stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 343052
  • 25 فروردین 1400 - 17:42
0

پایان صدور دفترچه درمان تامین اجتماعی

پایان صدور دفترچه درمان تامین اجتماعی
کرمانشاه - قلمنا - مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به توقف صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی گفت : ۱۰۰ درصد زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی تامین اجتماعی فراهم شده است .
قلم | qalamna.ir :

میثم حجتی‌پور مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه گفت : همه مراکز درمانی مانند مطب‌های پزشکی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پاراکلینک‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها می‌توانند با ورود به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی به نشانی ep.tamin.ir نخسه نویسی و نسخه پیچی، اسناد بستری و سرپایی افراد را با ارایه کد ملی و کد رهگیری (سریالی که افراد زیرپوشش از طریق اعلام وضعیت آن‌ها داده شده) به صورت الکترونیکی انجام دهند و دیگر نیازی به دفترچه نیست.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ طبق برنامه ششم توسعه و در راستای اجرای دولت الکترونیک حذف صدور دفترچه درمانی در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت، گفت : از سال ۹۷ در استان تمام مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی خدمات درمانی را به صورت نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی انجام می‌شد.

حجتی پور افزود: از سال ۹۷، در یک سلسله کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی تمام پزشکان و کادر درمان استان در راستای اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی آموزش داده شده و اگر پزشکی یا مرکز درمانی ادعا کنند که بلد نیست به سیستم وصل شود قابل باور نیست، زیرا آدرس سامانه و تمام مراحل آن به سادگی با درج کد ملی و کاربری بیمه شدگان در دسترس آن‌ها است.

وی از بیمه شدگان خواست با شماره‌گیری #۱۶۶۶*، و شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه یک (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی از وضعیت پوشش بیمه درمان با انتخاب گزینه یک (استحقاق‌سنجی) آگاه شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: مراکز درمانی به ویژه مطب‌های پزشکی که به سیستم اینترنتی وصل نیستند، پزشک باید در یک سر برگ نسخه پزشکی اش با درج کد ملی و رهگیری بیمه شده نسخه بیمار را بنویسد تا او از خدمات درمانی بهره‌مند شود و هیچ دغدغه‌ای به دلیل نبود دفترچه نداشته باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار خبرنگار قلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.