stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 352280
  • 29 فروردین 1400 - 12:51
1
برخورد دادستانی کرمانشاه با تغییر کاربری‌ها

لزوم گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی/ راه اندازی گشت های سیار امور اراضی/ دادستان کرمانشاه: با قطعه بندی اراضی و ساخت ویلا برخورد می شود

لزوم گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی/ راه اندازی گشت های سیار امور اراضی/ دادستان کرمانشاه: با قطعه بندی اراضی و ساخت ویلا برخورد می شود
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: سال گذشته به اندازه 10 سال ماقبل آن با تغییر کاربری ها مقابله و آنها را به وضع سابق برگرداندیم.
قلم | qalamna.ir :

شهرام کرمی با تاکید بر صیانت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در حوزه های منابع طبیعی، اراضی کشاورزی، مقابله با تغییر کاربری های غیرمجاز و ‌…، اظهار کرد: در این راستا و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه طی سال گذشته جلسات شورای حفاظت از اراضی و حقوق بیت المال استان به صورت مکرر برگزار شد و اقدامات مهمی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه مقابله با تغییرکاربری اراضی و باغ ها علاوه بر شناسایی و تشکیل پرونده کیفری برای افرادی که در زمینه زمین خواری اشتهار دارند، طی سال ۱۳۹۹ با صدور ۷۵۶ مورد دستور موقت، بیش از ۱۵۱ هکتار از اراضی زراعی استان رفع تصرف شد.

دادستان کرمانشاه بااشاره به رشد چندبرابری اعاده به وضع سابق اراضی تغییر کاربری شده در استان طی سال گذشته، افزود: طی سال گذشته در حالی ۱۵۱ هکتار از اراضی استان اعاده به وضع سابق شد که در مدت ۱۰ سال ماقبل آن تنها در ۶۲۵ مورد معادل ۱۶۴ هکتار از اراضی اعاده شده بود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و منابع آبی در جامعه، عنوان کرد: بر این اساس طی سال گذشته دستگاه های ذیربط اقدام به ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط آحاد جامعه کردند که امیدواریم امسال هم این برنامه ها تداوم داشته باشد.

کرمی در ادامه به مجوزهایی که برای تاسیس گلخانه صادر  اما هیچگاه گلخانه ای تاسیس نمی شود اشاره کرد و گفت: گاها برخی افراد که مجوز تغییر کاربری برای تاسیس گلخانه را می گیرند، پس از اخذ مجوز اقدام به تبدیل و قطعه بندی اراضی جهت فروش برای ساخت ویلا می کنند، بنابراین از دستگاه های متولی درخواست کردیم تا تمام مجوزهایی را که با این منظور طی پنج سال اخیر صادر کرده اند مورد بررسی قرار دهند و در صورتی که با این مجوز تغییر کاربری انجام شده بود، برخورد لازم صورت گیرد.

دادستان کرمانشاه گفت: همچنین از سال گذشته گشت های سیار امور اراضی را در استان راه اندازی کردیم و با واحدهای مسکونی و صنفی که به طور غیرمجاز و برخلاف ضوابط و مقررات اجرایی عمل کرده اند، برخورد شد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.