stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 3524
  • 01 مهر 1394 - 13:15
2

۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) دستور ابطال تحریم‌های ایران صادر خواهدشد

۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) دستور ابطال تحریم‌های ایران صادر خواهدشد

یک سناتور دموکرات در نامه‌ای خطاب به سفیران آلمان، انگلیس و فرانسه در واشنگتن از آنها خواست تا در اجرای برجام با آمریکا هم‌چنان متحد بمانند.

قلم | qalamna.ir :

hjsdfhw9333332weddf قلم به نقل از هیل: جین شهین نماینده دموکرات در مجلس سنای آمریکا از ایالت نیوهمپشایر نامه‌ای به سفیران آلمان انگلیس و فرانسه در آمریکا نوشت و در آن از این کشورها خواست تا هم‌زمان که توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ وارد مرحله اجرا می‌شود اتحاد خود با واشنگتن را حفظ کنند.

این سناتور آمریکایی تاکید کرد که برای اجرای موفقیت‌آمیز توافق هسته‌ای باید همکاری خود را ادامه دهیم.

هیل، این سناتور دموکرات پس از آن این نامه را نوشته است که دموکرات‌های سنا هفته گذشته مانع از رای‌گیری درباره قطعنامه مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران شدند. از این رو این توافق وارد مرحله اجرا شده است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از آن اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) دستور ابطال تحریم‌های ایران را صادر خواهد کرد.

جین شهین در ادامه نامه خود اتحاد این کشورها برای پاسخگویی مناسب در صورت نقض توافق هسته‌ای توسط ایران را امری ضروری دانست و تاکید کرد که به این اتحاد نیاز خواهیم داشت.

ایران و گروه ۱+۵ در ۲۳ تیرماه پس از نزدیک دو سال رایزنی سخت و نفس گیر به یک توافق جامع در خصوص برنامه‌ هسته‌ای تهران و چگونگی لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور دست یافتند. این توافق سپس به تاثید شورای امنیت سازمان ملل رسید.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.