stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 35017
  • 15 اسفند 1398 - 0:59
1

آمار رسمی جدید از تلفات کرونا در ایران؛ ۹۲ فوتی و ۲۹۲۲ مبتلا

آمار رسمی جدید از تلفات کرونا در ایران؛ ۹۲ فوتی و ۲۹۲۲ مبتلا
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در کشور به ۹۲ نفر رسید. مجموع ابتلای قطعی به کرونا نیز به دو هزار و ۹۲۲ نفر رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به دو هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از کرونا نیز به ۹۲ نفر رسیده است. ۵۵۲ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران افزود: از روز گذشته تاکنون ۵۸۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۵۳ نفر در تهران، ۳۵ نفر در گیلان، ۹ نفر در مازندران، ۸ نفر در سمنان، ۹ نفر در گلستان، ۹ نفر در آذربایجان شرقی، ۴ نفر در کردستان، ۱۵ نفر در کرمانشاه، ۷ نفر در ایلام، ۵ نفر در لرستان، ۲۷ نفر در خوزستان، ۱۴ نفر در فارس، ۶ نفر در زنجان، ۸ نفر در مرکزی، ۲۵ نفر در قزوین، ۱۹ نفر در البرز، ۱۰۱ نفر در قم، یک نفر در چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر در کرمان، ۸ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸ نفر در خراسان رضوی و یک نفر در خراسان شمالی است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت این بیماری فوت کرده‌اند.

جهانپور اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۹۲۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۹۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۵۵۲ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: آمار امروز نسبت به روزهای اخیر پایین‌تر است، زیرا تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۴ آزمایشگاه رسیده و زمان انتظار حذف شده است و پایین بودن آمار به معنی کاهش ابتلا نیست.

وی اظهار کرد: اخباری که از استان‌ها داریم نشان می‌دهد ظرف روزهای گذشته مراودات و سفرهای بین شهری و شهری کاهش یافته است. بسیاری از نهادهای مردمی و شوراهای شهر و شهرداری‌ها مشارکت خوبی در گندزدایی و آموزش عمومی داشته‌اند و در برخی استان‌ها، ورودی به بیمارستان‌ها و بهبود یافتگان تقریبا برابر شده است.

جهانپور گفت: سفرهای بین شهری و شهری باید کاهش پیدا کند و از همه مردم می‌خواهیم که قبل از اینکه به دستور قهری نیاز باشد، این کار را انجام بدهند. مجالس و تجمعات مذهبی و غیرمذهبی نیز فعلا برگزار نشود.

وی افزود: این ویروس پری برای پرواز ندارد و این ما هستیم که با تردد و مراودات، این ویروس را منتقل می‌کنیم. قطع زنجیره انتقال راهی جز این ندارد که حداقل دو سوم مراودات را کاهش بدهیم. بسیاری از مراودات ممکن است ضروری باشد اما عمده رفت و آمدها باید حذف شود. نتیجه رعایت این موارد در این روزها را می‌توان در هفته آینده مشاهده کرد.

آمار رسمی جدید از تلفات کرونا در ایران؛ ۹۲ فوتی و ۲۹۲۲ مبتلا

 
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.