stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 34086
  • 10 شهریور 1395 - 19:10
2

یک مورد از پرونده فسادمالی شهرداری تهران برابر با حقوق‌نجومی ۱۵‌ساله یک مدیر

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: گزارش موضوع واگذاری زمین‌ها در تهران باید به صورت دقیق تهیه شده و به اطلاع مردم برسد تا مردم بدانند چه اتفاقی رخ داده است.

قلم | qalamna.ir :
محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌و‌گو با«آفتاب‌نیوز» با انتقاد از سکوت برخی در یک مورد از پرونده فسادمالی شهرداری برابر با حقوق‌نجومی 15‌ساله یک مدیربرخورد با تخلفات مالی در شهرداری تهران، اظهار کرد: اگر این گزاره و پیش‌فرض را بپذیریم که در تمام مسایل سیاسی، اجتماعی و تصمیم‌سازی، دانستن حق مردم است، آنگاه نمی‌توانیم سیاستی دوگانه نسبت به این مفروض داشته باشیم. در اینجا ضرب‌المثل معروف یک بام و دو هوا مصداق پیدا می‌کند. 
 
حق‌شناس ادامه داد: نمی‌توانیم این طرف بام هوای آفتابی داشته باشیم و آن طرف بام هوای ابری. نمی‌شود به تخلف چند مدیر دولتی رسیدگی شده و برخی افراد هم عزل شوند ولی در برابر تخلف سایر دستگاه‌ها سکوت کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در قضیه فیش‌های حقوقی باید گفت که خلاف عرف انجام شده است، افزود: این دریافت‌ها براساس مصوباتی انجام شده که آن مصوبات اجازه فرار قانونی را داده است؛ اما وقتی تاکید داریم که به این فیش‌ها رسیدگی شود و با دریافت‌کنندگان این فیش‌ها برخورد شود پس باید به تخلفات شهرداری هم رسیدگی شود. فرض کنیم مدیری در سه سال ۶۰۰ میلیون تومان حقوق نامتعارف دریافت کرده است اما یک مورد تخفیف برای واگذاری زمین برابر با حقوق نجومی ۱۵ سال یک مدیر می‌شود. چرا باید از جیب مردم این تخفیف‌ها داده شود؟ مردم برای اداره شهر هزینه پرداخت می‌کنند اما این تخفیف‌ها به برخی افراد داده می‌شود.
 
این فعال سیاسی همچنین با بیان این پرسش که اصلا چرا باید چنین تخفیفاتی داده شود؟، تصریح کرد: نباید رسیدگی به این موضوع را هم سیاسی جلوه دهیم زیرا همه در برابر قانون مساوی هستند و هرکس تخلفی کرده مورد پیگرد قرار گیرد. برخورد دوگانه با موضوع تخلف یا فساد، مردم را بدبین می‌کند. 
 
حق‌شناس با تاکید بر لزوم پیگیری مساله واگذاری این زمین‌ها، توسط نهادهای نظارتی گفت: همه نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کنند زیرا نمی‌توان به راحتی از کنار این موضوع گذشت. خود شورای شهر تهران هم باید به این مساله رسیدگی کند. باید گزارش دقیقی از اتفاقات در شهرداری و شورای شهر تهیه شود و به اطلاع مردم برسد تا مشخص شود حقیقت ماجرا چیست. 
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.