stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 34512
  • 10 خرداد 1396 - 11:19
1

نوسان قبوض نجومی برق مجال زندگی را از مردم بلوچستان گرفته است

نوسان قبوض نجومی برق مجال زندگی را از مردم بلوچستان گرفته است

پرویز کدخدایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر بنت از توابع بلوچستان در نامه ای که در اختیار قلم نیوز قرار داده از دولت دوازدهم خواست که به فریاد مردم استان سیستان و بلوچستان که همواره از آرمانهای انقلاب اسلامی حراست کرده اند توجه کند و در صدد رفع موانع و مشکلات این خطه ایران اسلامی باشد.

قلم | qalamna.ir :

مردم استان سیستان و بلوچستان همیشه همدوش ملت ایران از آرمانهای انقلاب اسلامی حراست کرده اند و خواهند کرد.
مردمی که دردهایشان را در گلو بلعیدن وحتی آه نکشیدند ،اکنون جهت گلایه و درد دل و اینکه رسانه ای باشید جهت شنیدن صدای ما قلم به تن برگه ی کاغذ کشیدم که شاید گوش شنوایی باشد.

نعمت برق برایمان خانمانسوز شده است که روشناییش گرچه نعمت است ولی بهایش به قیمت جان است که نان را از سفره هایمان ربوده است.

قبوض برق صادر شده ماههای اسفند و فرودین هر سال مردم بلوچستان تا مبلغ یک میلیون تومان رسیده که شاید تنها وسایل برقی آن منزل سه نفره یک کولر گازی و یک دستگاه یخچال بوده است،تنها تحفیف و راه حل اداره برق تقسیط قبوض بود که به هر حال خانوار باید این قبوض ظالمانه را پرداخت کند.

در سال ما مردم بلوچستان فقط از ۱۲ ماه شاید دو هفته زمستان را داریم و بیش از ۷ ماه در دمای بالای ۴۰ درجه روزگار آتشی خود را طی می کنیم،بصورتی که اداره برق در بحث تعرفه های برق برای بلوچستان ۶ ماه زمستانه قید کرده است که این خود گویای کذب محض برای مکیدن خون مردم است ،مردمی که تنها درآمدشان همین یارانه و مستمری چندرغازیست که دریافت میکنند ،حال همین یارانه هم جوابگوی پرداخت قبوض نجومی ظالمانه برق نیست….
هیچ کدام از مسوولان ذیربط اعم از بخشدار،فرماندار،نماینده مجلس و… تا کنون جهت رفع مشکل برق مردم بخش اقدامات عملیاتی صورت نگرفته اند و مردم سرزمینم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

قبوض ظالمانه برق از یکطرف و نوسان و افت شدید ولتاژ برق از طرف دیگر در این ماه مبارک زندگی روزمره شهروندان بلوچستان را سخت کرده است ،در هیچ آبادی از مناطق بلوچستان وضعیت مطلوبی از برق موجود را ندارند و هر سال بدتر از پارسال است ،متاسفانه با وصول پول های هنگفت از مردم بابت تعرفه های برق وضعیت نوسان برق در بسیاری از محلات و روستاها بحرانی است و حتی آب خنک در یخچال منازل یافت نمی شود . دمای هوای بسیاری از مناطق بلوچستان بالای ۵۰ درجه گزارش شده است ،اما هیچ اثری از اقدامی موثر در جهت بهبود وضعیت برق صورت نگرفته است. به مسوولان ما بگویید تنها گرفتن جلسات مکرر کفایت نمی کند؟!

مردمان سرزمین ما مردمانی قانع و ساکتند،مطالبه گری را یاد نگرفته اند ، ​گروهی که حتی شناسنامه ندارند که یارانه ۴۵هزار تومانی را دریافت کنند ولی قبوض برق ۴۵۰ هزار تومانی را پرداخت کرده اند،​توان خرید یک شانه تخم مرغ را هم ندارند ولی به اجبار برای جرعه ای نوشیدن آب خنک اگر نوسان برق اجازه بدهد قبوض ظالمانه برق را به هر صورت پرداخت کرده اند…
مردم بلوچستان وفاداری کردند و پیمان خود را با انقلاب بالاخص اصلاحات ثابت کردند ، رای استان سیستان و بلوچستان ۷۳/۰۲ به روحانی بود و بیش از ۸۰درصدی مردم بلوچستان به روحانی دادند که این اکثریت رای پیام واضحی دارد ،و این پیام فقط حاوی همین جمله است که ​:”لطفا به فریاد ما برسید”​ ما هم در این وادی حق داریم زندگی کنیم ،آری ما فقط زنده ایم و زندگی نمی کنیم.

آیا این وضعیت اسفناک برای مردم بلوچستان ظالمانه نیست؟

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.