی عادی به روال زندگی پرداخته، در کوچه و خیابان و مهمانی و دورهمی‌ها حضور می‌یابند و گاهاً مردم و مسئولین دغدغه‌مند را مورد تمسخر قرار می‌دهند! گویا فراموش کردیم در دنیا ما را به عنوان با فرهنگ‌ترین اقوام و ملت می‌شناسند!
بزرگواران یعنی متوجه نشده‌اید کادر درمان و بسیاری از مشاغل دیگر حتی جوانانی که به صورت خودجوش به ضدعفونی شهرها می‌پردازند، جانشان را برای حفظ سلامت جامعه و ما در معرض خطر قرار داده‌اند؟!
اندکی تامل تا دیر نشده….

 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.