stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 349675
  • 28 فروردین 1400 - 8:45
0

کیا سراتو جدید «فیس‌لیفت ۲۰۲۱»/تصاویر

قلم | qalamna.ir :

گروه اقتصادی: کیا فورته (سراتو) از آن خودروهای کم حاشیه است که ما کمتر درباره آن صحبت می‌کنیم. شاید به این دلیل که امروزه عمده اخبار صنعت خودرو به SUVها و خودروهای برقی اختصاص دارد. این سدان کامپکت بالاخره پس از مدت‌ها، مجوز فیس لیفت از سوی کیا را دریافت کرد. کیا این خودرو را در بازار کره جنوبی با نام K3 به فروش می‌رساند. پیش از رونمایی اولیه این خودرو که قرار است که در تاریخ ۲۰ آوریل انجام گیرد، کیا اقدام به انتشار ۳ تصویر از آن در فضای مجازی کرده است.

مشهودترین تغییر ایجاد شده، در نمای جلو به وجود آمده است. جایی که چراغ‌های جلو با آرایش جدیدی از LEDها، تزئین شده اند. در این آرایش جدید، امضای تازه‌ای به شکل سه خط افقی در بالا و پایین، به چشم می‌خورد. لوگوی جدید کیا هم برای اولین بار بر پیشانی فورته قرار گرفته است. جلو پنجره به شکلی جزئی، عریض‌تر از قبل شده است. طراحان کیا همچنین تغییراتی هم در سپر جلو به وجود آورده اند.
از جمله هواکش‌های طرفین سپر با رنگ آمیزی مشکی که البته جنبه تزئینی دارند. چراغ‌های روزتاب هم اندکی پایین‌تر به شکل زاویه دار، تعبیه شده اند. از آنجا که این فقط یک فیس لیفت است و نه یک تغییر نسل، K3 در نمای کناری تقریبا بدون تغییر مانده است. هر چند که رینگ‌های جدید را به عنوان المانی تازه در این بخش باید به حساب آورد.

در نمای عقب، تعداد زیادی هواکش تقلبی دیده می‌شوند که واقعا وجود آنها فایده خاصی ندارد. اما گرافیک چراغ‌های عقب به کلی به روز شده است. هر چند که این تغییرات آنقدر چشم گیر نیستند که مردم را از خرید کراس اوورها به جای فورته، منصرف کنند! البته هنوز هم برخی افراد هستند که یک سدان معمولی همچون فورته را به یک کراس اوور با سواری خشک، ترجیح دهند.به جز صفحه نمایش لمسی چند رسانه‌ای جدید در بالای کنسول، تغییرات مهمی در کابین خودرو به وقوع نپیوسته است. زیرا همان طور که گفته شد، این فقط یک فیس لیفت جزئی است. شاید به جز نمایشگر، تنها تغییرات ملموس را طرح جدید روکش‌های چرمی و تودوزی کابین بتوان دانست. غربیلک فرمان دست نخورده باقی مانده است، اما با لوگوی جدید کیا که به زودی بر روی تمام محصولات این شرکت دیده خواهد شد، حس و حال جدیدی دارد.

کیا فعلا فقط نسخه سدان از فیس لیفت فورته را به نمایش گذاشته است. با این وجود، احتمالا نسخه هاچ بک نیز به زودی رخ نمایی می‌کند. برای یادآوری، باید بدانید که بر خلاف بازار آمریکا، در بازارهایی همچون کانادا، علاوه بر نسخه سدان، نمونه هاچ بک ۵ درب هم عرضه می‌گردد. البته خبری از فروش هیچ یک از این مدل‌ها در اروپا نیست، چرا که در آنجا، کیا سید (Ceed) است که حکم محصول کامپکت خودروساز کره‌ای را دارد.البته سید هم در دو نسخه Pro Ceed (استیشن واگن) و XCeed (شبه کراس اوور) برای اروپایی‌ها، قابل سفارش است. به هر حال، ما برای دستیابی به اطلاعات بیشتر از فیس لیفت جدید فورته، باید تا هفته آینده منتظر بمانیم.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.